پنجشنبه 4 آبان 1396 - 15:54

کنگره آیت الله ملک حسینی برگزار شد/غایب بزرگ این کنگره ملی/استاندار و مدیران وقت خود را به سخنرانی تلف نکنند!(+عکس)

گروه فرهنگی- اولین کنگره ملی آیت الله ملک حسینی با حضور روحانیون و مسئولان مطرح کشوری و استانی در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، کنگره ملی آیت الله ملک حسینی با مشارکت دستگاه های مختلف برگزار و در نهایت از میان 25 آثار ارسالی به دبیرخانه همایش، 15 اثر برگزیده و تقدیر شد.

آیت الله احمد بهشتی؛ نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در این همایش اظهار داشت: ایشان شخصیتی جامع از لحاظ علم،  عمل،  اخلاق و فضایل داشت، این مرد بزرگوار صفات پسندیده و برجسته ای داشت، مخصوصا حریت و شجاعت و صراحت لهجه در ایام مختلف از ویژگی های بارز ایشان بود.

بهشتی ابراز داشت: سال های متمادی است که با ایشان آشنایی داشتم و رابطه من و ایشان مرید و مراد بود، همچنین رابطه روحی، قلبی و معنوی نیز برقرار بود.

وی خاطرنشان کرد: هرکسی با ایشان آشنا بود و با من دیدار می کرد نکته ای از ایشان می آورد و از این ظرفیت  بهره می گرفتم و استفاده می کردیم، و در واقععلاقه من به خاطر جنبه حریت و شجاعت ایشان بود که مرا به خودش جذب می کرد.

بهشتی افزود: همچنین صفت زیبای حسینی در وجود ایشان متجلی بود، شجاعت ایشان در کنار فضایل دیگر مانند عفت و حکمت بود، که حاصل جمع اینها عدالت است و اگر کسی شجاعت دارد، عفت دارد، حکمت را نیز دارد، عدالت در وجود ایشان متبلور می شود.

بهشتی تصریح کرد: اگر کسی اینها را نداشته باشد نمی تواند عادل باشد، اما وقتی همه اینها در کسی جمع شد، این فرد به درجه عدالت می رسد و آیت الله ملک حسینی این ظرفیت را داشت.

وی افزود: این فضایل در وجود ایشان نهادینه شده  بود و عدالت از ویژگی های این عالم بزرگوار بود.

وی خاطرنشان کرد: حکیم بودن ایشان و تحصیلات عالیه و حضور در میان عالمان بزرگ و حکیم واقعی بودن و خرد ورز واقعی بودن از ابعاد شخصیتی ایشان بود،  و از لحاظ شجاعت، زبان زد خاص و عام بودند و آثار وجودی ایشان و سازندگی نیز از فضایل ایشان بود، و طلبه پروری نیز از خصوصیات آن عالم بزرگ بود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله ملک حسینی شهادت امام صادق را در شیراز نهادینه کرد، و مردم را متوجه بیان گذار این مکتب می کردند.

وی افزود: امام حسین (ع) زمینه فرهنگی را  آماده کرد و ائمه ما از این زمینه بهره برداری کردند و مباحث شیعه را گسترش دادند و باید زحمات همه ائمه برای مردم واضح و روشن شود و مرحوم آیت الله ملک حسینی این خدمت بزرگ را انجام داد.

بهشتی گفت: آیت الله ملک حسینی با هر خطایی و کج روی با کمال شجاعت و حریت مبارزه کرد و امید است فرزند ایشان آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با همان حریت و شجاعت راه پدر را ادامه  دهند.

**********************

علی محمد احمدی نیز در نخستین کنگره ملی مرحوم آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: امام با اندیشه و تفکر خود نشان داد جهان تشییع ظرفیت مطلوبی برای مکتب دارد، در مکتب بزرگوانی همچون امام راحل و آیت الله بروجردی بزرگانی همچون آیت الله ملک حسینی پرورش یافتند.

احمدی ابراز کرد: مرحوم ملک حسینی محبت بزرگی برای جنوب کشور، این استان و فرزندان زاگرس بوده است و بسیاری از شاگردان ایشان در حوزه سیاست و فرهنگ همراهی با امام و مبارزه با رژیم طاغوت و گسترش مشی امام در مبارزه با طاغوت آموختند چطور باید برای تداوم راه انقلاب و امام مردمداری کرد و با مردم بود.

وی گفت: مرحوم ملک حسینی در بسیج مردم و اعزام به جبهه در کنار رزمندگان ‌بود و خود در جبهه‌ها حضور داشت، برخی خود را به وجوه علمی محدود می‌کنند اما آیت الله ملک حسینی با مردم بود و به دغدغه‌های مردم توجه می‌کرد و جاهای دوردست می‌رفت در حالی تاکنون مدیران نرفته بودند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحوم خدمات شایانی در حوزه‌های مختلف به مردم این دیار و حوزه زاگرش در بخش‌های مختلف ارائه کردند و باید شکرگذار خدا باشیم که در این برهه از زمان شاهد چهره برجسته‌ای بودیم که عزت و افتخار برای استان به ارمغان آورد.

*********************

ضیا هاشمی ظهر پنجشنبه در کنگره ملی آیت الله ملک حسینی افزود: امید است گفتگوها از مباحت عمومی فراتر رفته و رویکرد هایی داشته باشد که برای عرصه علم و فرهنگ ما آغاز حرکت جدیدی باشد.

هاشمی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله ملک حسینی تصریح کرد:  بزرگانی از این قبیل، چنان عظمت فرهنگی، اجتماعی و تاریخی دارند که به این جلسات نیاز ندارد و این ما هستیم که باید از این ظرفیت ها بهره بگیریم.

وی ابراز داشت: علمای ما از لحاظ علمی و اخلاقی الگوی ما هستند و پاسخگوی سؤالات و رافع شبهاتند.

وی بیان کرد: جامعه علمی ما امروز این توقع را دارند که علمای ربانی پاسخگوی سوالات و الگوهای رفتاری باشند و افرادی مانند آیت الله ملک حسینی چنین ظرفیت هایی را داشتند.

سرپرست وزارت علوم تصریح کرد: در مراسم تشیع آیت الله به عینه دیدیم که بیش از سابق، مردم به روحانیت علاقه مند و دلبسته هستند، و آیت الله ملک حسینی روحانیتی به عنوان  نماد دین و اسوه برای جامعه هستند و در مسیر زندگی، خود را ندیدند و تکلیف و مسئولیت های خود را دیدند و آیت الله ملک حسینی معلم اخلاق بودند.

هاشمی گفت: امروز ما نیاز داریم به عالمان ربانی که می توانند برای جامعه الگو باشند و هر جامه ای نیاز به الگو و اسوه دارد،  امروز باید بزرگان را قدر بشناسیم و معرفی کنیم و این بزرگان سبک صحیح زندگی در مراحل مختلف را به مردم نشان می دهند و عالمان ما باید مبتدا و پیشگام  باشند و عالمانی که چنین ویژگی هایی دارند و در قید دنیا و جذابیت زندگی نیستند، نقش الگو و اسوه را دارند.

هاشمی گفت: جامعه ما نیاز به گروه های مرجع دارد و جامعه گروه های مرجع را پیدا می کند و مهم این است چه  گروه هایی به عنوان مرجع  فرهنگی قرار می گیرند.

وی افزود: حوزه و دانشگاه باید الگوها را عرضه کنند و به خاطر این است که رفتار و مشی را برای خود اسوه قرار می دهند، امروز باید اسوه ها، بزرگان و مفاخر را قدر بشناسیم و هرجا این مهم  نبوده است، جامعه آسیب دیده است و مفتخریم که  استان ما یک الگوی برجسته و اخلاقی و شخصیتی  دارد.

وی افزود: آیت الله ملک حسینی شخصیتی بزرگ و انسان مدار بود که خود را ندید و راه را دید و در این راه به منافع شخصی توجهی نکرد و عالمی برجسته بود.

**********************

آیت الله نعیم آبادی در نخستین کنگره مرحوم آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: این آئین تکریم و تجلیل از یک فقیه مجاهد در یاسوج قهرمان است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه ایام اسارت خاندان عصمت را تسلیت عرض می‌‌کنم، افزود: مرحوم ملک حسینی فریادگر علیه انحرافات زمانش بود.

نعیم آبادی عنوان کرد: شجاعت آیت‌الله ملک حسینی مهمترین خصیصه این مجاهد بود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب به جنگ قمه‌زنی و تحریف‌گران در داستان عاشورا می رود، تصریح کرد: اگر عالم آبرویی دارد از دین بوده و باید به راحتی خرج دینش کند، رهبر انقلاب شجاعتش در این است و الا حمله به تاریخ کار همگان است.

آیت الله نعیم‌آبادی گفت: مبارزه با انحرافات و تحریف‌ها حتی در درون جامعه باید باشد و ما از این عالمان خیلی نداریم.

 وی با بیان اینکه امام(ره) فریاد زد هر چه می‌کشیم از آمریکاست، افزود: باید انحراف را شناخت و به جنگ آن رفت چون این می‌شود شجاعت و باید دمکراسی را به معنای واقعی نه به معنای لجن‌زار غربی معنا کنید.

نعیم‌آبادی ادامه داد: فریاد علیه تاریخ شجاعت نیست، مشت کردن علیه فرعون و یزید شجاعت نیست، علیه آمریکا شجاعت است چون دشمن امروز است.

وی با بیان اینکه ما عرفان را قبول داریم اما تصوف را قبول نداریم، گفت: رهبری عارفی است که جز خدا از هیج چیز نمی‌ترسد.

نعیم‌آبادی با بیان اینکه خیلی از اوقات سرمایه مملکت هزینه سخنرانی می‌شود، افزود: استاندار و مدیران باید کار اجرایی کنند نه سخنرانی و ما عالمان دینی باید به وظیفه خود عمل کنیم.

به گزارش بویرنیوز، همه نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد به جز غلامرضا تاجگردون در این کنگره مهم و ملی حاضر بودند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=257260
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ، گفت:

    روح ابن عالم ربانب ساد

  2. استاد دانشگاه گفت:

    واقعا جای بسی تاسف داره که جامعه دانشگاهی ما در استان هنوز تفاوت کنگره و همایش و گرامیداشت را بلد نیست. دوسال آیت که این کنگره بین دانشگاههای استان دست به دست می شد و دهها مرتبه نیز تاریخ برگزاری به تعویض و کنسل می شد. حال امروز؛ یه جلسه سخنرانی و گرامیداشت را به نام کنگره و همایش اسم می برند… حیف آن بزرگمرد که من با نام ایشان دنبال شیرین بازی های سیاسی باشم.. حیف… خدایش بیامرزد

  3. غربت نشین گفت:

    اگه جشنواره ی سازوبازی محلی بودکه خودشونومیرسوند

دیدگاه شما