جمعه 3 شهریور 1396 - 9:33

سه عضو جدید شورای شهر یاسوج را بشناسید

گروه سیاسی – مراسم تحلیف منتخبین شوراهای پنجم در شهر یاسوج؛ مرکز کهگیلویه و بویراحمد با چالش متفاوتی رو به رو شد.
به گزارش بویرنیوز، در آغازین روز شروع به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا، 3 عضو شورای شهر یاسوج با عدم حضور خود به دلایلی که در ادامه می آید مانع از رسمیت یافتن جلسه تحلیف شورا شدند.
نگین تاجی، دهراب پور و خوبانی بعنوان سه ظلع مثلثی به شمار می روند که مدعی تغییر به نفع مردم هستند اما در ادامه و در مصاحبه هایشان گویا سهم خواهی هایی مطرح است.
خوبانی دلیل عدم حضور را اینطور بیان کرد: ما در آن نشست‌ها گفتیم که آقای دهرابپور رئیس و شهردار نیز با رای اکثریت انتخاب شود و اکنون نیز می گوییم شهردار هرکس باشد برای ما مهم نیست.
وی گفت: در آن نشست قرار شد آقای دهرابپور رئیس شود و همه منتخبان آن را تائید کردند اما بعد از مدتی چهارنفر از همکاران متاسفانه به مفاد آن نشست ها پایبندی نشان ندادند.
از سویی اما دهراب پور نیز در باب علت نیامدن ها گفت: ما به وضع فعلی هم راضی نیستیم تا به انحلال بکشد ولی اعتقاد ما بر این است که طرفین در این قضیه به حقوق مردم توجه کنند و کسانی هم که در قبال این جایگاه احساس مسئولیت می کنند تلاش کنند تا این اوضاع را به شکلی اصلاح کنند .

عضو دیگر شورای شهر یاسوج که در مراسم تحلیف حضور نداشت اظهارات قابل توجهی داشت.

فرشاد نگین تاجی در مصاحبه ای یکی دو روز قبل از تحلیف گفته بود: بنده هیچ مشکلی با خروجی منتخبین شورای شهر ندارم و امیدوار هستم هر ۷ نفر در سایه تعامل، همکاری و ایجاد بسترهای مناسب زمینه رشد و توسعه برای شهر و همچنین ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان فراهم شود.

برخی از این افراد در مصاحبه های خود از احتمال انحلال شورا گفتند، امری که از سوی فرماندار بویراحمد اینطور پاسخ داده شد: انحلال رخ نمی دهد و در صورت عدم حضور این افراد در 3 جلسه رسمی، اعضای علی البدل دعوت خواهند شد.
به گزارش بویرنیوز، در اینجا ذکر چند نکته حائز اهمیت است:
همه این منتخبین از مجاری قانونی و توسط آرای مردم به شورا راه پیدا کردند، امری که حالا گویا خود معتقد به آن نیستند، قاعدتاً اگر فردی خود را لایق ریاست شورا می داند باید نامزد شود و طی فرایند رای گیری که خود بر اساس آن به این جایگاه دست یافته، پذیرفته یا رد شوند که عملاً رفتار اعضای منتخب شورای شهر یاسوج مغایر با این رویه و قانون است.

خوبانی و نگین تاجی آنطور که در تبلیغات انتخاباتی شان گفتند، تخصص گرا هستند، و از طرفی آنطور که خودشان میگفتند اگر نگوییم اصلاح طلب، میانه رو و همراه دولت هستند، در ادامه نیز با عکس یادگاری در کنار عارف سعی در تداعی این احساس به جامعه داشتند اما در روی دیگر سکه به صورت جدی به دنبال ریاست فردی هستند که اصولگرای دو آتیشه بودنش بر همگان روشن است.

حمایت از یک اصولگرای محض که تخصص شهرسازی ندارد، نه با تخصص گرایی و نه با شعار اصلاح طلبی این دو عضو شورای پنجم سازگاری ندارد، امری که بویرنیوز در خبرهایی به آن پرداخت و برخی ها در قبال آن موضع گرفتند اما الان این اصرار برای ریاست یک اصولگرا بر شورای شهر یاسوج مهر تاییدی بر اصولگرا بودن آنها گذاشت.

از سویی با نگاهی به چیدمان سایر شهر ها به وضوح می بینیم برای ارتباط بهتر با دولت و پیشبرد سریع تر امور توسعه شهری، انتخاب رئیس و شهردار به گونه ای است که افراد میانه رو و نزدیک به دولت مورد استقبال قرار می گیرد، اما ظاهرا در یاسوج قضیه کاملا متفاوت است.

گذشته از این موارد، مردم به تخصص و توسعه رای دادند نه به سهم خواهی!، اگر کسی قبای ریاست و خدمت را در شان خود میبیند، از مسیر قانونی و مشارکت سیاسی می تواند اقدام کند، عدم حضور در جلسات برای تحقق خواسته ای که نمی تواند بخاطر مردم باشد، پشت پا زدن به تک تک آرای مردم است.

با این حساب اگر با فراخوان فرماندار بویراحمد تا دو جلسه دیگر این سه نفر در جلسه شورا حضور پیدا نکنند، سه عضو علی البدل یعنی آقایان

۸- بهنام عباس نژاد

۹- خدابخش امیری

۱۰- عطاءاله دانشی

به عنوان اعضای جدید به شورای شهر یاسوج معرفی خواهند شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=247813
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهرى گفت:

    خدا دونه يكى و او صندليل جاى عباس نژاده

  2. ناشناس گفت:

    این وامانده ها ی هزار چهره را از شورا اخراج کنید.

  3. وطن پرست گفت:

    شرکت میکنن

  4. اصولگرای جوان گفت:

    تا اونجایی که من از فکر آقای محمدرحیم دهراب پور اطلاع دارم ایشون اصولگرا نیست و اصولگرایان را قبول ندارد

  5. ناشناس گفت:

    خدا دونه ظلمه شخص لایقی مثل عباس نژادکه رشته تحصیلیش بیانگر لیاقتش سی عضویت شورایه عضو علی البدل بو ولی شخصی مثل ………..که هیچ مدرکی درایت زمینه نداره درسر سودای ریاست داشته بو

  6. دانشجو گفت:

    همش معامله و زدو بنده
    اگر داخل اي شورا ده بار جر وانبي ري مو ٣
    كه هالو اي حضرات فقط اومنه كيسنه پر كنن و برن
    البته هر چه و سر ياسوج بيا حقشه

  7. هستی گفت:

    قذرت طلبی و رانت خواری دلایل ایجاد این فضا شده. شما یه سر به ابشار یاسوج بزنید ببینید فامیل های کدام یکی از اعضاء شورا چهارم با رانت فعالیت های شغلی خوب و پر درامد را در دست دارند . این فضاء ایجا د شده حاصل فکر و عمل این افراد میباشد

  8. مدافع وطن گفت:

    جای تأسف دارد واقعا

  9. شهروند گفت:

    من خیلی متاسفم برای برخی اعضای شورا که دو پهلو با مردم بازی می کنند چرا که هیچ اصول گرایی اصلاح طلب نیست و برعکس اما اغلب اطلاح طلبان جسارت و شجاعت ندارند مثل این دو عزیزی که به صراحت یک فرهنگی به ظاهر اصول گرا ولی دوست اصلاح طلب را بدون از رای گیری به عنوان رییس انتخاب میکنند و من به صراحت اعلام میکنم تنها اکبری و اکبری تبار مثل مرد و یک رو و شجاع عمل کردند و بقیه دو رو و فرصت طلب

دیدگاه شما