یکشنبه 15 مرداد 1396 - 9:30

درگیری خونین انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد و چند نکته قابل تامل!

گروه سیاسی- فرماندار شهرستان کهگیلویه از زخمی شدن دو نفر طی درگیری های انتخاباتی در بخش چاروسای این شهرستان خبرداد.

به گزارش بویرنیوز، هرچند زمان زیادی از انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری می گذر اما همچنان شاهد وقوع تنش هایی از جنس انتخاباتی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

روز گذشته در شهر قلعه رئیسی شاهد درگیری انتخاباتی بودیم که در آن دو نفر مجروح و به مراکز درمانی اعزام شدند.

به گفته فرماندار شهرستان کهگیلویه، انتخابات در آن شهرستان تایید شده از فیلتر مراجع نظارتی عبور کرده و مشکلی نداشت.

اما آنچه عجیب به نظر می رسد ادعاهای چند باره امام جمعه قلعه رئیسی در خصوص انتخابات در آن شهر بود.

صلواتی؛ امام جمعه قلعه رئیسی در ادعاهای چندباره از تریبون نماز جمعه به بروز تخلف و تقلب انتخاباتی گفت.

وی حتی عدم حضورش در برخی جلسات را نیز به تخلفات انتخاباتی برخی مدیران ربط داد.

در اینجا ذکر چند نکته حائز اهمیت است:

  • انتخاباتی که امام جمعه قلعه رئیسی مدام از تخلفات سنگین در آن می گوید از فیلترهای نظارتی همچون شورای نگهبان گذشته و به تایید نهایی رسیده است.
  • این چندمین بار است که وی بر طبل بروز تخلف در انتخابات کوبیده و خواستار مجازات مسببان آن است و جا دارد برای یک بار بی پرده و شفاف به معرفی افراد متخلف بپردازد تا از مسیر صحیح به تخلفات این دست افراد بدون اغماض برخورد شود.
  • نماز جمعه مکانی برای وحدت آفرینی برای اقشار مختلف است، محلی برای امیدوار کردن مردم به نظام و خدمات آن و جا دارد تلاش بیشتری شود!
  • مسئولان و فرماندار شهرستان باید پیگیر تخلفات احتمالی انتخابات باشند و یک بار برای همیشه موضوع حل شود تا مدام با بازگویی تخلف در انتخاباتی که مدت زیادی هم از آن گذشته نهایتاً شاهد بروز تنش و درگیری های اینچنینی نباشیم.

به گزارش بویرنیوز، قطعاً کسی مدافع تخلف و متخلفان انتخاباتی نیست، اما نحوه بیان و پیگیری موضوعات اینچنینی آن هم در منطقه ای همچون کهگیلویه و بویراحمد با حساسیت های بالای قومی و قبیله ای به ویژه در بحث انتخابات چندان منطقی به نظر نمی رسد.

پیگیری و مطالبه حق هر شهروند و از جمله ائمه محترم جمعه است اما می توان به گونه ای پیگیری کرد که نه ذهن مردم مشوش شود و احساسات آنها همچون آتش زیر خاکستر یک دفعه شعله بکشد و اینچنین  تعدادی را راهی بیمارستان کند و نه بدبینی به نظام به وجود بیاورد.

از سویی فرمانداری کهگیلویه نیز ضروری است از اقدامات خود در خصوص انتخابات و نتایج آن اطلاع رسانی شفاف کند و پاسخ به اعتراض هایی که وجود دارد را به خوبی به جامعه منکعس کند تا خدای ناکرده زمینه بروز اتفاق ناگواری از این جنس را شاهد نباشیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=243424
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امیر گفت:

    خب واقعا درسته چندبار گفتن تخلف خب یا علی قشنگ و شفاف اطلاع رسانی بشه و اگر هست برخورد بشه اینطور هم نهادهای نظارتی میرن زیر سوال و هم مردم بدبین میشن و آخرش اینطور درگیر میشن

دیدگاه شما