چاپ این برگه

چند و چون ماجرای نقد های اخیر برخی سیاسیون بویراحمد و دنا به زارعی/پای منافع مردم در میان است یا مسائل شخصی؟!

گروه سیاسی- نقد صحیح و اصولی همواره ضامن توسعه یک جامعه و خروج از تک صدایی به شمار می رود.

به گزارش بویرنیوز، در روزهای اخیر شاهد تنش میان برخی سیاسیون با نماینده بویراحمد و دنا و انعکاس انتقاداتی بودیم که البته خود این نوع نقادی ها جای اشکال فراوان دارد.

بدون شک حاج غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا دارای ایراداتی است و صد البته باید نقد شود، هم از لحاظ وضع صنعت و اشتغال در حوزه اش و هم از بعد مطالبات بر زمین مانده مردمی!

آری وضع امروز مرکز استان و شهرستان دنا به واسطه برخی پروژه های نیمه کار و معطل مانده، نقد منصفانه می طلبد و بدون شک این نقادی ها کمکی است به خود نماینده برای اصلاح ساختارها و عملکرش و هم نیروی محرکی برای استمرار روند توسعه و پیشرفت منطقه به شمار می رود.

اخیراً دو نفر از سیاسیون و نخبگان شهرستان که از نامزدهای انتخابات پیشین مجلس شورای اسلامی بودند نقدهایی ابراز داشتند که حاوی چند نکته بود:

روشنفکر یکی از نامزدهای انتخبات بویراحمد و دنا بود که پس از سکوتی طولانی مدت نقد خود را پیرامون انتصاب معاون سیاسی مطرح کرد.

و در روزهای اخیر محمدرضا نیکبخت در جلسه ای که خود بعنوان میزبان بود به گونه ای نماینده بویراحمد را خطاب کرد و به رنگ لباس او ایراد گرفت که حتی واکنش و پا در میانی میهمان برنامه که اتفاقا غیر بومی و زاهدانی بود را در پی داشت.

نه تنها این افراد بلکه سایر نخبگان حق و اصولاً مسئولیت نظارت و نقادی را بر عهده دارند اما این اساتید دانشگاه باید نحوه نقادی درست و اصولی را که خود در دانشگاه ها تدریس میکنند! در خاطر داشته باشند

اولا مشکل امروز بویراحمد و دنا نه انتصاب فلان فرد برای معاونت سیاسی و نه پوشیدن پیراهن سبز است، امروز مردم شغل میخواهند، مردم میخواهند پروژه های حیاتی اطرافشان از بن بست رکود و حرکت لاک پشتی خارج شود، مردم دوست دارند از همه ظرفیت های اطرافشان برای توسعه معیشت و اقتصادشان بهره برده شود
مردم از موکلان خود می خواهند راه برای معرفی و بکارگیری نیروهای توانمند استان در صحنه مدیریت های استانی و ملی باز شود.

نقد این نخبگان سیاسی باید حول عملکرد افراد و برای مردم باشد، این نوع نقادی ها بیشتر به تسویه حساب های شخصی شبیه است نه دلسوزی برای مردم.
این افراد اگر واقعاً دغدغه مردم و استان را دارند می توانند در جلسات با همین دستور کار حضور پیدا کنند و در فضای کارشناسی و منطقی خواسته ها و انتظارات مردم را گوشزد کنند و پیگیر پاسخگویی مسئولان شوند.

بدون شک نقد و نقادی زمانی پذیرفته و اثرگذار است که عاری از حب و بغض های شخصی و در مسیر توسعه و بهبود شرایط با در نظر گرفتن همه جنبه های مثبت و منفی فرود مورد نقد باشد.

به گزارش بویرنیوز، وضع امروز استان به لحاظ توسعه، اشتغالزایی و روند پیشرفت پروژه ها دارای ایرادات بسیاری است، از طرفی نخبه پروری و حمایت از نیروهای توانمند استان در سطح ملی هم آنطور که مد نظر مردم است جواب داده نشده است، مردم انتظار دارند موکلانشان پاسخی شایسته برای این موضوعات داشته باشند.