دوشنبه 6 آذر 1396 - 11:28

بهترین گزینه برای ریاست سازمان تامین اجتماعی کیست؟

گروه اجتماعی – هر چهار سال و پس از انتخابات ریاست جمهوری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای یک دوره چهارساله از سوی وزیر کار منصوب می شود.

به گزارش بویرنیوز به نقل از «عصرامید»، اما امسال و با گذشت دوماه از شهریور ماه که موعد انتخاب و انتصاب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی است، هنوز مدیرعامل این سازمان تعیین نشده است.

دوره ۴ ساله مدیریت سید تقی نوربخش در سازمان تامین اجتماعی در تاریخ ۸ شهریور ماه به اتمام رسیده و وزیر کار تا معرفی رئیس جدید این سازمان به نوربخش حکم سرپرستی داده تا یک دوره سه ماهه این سازمان همچنان در انتظار رئیس جدید خود باشد.

شنیده ها از تمایل نوربخش به استعفا حکایت از آن دارد که وزیر کار برای ادامه کار سازمان تامین اجتماعی به دنبال فرد دیگری است و به همین دلیل حکم جدید برای نوربخش صادر نشده است اگرچه وی به فعالیت در سازمان با حکم سرپرست ادامه می دهد.

از سوی دیگر سامان دادن به سازمان تامین اجتماعی که از دولت های قبل تاکنون حاشیه های زیادی داشته است و نیاز جامعه هدف این سازمان از اولویت ها و برنامه دکتر روحانی است و به همین دلیل نیازمند مدیریتی موفق و آزمون پس داده است.

چه کسی می تواند سازمان تایمن اجتماعی را متحول کند؟

دکتر محسنی بندپی استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی تهران و نماینده 3 دوره مجلس در سازمان بهزیستی حضور موفقی داشته است و حضور این سازمان در میان ١٠ دستگاه برتر در سیزدهمین جشنواره شهید رجایی گواه این مدعاست.

کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی در سال 95 و اجرای چندین طرح پایه برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی وضعیت این سازمان را دگرگون کرد.

اقدامات اساسی در سازمان بهزیستی موجب شده تا رویکرد این سازمان ارجح بودن پیشگیری بر درمان باشد و بر همین اساس این سازمان طرح هایی همچون اجباری شدن غربالگری ژنتیک ازدواج، طرح مشاوره‌ ژنتیک زوجین، طرح شیوع‌شناسی اعتیاد، طرح کاهش طلاق، برنامه‌های پیشگیری از آمبلیوپی کودکان ۳ تا ۶ سال و معلولیت ناشنوایی نوزادان به بالای ۹۰ درصد در کشور به اجرا درآمده است.

طرح های ماد، نماد، ثبت الکترونیکی طلاق، جمع آوری معتادین متجاهر، ایجاد خانه امن ویژه زنان تحت خشونت خانگی، اتمام CBR روستايي جهت ٤٢٠٠٠٠ روستايي و شروع CBR شهري در ٣٠ شهرستان كم برخوردار ، واگذاري ٢٠٠٠ واحد مسكوني به خانواده هاي ٢ معلول به بالا ، الگوي دادگاه درمان مدار، ایجاد مراكز بهبودي و اقامتي ويژه زنان و كودكان و دهها نوع مرکز مراقبتی از کودکان و زنان آسیب دیده را می توان نمونه عملی و ابتکاری سازمان بهزیستی در دوره مدیریت محسنی بندپی در بهزیستی دانست.

اتفاق ویژه ای که در دوره مدیریت محسنی بندپی در حوزه آسیب های اجتماعی افتاد و ایجاد 150 پایگاه اورژانس اجتماعی در 150 شهر بالای 50 هزار نفر جمعیت تنها در دو سال که اقدامی بیستبقه بوده برای مبارزه با آسیب های اجتماعی متناسب با شرایط روز بود که تاثیرات آن در آمار و ارقام کاهش آسیب های اجتماعی مشهود است و در سال 95 با مداخله به موقع و موثر این اورژانس ها از 5000 خودکشی جلوگیری شد.

بیمه سلامت، یادگار ارزشمند مدیریت بندپی

محسنی بندپی مدتی نیز مدیرعامل بیمه سلامت کشور بود و به دلیل اجرای موفق و قابل تقدیر بیمه همگانی کشور از او به عنوان پدر بیمه سلامت ایران نام می‌برند.

وی در سال 93 مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان از تدوین بسته بیمه سلامت برای 77 میلیون ایرانی با سرانه 24 هزار تومان برای سال 94 خبر داد.

اگر چه از سال 73 با تصویب قانون بیمه همگانی این طرح لازم الاجرا بود اما و با ورود محسنی بندپی به بیمه سلامت ایرانیان این وعده محقق شد و مردم از آن به عنوان تحولی در حوزه سلامت یاد کردند که به موجب آن 75 تا 87 درصد هزینه‎های بستری توسط سازمان‎های بیمه‎گر پایه، هفت درصد توسط مردم و 13 تا 15 درصد توسط وزارت بهداشت از محل هدفمندی یارانه‎ها پرداخت، می شد که از این طرح به عنوان اقدامی ماندگار در دولت تدبیر و امید یاد می شود و به دلیل اجرای موفق و قابل تقدیر بیمه همگانی کشور از او به عنوان پدر بیمه سلامت ایران نام می‌برند.

اجرای طرح بیمه سلامت در دوره مدیریت وی باعث افزایش اقبال مردم به دولت یازدهم شد هر چند که اکنون سیاست های این بیمه رایگان مدتی است تغییر کرده و شاهد نارضایتی های در میان مردم هستیم.

حضور پر رنگ محسنی بندپی در دو جبهه انتخاباتی دکتر روحانی

اگر چه رئیس جمهور در مناظرات انتخاباتی بارها بر عملکرد بیمه سلامت و سامان بهزیستی به عنوان دستاوردها و خدمات دولت تکیه کرد، اما دکتر محسنی بندپی خود نیز در کارهای انتخاباتی و تشکیلاتی پرفروغ ظاهر شد.

محسنی بندپی در ایام انتخابات اجازه سواستفاده از طبقه محروم جامعه را نداد و در مقابل هجمه ها و وعده هایی که با محوریت این اقشار مستضعف جامعه ایجاد می شد، ایستاد و به تنویر افکار عمومی پرداخت.

وی همچنین در روزهای منتهی به انتخابات با دریافت مرخصی به فعالیت های انتخاباتی پرداخت و با حضور در شهرهای مختلف شمال کشور با سخنرانی ها و دیدارهای خود نقش بسزایی در رای بالای دکتر روحانی در این مناطق داشت.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=261258
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما