پنجشنبه 9 شهریور 1396 - 13:14

وزیر ارتباطات در یاسوج/از وعده اشتغال 100 هزار نفری در کشور تا توسعه اینترنت در کهگیلویه و بویراحمد/ درخواست زارعی از وزیر

گروه سیاسی- محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یکی از اولین مراکز استان ها برای سفرهای استانی خود انتخاب کرد.

به گزارش بویرنیوز، حضور در جمع خبرنگاران، جلسات تخصصی با مسئولان حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات، افتتاح و کلنگ زنی پروژه های مخابراتی و حضور در شورای اداری بخش هایی از سفر وزیر و چند تن از معاونینش به کهگیلویه و بویراحمد بود.

در این نشست ها و برنامه ها علاوه بر تاکید به روند توسعه بسترهای تکنولوژی، مخابراتی، آنتن دهی در شهرها و روستاها به برنامه وزارتخانه ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای ایجاد حدود 130 هزار شغل در زمینه تکنولوژی مرتبط با فناوری اطلاعات پرداخته شد که در ادامه آمده است:

ایجاد 130 هزار شغل در زمینه تکنولوژی و it

در برنامه ششم توسعه، دولت باید ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کند، که ۱۰۰ هزار شغل باید در حوزه فناوری اطلاعات باشد.

بهبود اینترنت در روستاها

23 هزار روستا در کشور در 2 پروژه به اینترنت متصل شد و از مجموع 36 هزار روستای بالای 20 خانوار تا پایان برنامه مشکل آنتن‌دهی موبایل، اینترنت و تلفن ثابت را حل می‌کنیم.

در سال ۱۳۹۲، ۸۲ هزار نفر از مردم این استان به اینترنت دسترسی داشتند که امروز این میزان به ۳۷۰ هزار نفر رسیده است و ظرفیت چهار برابر شده است.

تلاش بر این است که  در سال های اینده باقیمانده مطالبات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق شود.

پوشش جاده ای و مشکلات آنت دهی در روستاها نیز حل خواهد شد.

بهبود دسترسی به نسل پیشرفته اینترنت در شهرها

در یکسال گذشته تاکنون از ۱۷ شهر استان ۱۴ شهر تحت پوشش تری جی و فورجی قرار گرفته است و سه شهر باقی مانده که انجام خواهد شد، و در حوزه مصرف  فورجی استان رتبه اول کشور را دارد.

سال گذشته از مجموع 17 شهر استان 14 شهر تحت پوشش نسل 3 و 4 قرار گرفت و شهرهای سرفاریاب، لوداب و چیتاب نیز امسال به صورت کامل پوشش داده می‌شوند.

توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با توسعه و بهبود زیرساخت های اینترنت

نقش شبکه های ارتباطی و فناوری در توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بسیار اثر گذار است.

آذری جهرمی از اجرای طرح تکاپو با انعقاد تفاهم نامه با چند دستگاه و فعالیت بخش خصوصی و تلاش برای توسعه گردشگری و رشد استان خبر  دارد و گفت: لازم است اینترنت در مناطق گردشگری و روستاها فعال شود و توسعه اشتغال با فعال سازی و توسعه فناوری ارتباطات رقم خواهد خورد.

افزایش پهنای باند اینترنت در دولت دوازدهم

افزایش متوسط سرعت پهنای باند از ۶ الی ۸ مگابیت فعلی به ۲۰ مگابیت در دستور کار قرار دارد.

آمار جالب از دسترسی کهگیلویه و بویراحمدی ها به اینترنت همراه

جهرمی با اشاره به اینکه در سال 92 تنها 82 هزارنفر از مردم این استان به اینترنت دسترسی داشتند، گفت: امروز 370 هزار نفر به اینترنت دسترسی دارند و ظرفیت کاربران استان در استفاده از موبایل 4.5 برابر شده است.

در حوزه زیرساخت استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال 9 میلیارد تومان در بخش انتقال سرمایه‌گذاری می‌شود.

درخواست زارعی از وزیر ارتباطات

انتظار می‌رود وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در زمینه اخذ مجوز به استان کهگیلویه و بویراحمد برای تاسیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات همکاری کند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در حضور وزیر ارتباطات خواستار تسریع در روند اتصال روستاهای این استان به اینترنت پر سرعت شد و افزود: امروزه یکی از مهمترین مطالبات مردم داشتن ارتباط اینترنتی است و مطالبه این مهم برای مردم به یک اولویت تبدیل شده است.

زارعی ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور جنوب به شمال یکی از پرترافیک‌ترین محورها در زمینه بار و مسافر بوده که نباید نقطه کوری در زمینه آنتن دهی تلفن همراه داشته باشد.

این مسئول گفت: سایتهای ایجاد شده تلفن همراه در نقاط مختلف این استان به دلیل نبود نگهداری درست و شارژ مناسب در برخی مواقع با قطعی روبه‌رو می‌شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=248840
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما