پنجشنبه 30 آذر 1396 - 20:12

بولتن نیوز را آزاد کنید؛ جرم افشاگری چیست؟

گروه فرهنگی – قریب به یک ماه پیش و در پی شکایت گمرک جمهوری اسلامی ایران سایت خبری بولتن نیوز پس از سالها فعالیت حرفه ای توقیف شد.

به گزارش «بویر نیوز»، این اتفاق در حالی روی داد که گفته می شود این سایت خبری تا اطلاع ثانوی توقیف است و زمان بازگشایی آن مشخص نیست.

بولتن نیوز در آخرین مطلب خود در همین ارتباط می نویسد: طی این 12 سال فعالیت خود، تنها به دنبال منافع نظام جمهوری اسلامی ایران و حقوق بیت المال و مردم بوده و در حال حاضر نیز به خاطر عدم توانایی در استخدام وکیل حاذق نتوانستیم از خود دفاع کنیم، اما به خاطر آنکه به قانون پایبند هستیم، به حکم صادر شده گردن نهاده و تمکین می کنیم.

 

نکته تاسف بارتر ماجرا آنجاست که این سایت صاحب نام پس از این همه سال حتی قادر به تامین هزینه های وکیل نیست و در کشوری که مدام رئیس جمهور آن از آزادی بیان سخن می گوید، باید بخاطر شکایت یک دستگاه دولتی توقیف شود و حتی توان دفاع از خود را نداشته باشد.

به گزارش «بویر نیوز»، ذکر این موضوع بسیار حائز اهمیت است که سایت خبری بولتن نیوز که سال ها در زمره پربیننده ترین سایت های خبری ایران قرار داشت نه تنها در دولت های یازدهم و دوازدهم بلکه پیش از آن و در دولت های احمدی نژاد نیز همواره کانون انتشار اخبار و افشاگری های در خصوص برخی اقدامات در دستگاه های دولتی بوده و هست و اتفاقا بخاطر رسانه ای شدن بسیاری از اخبار توسط بولتن نیوز جلوی بسیار از مفسده های اقتصادی در دستگاه های دولتی و بخصوص گمرک گرفته شد.

بولتن نیوز علاوه بر تلاش های ستودنی برای شفاف سازی های اقتصادی و جلوگیری از دخل و تصرف در بیت المال، همواره در امور فرهنگی و بالاخص جنگ نرم، سرآمد و پیشتاز بود که همین موضوع بارها خشم رسانه های معاند نظام جمهوری اسلامی را در پی داشت و بدون اینکه همچون برخی رسانه های خاص بودجه ای دریافت کند، متحمل انواع اتهامات از سوی خارج نشینان معاند شد.

لازم به توضیح نیست که سایت خبری بولتن نیوز بدون واهمه در عرصه سیاست منطقه ای و مبارزه با گروهک های معاند ضد مردمی از جمله گروهک های منافقین، کومله و پژاک همواره اطلاع رسانی و افشاگری می کرد و اخبار این رسانه چه تهدیدهایی امنیتی و روانی که علیه مردم کشور را خنثی کرد.

حال واقعا سوال اینجاست که آیا رسانه ای که بدون هیچ بودجه دولتی و غیردولتی طی این سال ها جلوی اختلاس های زیادی را گرفته است و در عرصه جنگ نرم صاحب نام نشان است و در مسائل فرهنگی و دغدغه های مقام معظم رهبری پیشتازی کرده است و همچنین در سیاست منطقه ای بدون توجه به تهدیدها و توهین ها همواره منبع اخبار الهام بخش و مهم بوده است، مستحق چنین مجازاتی است؟

در کشوری که رئیس جمهور آن مدام از آزادی مطبوعات سخن و شفافیت رسانه ای سخن می گوید و معتقد است : اگر در جامعه‌ای دهان‌ها بسته و قلم‌ها شکسته شود، اعتماد عمومی سلب می‌شود” و همچنین مسئولان قضایی از حمایت رسانه هایی سخن می گویند که جلوی مفسده ها ار می گیرند، آیا سزاوار است رسانه ای حتی برای تامین هزینه وکیل هم حمایت نشود و تا اطلاع ثانوی توقیف شود در حالی که برخی دیگر از رسانه ها براحتی و یا با پادرمیانی و جلب رضایت از شاکی حتی به مرحله تذکر هم نمی رسند!

مجال آن نیست که تشریح شود بر اثر افشاگری های بولتن نیوز چه میزان از دارایی هایی بیت المال محفوظ ماند و چه نفوذهای فرهنگی برملا شد و یا بر اثر اطلاع رسانی های این رسانه چه اتفاقاتی در گروهک های ضدنظام اتفاق افتاد اما رفع توقیف بولتن نیوز در راستای تحقق شعارهای رئیس جمهور با گذشت شاکی و درخواست تخفیف در مجازات از سوی دستگاه قضا حداقل خواسته ای است که می توان برای این رسانه داشت.

به امید آن روز…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=263949
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما