جمعه 5 آبان 1396 - 19:34

پاسخ تامین اجتماعی به خبر بویرنیوز، داغی که بر پیکره یاسوج ماند!

گروه سیاسی- پس از درج خبری با عنوان “داغي که تامین اجتماعی و سازمان اقتصادی کوثر بر چهره یاسوج گذاشتند/ واکنش شهردار(+تصاویر)(کلیک کنید)” سازمان تامین اجتماعی واکنش نشان داد.

متن جوابیه سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به خبر بویرنیوز بدون کم و کاست در ادامه آمده است:

“مدیریت محترم سایت خبری_تحلیلی بویر نیوز

سلام علیکم

احتراما با توجه به درج گزارشی در تاریخ چهارشنبه ۹۶/۸/۳ با عنوان “داغی که تامین اجتماعی و سازمان اقتصادی کوثر بر چهره ی یاسوج گذاشتند” ، به منظور رفع ابهام ها و آگاهی بیشتر خوانندگان عزیز و مردم فهیم استان ، مطالب زیر را برای درج در آن رسانه به استحضار می رساند (ضمن این که انتظار می رود آن رسانه محترم هنگام پی گیری یک موضوع و پیش از انعکاس آن از یک طرفه به قاضی رفتن و پیش داوری خودداری نماید و بهتر بود نظر مسئولان این سازمان را نیز در این زمینه جویا می شد تا خوانندگان محترم درک بهتری از موضوع داشته و از همه ی جوانب آن آگاهی یابند ) :

سازمان تامین اجتماعی به عنوان موسسه ای غیر دولتی و بزرگ ترین سازمان بیمه گر اجتماعی کشور ، بخش اصلی درآمد خود را از طریق دریافت حق بیمه از بیمه شدگان تامین می کند . به منظور حفظ سرمایه ی مربوط به بیمه شدگان و ایفای تعهدات سازمان در قبال جامعه ی تحت پوشش شامل بازنشستگان ، مستمری بگیران و بیمه شدگان ، بخشی از این درآمد ها در امر سرمایه گذاری به کار می رود و در همین راستا با بررسی زمینه های سرمایه گذاری در اقصی نقاط کشور ، پروژه هایی که می تواند محلی برای رشد و افزایش سرمایه ی بیمه شدگان و در عین حال کمکی به اقتصاد کشور باشد ، انتخاب می شود .

اداره کل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با هم فکری و همکاری مسئولان محلی استان از سال ها پیش به منظور انتخاب و معرفی محلی برای سرمایه گذاری سازمان در جهت کمک به رونق اقتصادی و فرهنگی استان ، پی گیری های مستمر و مداومی را انجام دادند تا این که با موافقت مسئولان عالی سازمان تامین اجتماعی کشور ، زمین موجود در مرکز شهر یاسوج که مدت زمان زیادی به حال خود رها شده بود به منظور ایجاد یک مجتمع تجاری ، فرهنگی و تفریحی در نظر گرفته و با جلب مشارکت سازمان اقتصادی کوثر ، کلنگ آغاز عملیات اجرایی این مجتمع در مرداد ماه 1395 همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد به زمین زده شد . تاکید می شود که هدف اداره کل تامین اجتماعی استان از این اقدام ، در وهله ی نخست ، کمک به رونق اقتصادی و فرهنگی استان و ایجاد مکانی آبرومند و در خور شان در شهر یاسوج بوده است.

پیش بینی سرمایه گذار و مجری طرح ، اجرای عملیات و اتمام پروژه ظرف حداکثر سه سال بود ؛ اما استحضار دارید که اجرای بموقع یک طرح و دست یابی به اهداف آن ، همکاری و همراهی همه ی عوامل مرتبط با آن را می طلبد و چنانچه شرایطی خارج از اراده ی مجریان ، موانعی را در مسیر اجرا ایجاد کند ، به تبع آن ، اهداف پیش بینی شده در طرح نیز به کندی پیش می رود و یا با مانع رو به رو می شود .

از زمان آغاز امور گوناگون مربوط به پروژه ی یاد شده ، بحث صدور پروانه و عوارض شهرداری یکی از مهم ترین مشکلات آن بوده است ؛ موضوعی که با وجود پی گیری های مستمر این اداره ی کل و سرمایه گذار و مجری طرح ، تاکنون هم به سرانجام نرسیده است . شهرداری محترم یاسوج به منظور صدور پروانه و عوارض آن 400میلیارد ریال مطالبه کرده که مبلغی کاملا نا متعارف است و این کار به جای همکاری ، نوعی سنگ اندازی در مسیر اجرای طرح به شمار می رود ؛ در صورتی که پروژه ای به این مهمی و برجستگی ، در هر استان دیگری اجرا می شد ، که در آمد پایداری را هم نصیب شهرداری آن منطقه کند ، با حداکثر استقبال و نهایت همکاری رو به رو می شد و در موارد مشابه ، در سایر استان ها شهرداری در جهت استقبال از سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی ، نسبت به صدور رایگان پروانه اقدام کرده است . لذا انتظار می رفت شهرداری یاسوج به جای مطالبه ی عوارض هنگفت و در نتیجه دلسرد کردن سرمایه گذار طرح ، به فکر همکاری بیشتر برای به نتیجه رسیدن سریع تر آن و کسب درآمد بیشتر در آینده از طریق شروع فعالیت های اقتصادی ، تجاری و تفریحی آن بود . کما اینکه شهرداری یاسوج به خاطر ۵۰۰ متر اضافه زیر بنای موجود در ساختمان بیمارستان شهدای گمنام (تامین اجتماعی) یاسوج ، حدود ۵۵ میلیارد ریال عوارض و جریمه محاسبه و اعلام کرده است . حالا در نظر بگیرید پروژه ای به این عظمت اگر بدون دریافت مجوز ساخت و پروانه شروع به فعالیت کند چه مقدار جریمه و عوارض از طرف شهرداری(علاوه بر ۴۰۰ میلیارد ریال کنونی) برای آن در نظر گرفته می شد.

به هر حال هم سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک و هم سرمایه گذار پروژه ، بخشی از سرمایه خود را به مدت چندین سال برای آن صرف کرده اند و بدون شک توقف یا اجرایی نشدن آن نه تنها سودی را نصیب آنها نمی کند ، بلکه زیان بسیاری را متوجه هردو مجموعه خواهد کرد.

لازم است به این نکته نیز اشاره شود که علاوه بر پی گیری های مکرر قبلی ، تنها در مدت زمان کوتاه تشریف فرمایی استاندار کنونی به استان ، دوبار مذاکره حضوری در ارتباط با مشکلات اجرای این طرح از طرف مدیرکل تامین اجتماعی استان با ایشان صورت گرفته است و این اداره کل از هر گونه مساعدتی که منجر به از سر گیری فعالیت اجرایی پروژه شود ، استقبال می کند و امیدواریم با همکاری همه عوامل مرتبط و پی گیری و مساعدت مسئولان محترم استانی و شهرستانی ، هرچه سریع تر شاهد فعالیت این پروژه و اتمام آن به عنوان یکی از انتظارات و خواست های شهروندان عزیز باشیم.

روابط عمومی کل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد”

به گزارش بویرنیوز، خالی از لطف نیست چند نکته ای را به سازمان تامین اجتماعی به عنوان کارفرمای احداث بزرگترین مجتمع تجاری و رفاهی یاسوج گوشزد کرد:

هر پروژه ای حتی کوچک قبل از شروع نیاز به بررسی و مطالعاتی دارد که روند پیشرفت طرح را تضمین و یا لا اقل مشکلات را کمتر کند، عجیب است مسئولان متولی بزرگترین مجتمع تجاری، تفریحی و پارکینگ کهگیلویه و بویراحمد از موارد متعدد مانع کار و عدم همکاری برخی سازمان ها سخن می گویند در حالیکه برای اجرای پروژه ای با این وسعت می طلبد ابتدا هماهنگی ها و حتی جلب مشارکت همه سازمان های مرتبط به سرانجام می رسید و با شناسایی و مطالعه موارد مشابه مشکلات احتمالی در روند عملیات اجرایی پروژه نیز به صورت دقیق مشخص میشد و برنامه ای مدون برای رفع آنها تعیین می شد نه اینکه وعده داد و شروع کرد و در همان ابتدای کار به دلیل برخی موانع، پروژه به صورت کلی متوقف شود!

یکی از اصول حرفه ای اجرای پروژه های اینچنینی در مرکز شهرها که عمدتا مزاحمت هایی را برای مردم نیز در پی دارد، گزارش دهی خوب و به موقع به ذینفعان نهایی پروژه که مردم هستند، می باشد، خوب است سازمان های متولی بگویند تا کنون چند بار به مردم گزارش داده اند یا از متوقف بودن پروژه و مزاحمتی که برای آنها ایجاد شده عذرخواهی کرده اند؟!شاید اگر پیگیری رسانه ها نباشد چند سال آینده همین حرف ها را تحویل مردم شود.

