یکشنبه 28 آبان 1396 - 12:56

ابعاد پنهان سرمایه گذاری میلیاردی شرکت نفت در مرکز کهگیلویه و بویراحمد!/خائن کیست؟!

گروه اقتصادی– بر اساس تفاهم نامه، وزارت نفت آمادگی دارد تا در این منطقه اقدام به ایجاد یک مجتمع تفریحی، رفاهی و خدماتی همچون منطقه محمود آباد در شمال کشور کند.

به گزارش بویرنیوز، پس از نشست مسئولان در خصوص واگذاری 75 هکتار از زمین های بکر زیباترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد به شرکت نفت و خط و نشان جدی استاندار به مخالفین این طرح و تشبیه آنها به خیانتکاران، موجی از سوالات مردمی به این پایگاه خبری ارسال شد.

بسیاری از مردم معتقدند همانطور که فرماندار در سخنان خود اظهار داشته، باید مشخص شود سود مردم استان و به ویژه یاسوج از واگذار کردن 75 هکتار از بهترین زمین های مرکز استان چیست؟

آنها معتقدند اگر قرار است این مکان به مرکزی تفریحی برای کارکنان شرکت نفت تبدیل شود آنوقت عایدی خود مردم کهگیلویه و بویراحمد چه می شود؟و اصولا آیا ارزش دارد این همه زمین بکر و زیبا را بدهیم و در عوض نهایتا چند نیروی خدماتی از این استان مشغول به کار شوند؟!

مردم البته خود را حامی هر سرمایه گذاری در استان می دانند اما توقع دارند برای آنها مشخص شود احداث یک تفرجگاه برای کارکنان شرکت نفت چه سودی را نصیب آنها می کند؟

برخی از مخاطبان البته لفظ خیانتکار را برای منتقدان و مخالفان احتمالی این طرح سرمایه گذاری مناسب نداسته اند و بیان کردند: نقد و حتی مخالفت حق طبیعی هم مردم و هم مسئولان است چه بسا در پشت پرده این نقدها و مخالفت ها، راهکار هوشمندانه تری برای جلب موثرتر و بهینه تر سرمایه گذاری وجود داشته باشد و منطقی نیست از همین ابتدا با خائن دانستن مخالفان، راه  تفکر و چاره اندیشی بهتر برای موضوع را سد کرد.

به گزارش بویرنیوز، بسیاری از مردم معتقدند استان کهگیلویه و بویراحمد 25 درصد نفت و گاز کشور را تولید و عرضه می کند اما شرکت نفت به خود زحمت نداده یک طرح پتروشیمی و صنایع تبدیلی برای اشتغالزایی و رفع محرومیت این منطقه ایجاد کند و متاسفانه نفت و گاز این منطقه خوراکی می شود برای تغذیه صنایع ایجاد شده در دیگر استان های کشور!

مردم این بی اعتمادی به شرکت نفت را اینطور توجیه می کنند، چرا استان ما و به ویژه شهرستان گچساران که از قطب های نفتی کشور است باید بیکارترین شهر های کشور باشد و منابع همین مردم بیکار و محروم مانده پلی بشود برای توسعه و اشتغال سایر شهرها و استان ها! و حال که این کار را نکرده قصد دارد بکرترین منطقه مرکز استان را هم برای تفریحات خود اختصاص دهد.

به گزارش بویرنیوز، مخالفت با سرمایه گذاری از سوی هیچ فرد و سازمانی پذیرفته شده نیست و همه بر این اصل اعتقاد داریم که راه نجات کهگیلویه و بویراحمد از عقب ماندگی های کنونی،جذب سرمایه گذاری است اما نکته ای که در این بین مهم و ضروری به نظر می رسد و به نوعی دغدغه و خواسته مردم از استاندار استان که اتفاقا خود فردی نفتی و حتی مشاور وزیر نفت بوده، شفافیت منافع این سرمایه گذاری ها برای عامه مردم این استان است.

صرف پذیرش یک سرمایه گذاری فقط به دلیل اینکه سرمایه گذاری هنگفت است و بی توجهی به آینده آن و اینکه اصلاً قرار است چه عواید و مشکلی برای مردم را حل کند شاید گناهش کمتر از مخالفت با توسعه و محرومیت زدایی استان نباشد!

به زودی بویرنیوز به ابعاد تازه ای از این موضوع می پردازد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=260235
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما