چاپ این برگه

گام بلند غریب پور برای توسعه ایران/تقدیر معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت از مدیرعامل گروه توسعه ملی(+عکس)

گروه اقتصادی- خط تولید کنسانتره شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی با حضور معاون اول، وزیر صنعت و سایر مسئولان کشوری افتتاح شد.

به گزارش بويرنيوز، در این مراسم که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور، دکتر شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت، دکتر کرباسیان و دکتر سرقینی معاونین وزیر صنعت معدن و تجارت، استاندار خراسان رضوی، نماینده مردم خواف در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولین استان برگزار شد، خداداد غریب پور ضمن بیان توضیحاتی در خصوص جایگاه ایران در صنعت فولاد اظهار داشت: با لحاظ مقیاس درصد مصرف فولاد در سنجش پیشرفت صنعتی جوامع جهانی و لحاظ سرانه مصرف حدود 240 کیلوگرم فولاد در ایران، که خود معرف ورود جمهوری اسلامی ایران به جرگه ی کشورهای در حال پیشرفت می‌باشد.

مدیرعامل گروه توسعه ملی ایران گفت:  چشم انداز صنعت فولاد کشور با برآورد 80 میلیون تن تولید کنسانتره و گندله و 54 میلیون تن آهن اسفنجی که به لطف باریتعالی پایتخت سنگ آهن ایران (سنگان) با تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و گندله در مجموع 22 درصد از فولاد کشور را هدایت و تولید می‌کند و این خود سندی زرین از کتاب افتخارات دولت تدبیر و امید در نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

دکتر غریب پور در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در این طرح افزود: سرمایه گذاری در واحد تولید کنسانتره و گندله سازی شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی، قریب به دو هزار و شصت و یک میلیارد تومان (2،061 میلیارد تومان) در بخش های ماشین آلات، تجهیزات، تاسیسات و ساختمان و با احتساب سرمایه گذاری های زیرساختی می‌باشد که مبلغ دو میلیارد و دویست و یازده میلیون یوآن بصورت ارزی و بالغ بر هزار میلیارد تومان بصورت ریالی می‌باشد.

وی تصریح کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت 80 هکتار احداث گردیده که با توجه به نامگذاری سال 1396 توسط مقام معظم رهبری به سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” مفتخریم شاهد افتتاح خط تولید کنسانتره آهن به میزان 2.5 میلیون تن در سال در فاز اول که به همت مدیران و کارکنان شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی چهار ماه قبل از برنامه زمان بندی مصوب، شاهد راه اندازی خط تولید این پروژه هستیم.

غریب پور ادامه داد: در خط تولید گندله سازی نیز به میزان 2.5 میلیون تن در سال در فاز دوم که در نیمه اول سال 1397 به بهره‌برداری خواهد رسید که جمعاً 5 میلیون تن کنسانتره به 5 میلیون تن محصول گندله تبدیل و سهم شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی از چشم انداز 80 میلیون تن کنسانتره و گندله 6.2 درصد خواهد بود.

رئیس گروه توسعه ملی یا اشاره به اهمیت این پروژه ها در اشتغال آفرینی برای جوانان متخصص این مرز و بوم ، تصریح کرد: میزان اشتغال زایی به طور مستقیم در این طرح در فاز اول 500 نفر و مجموعاً در فاز اول و دوم 1100 نفر و میزان اشتغالزایی غیرمستقیم در این طرح بالغ بر 3000 نفر می‌باشد.

دکتر غریب پور ادامه گفت، امیدواریم گروه توسعه ملی به همت کارکنان پر تلاش، خدمتگزار، مدیران متخصص، دلسوز و با تدبیر و با سرلوحه قراردادن شعارهای خود که همانا توکل برخدا، کارتیمی، مسئولیت پذیری،  انجام درست کار درست و با حمایت های همه جانبه دولت تدبیر و امید وبانک ملی ایران بیش از پیش گام های بلند و مؤثری در جهت توسعه پایدار و همه جانبه ایران اسلامی بردارد.

بر پایه این گزارش، این پروژه در زمینه مصارف انرژی از قبیل آب، برق و گاز 15 درصد نسبت به واحدهای مشابه کم تر می باشد.

به گزارش بويرنيوز، در این مراسم جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت از خدمات بانک ملی و گروه توسعه ملي در روند توسعه و اشتغال آفرینی برای کشور تقدیر کردند.