چاپ این برگه

پاکسازی چهره یاسوج از تبلیغات ناهمگون (+تصاویر)

مرحله دیگری از ساماندهی وضعیت سیمای شهری یاسوج توسط نیروهای اجرائیات شهرداری آغاز شد.

به گزارش بویر نیوز به نقل از روابط عمومی، تابلوها و بنرهای غیرمجاز خیابان جمهوری و کوچه های منتهی به آن که باعث ایجاد نازیبایی و زوائد بصری در شهر یاسوج شده است، جمع آوری شد.

پیش از این شهردار یاسوج با بیان اینکه مدیریت جدید شهری یاسوج بر زیباسازی شهر تاکید دارد، گفته بود: شهر یاسوج از شهرهای گردشگر پذیر است و حدف زوائد بصری، نازیبایی ها و تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز برای ارتقای کیفیت بصری شهر ضروری است.

نستهن مقدم تصریح کرد: بر همین اساس، نصب هرگونه تابلو، بنر و برپایی داربست در نقاط مختلف شهر و ورودی و خروجی های شهر یاسوج بدون مجوز از شهرداری ممنوع است و با این موارد برخورد می شود.

وی با اشاره به مواد قانونی 96 و 101 قانون شهرداری ها، ادامه داد: صنوف، ادارات، نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی بدون کسب مجوز از شهرداری حق برپایی و علم کردن داربست و تابلو را ندارند.

مقدم تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تابلوی غیرمجاز در میادین، معابر، پیاده روها و ورودی و خروجی شهر که تعرض به حقوق شهروندی محسوب می شود و برای شهر و مردم مزاحمت ایجاد می کند، ضمن جمع آوری و ضبط آنها، مراتب جهت تشکیل پرونده قضایی به دادگستری ارجاع می شود.

وی بیان کرد: بیلبورد های شهری، پل های عابر پیاده برای نصب آگهی ها، اطلاعیه ها و مواردی که نیاز به اطلاع رسانی در سطح شهر است، مهیا هستند و ضمن ایجاد فضایی مناسب برای اطلاع رسانی عمومی از آلودگی فضای شهری جلوگیری می کنند.

شهردار یاسوج تصریح کرد: برای حفظ حرمت شهروندان و ایجاد شهری زیبا و مناسب، امیدواریم صنوف مختلف و ادارات همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، این طرح که از هفته گذشته و به دستور شهردار یاسوج آغاز شده است تا پاکسازی کامل چهره شهر از تبلیغات ناهمگون ادامه خواهد داشت.