هدف از اجرای این پروژه استفاده بهینه از فضا و به گفته مسئولان تامین اجتماعی زدودن چهره زشت مرکز استان و تعیین تکلیف زمین های خالی پس از چندین سال بود، اما لازم به ذکر است این مکان هرچند فاقد امکانات بود اما در گذشته لااقل محل پارک خوبی برای مرکز شهر بود و استفاده ای از آن میشد، اما امروز نه استفاده ای از آن می شود، نه تغییری در چهره شهر ایجاد شده، گویا هدف از این کار فقط حصار کشی زمین های تامین اجتماعی برای مشخص شدن حدود اراضی بوده و بس!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=257311
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حق گو گفت:

    اقای نورمحمدی دنبال استخدام غیر قانونی بستگانش می باشد وقت پیگیری این پروژ ه را ندارند.

    • بی تا نورمحمدی گفت:

      جنابی که اسم خودتو حق گو گذاشتی تو خبر قبل هم ادعای کذب کردی و افترا زدی..

  2. عمران گفت:

    ای کاش در چنین پروژه هایی، اول امور اولیه همچون تهیه مجوزها از ادارات و سازمان ها همچون آب و فاضلاب و برق . . . و پروانه ساخت از شهرداری صادر گردد سپس شروع بکار شود. خوب است که این را مسولین خوب بیان می کنند که قبل از شروع باید مجوزها دریافت شود.
    این عدم دریافت مجوزهای لازم قبل از شروع پروژه های نشان از عدم مدیریت صحیح و عدم کفایت مدیریت چه در تامین اجتماعی و چه در موسسه کوثر دارد.
    از همه مهمتر مسولین شهری که اجازه ی شروع پروژه را قبل از دریافت مجوزها دادند نیتی جزء طمع ورزی و دریافت مبالغ فراوان نداشتند و این میسر نمی شود مگر زمانی کارفرما شروع کرد و خواسته های خود چه برحق و چه نا حق مطالبه کنند .
    و این جز به هدر دادن سرمایه ی مردم در این موسسات و سازمان ها و ایجاد مزاحمت های فراوان از برای مردم نیست.
    کسی هم که بازخواست نخواهد شد چرا که کسی نیست که این مدیر مسولین را بازخواست کند و با خیال راحت با عمر وسرمایه ی مردم هر طریق ممکن ، سعی و خطا بازی می کنند و چیزی جز ملعبه برای اینان نیست.
    چرا سازمان بازرسی و دیگر سازمان ها وارد نمی شوند ، الله و اعلم.
    خانه از پای بست خراب است.
    این جوابیه سازمان تامین اجتماعی که در بالا ارائه شده چیزی جز توجیح و بهانه واهی نیست که اگر مسول دلسوزی برای پیگیری بود هرگز قبول نمی کرد و این جوابیه در هیچ محکمه ای قابل قبول نیست.
    و وقتی که از شما ساخته نیست چرا شروع می کنید و آه و حرص مردم را به جان و دل می خرید ؟
    خدا داند چند تا مدیر و مسول باید عوض شود و این پروژه به سرانجام نرسد ! ! !

  3. تقی گفت:

    هر چی فکر ایکنوم ویچو نه جی زندگی کردنه. انگار همه تازه رسیدن سر غنیمت.

  4. تقی گفت:

    راه فرار هم نیاریم.

  5. اگاه گفت:

    مدیرکل چند نفر از بستگانشو با رایزنی در تامین اجتماعی یاسوج و گچساران و مدیریت درمان به صورت نیروی شرکتی به کار گرفته

  6. شهرساز دلسوز گفت:

    اجرای این پروزه به دلیل عدم انجام مطالعات کافی بالاخص ترافیک سنگین ورودی و خروجی بزرگترین خیانت به شهر یاسوج است .در نظر بگیرید حجم ورودی و خروجی پارکینگ این مجتمع به ترافیک موجود اضافه شود نتیجه اسفبار و فاجعه بار خواهد بود. ترابخدا شهر یاسوج را با این کار نابود نکنید.

  7. مدیر کل گفت:

    سازمان کوثر دست مسئولین رو در قضیه کارخانه ارد و نشاسته و گلوکز هم گزاشتن تو پوست گردو

  8. قادری گفت:

    مدیر کل محترم تامین اجتماعی جناب آقای نورمحمدی فردی بوده اند که با درایت و پشتکار فراوان توانسته همچین سرمایه ای رو در استان جذب کنند و معنی سرمایه گذاری همراه با اشتغال همین است. لازم به ذکر است دوستانی که به فکر استخدام شرکتی چند نفر هستند، باید به این نکته توجه کنند که با حمایت و راه اندازی چنین طرح هایی حداقل هزار نفر از هم استانی هایی عزیز جذب و بخشی از معضل عظیم بیکاری حل خواهد شد. دوستان خواهشا بجای سنگ اندازی و تخریب، از مدیرانی که جذب سرمایه میکنند حمایت کنید.
    با تشکر

دیدگاه شما