چاپ این برگه

خبر عجیبی که فقط سر از سایت دانشگاه یاسوج درآورد!؛ افشاگری یک منبع آگاه + عکس

گروه دانشگاه – امروز خبری در سایت دانشگاه یاسوج منتشر شد که نکات تاملی در برداشت.

به گزارش بویرنیوز، سایت دانشگاه یاسوج در خبری با تیتر “دانشگاه یاسوج، الگوی موفق دانشگاههای کشور شد” مدعی شده که جلسه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و در این جلسه دانشگاه یاسوج الگوی موفق دانشگاه های کشور شده است.

با اندکی سرچ متوجه می شویم که سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی روحش هم از این جلسه خبر ندارد و به دلیل آنکه میزبان نشست یکی از کمیسیون های شورا بوده قاعدتا خود آنها باید ابتدا محتویات جلسه را منعکس کنند.

اگر قرار بوده که دانشگاهی به عنوان الگو معرفی شود باید این مسئله به اطلاع همه دانشگاه های کشور رسانده شود و دلایل این الگو بودن هم مشخص باشد

مبرهن است که استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اقدامات پژوهشی در کشور آخر است و تازه پارک علم و تحقیقاتی آن هنوز هم راه اندازی نشده است.

از سوی دیگر دانشگاهی که هنوز در مسئله سرویس دانشگاه مانده و درگیر استخدام های خاص بوده چطور و با چه معیاری می تواند الگوی دانشگاه ها کشور باشد.

جالب است پس از نهیب استاندار به مدیریت این دانشگاه به دلیل نبودن در جلسه شورای پژوهشی این خبر منعکس شد و اگر چنین جلسه ای بوده چرا معاون پژوهشی ایشان که در جلسه حضور داشته موضوع حضور ایشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی را اشاره نکرده است.

یک منبع آگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار بویرنیوز اطلاع داد که حدود دو ماه قبل رئیس دانشگاه یاسوج در یکی از کمیسیون های شورا وضعیتی از دانشگاه ارائه داد که این یک موضوع عادی است.

گفتنی است دانشگاه یاسوج تنها دانشگاهی است که مهر ماه را با تحصن دانشجویان در اعترض به وضعیت رفاهی دانشگاه از جمله خوابگاه و سرویس آغاز کرده بود.

بویرنیوز دلیل سفر مسئولان این دانشگاه  به تهران و برگزاری نشست های خبری را به خوبی اطلاع دارد و در زمان مناسب منتشر می کند.

بزودی مطالب کاملتری از وضعیت واقعی دانشگاه یاسوج را در “بویرنیوز” اطلاع رسانی خواهیم کرد.