چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 18:08

سخنان متفاوت استاندار کهگیلویه و بویراحمد، چرا درآمد دکترای ریاضی 1میلیون و پزشک عمومی 12میلیون!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانک‌های خصوصی در این استان به یک معضل جدی تبدیل شده‌اند، گفت: این بانک‌ها پول را از مناطق کمتر توسعه یافته‌ مانند کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری کرده و در تهران سرمایه‌گذاری می‌کنند.
به گزارش بویرنیوز، سید موسی خادمی ظهر امروز در گردهمایی رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور که در یاسوج در حال برگزاری است، با بیان اینکه انرژی، آب و جنگل سه عامل مهم در سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد 20 درصد انرژی کشور، 12 تا 14 درصد آب تولیدی و 26 درصد جنگل‌های زاگرس را داشته و به طور قطع در صورت کم شدن بی‌مهری‌ها، جایگاه ویژه‌ای در آینده توسعه کشور دارد.

وی با بیان اینکه با وجود کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد، این مشکل همچنان معضل اساسی استان است، افزود: بخش خصوصی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دفاع می‌‌کند و این امر به کاهش نابرابری و بهبود وضعیت استان‌های کمتر توسعه یافته کمک می‌کند و امیدواریم با توانمندشدن بخش خصوصی، نابرابری‌های عمودی و افقی در استان‌های کمتر توسعه یافته رفع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه سیاست‌های مالی و بانکی کشور خود را در جامعه ما ناکارآمد نشان داده و به نوعی این سیاست‌ها بلااثر شده است، گفت: برای کمک به حل مشکلات اقتصادی، تعداد زیادی بانک خصوصی ایجاد کردیم که حالا خود به معضلی جدی تبدیل شده و در حال حاضر مهم‌ترین مشکل بخش خصوصی استان با بانک‌های خصوصی است.

خادمی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی ما واقعی نیستند، عنوان کرد: این بانک‌ها پول را از مناطق کمتر توسعه یافته‌ای مانند استان کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری کرده و در تهران سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی بیان کرد: اینکه سیاست‌های پولی ما نتیجه خوبی نمی‌دهد دو علت می‌تواند داشته باشد، یکی اینکه گاهی سیاست‌های خوب را بد اجرا می‌کنیم و دوم اینکه در اجرای سیاست‌ها به اقتضائات محلی توجه نکرده و می‌خواهیم یک سری سیاست‌های جهان شمول را اعمال کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات ما این است که یک تجربه تکراری را مجددا تکرار می‌کنیم و استانداری باید مرتبا بین بانک و تولیدکننده چانه‌زنی کند، چرا باید بانک خود تسهیلات را تحویل ندهد که نیازی به این روش‌ها و تهدیدهای ما نباشد، این اقدامات روش‌های پایداری نبوده و تاکنون جواب نداده است.

خادمی ابراز کرد: ما به درآمدزایی و برگشت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف توجه نکرده‌ایم که از طریق مکانیسم‌های مالیاتی نرخ برگشت‌ها را به هم نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه ما به میزان و تفاوت سوددهی بین بخش‌ها توجهی نکرده‌ایم، گفت: به فرض مثال چرا باید یک جوان با مدرک دکترای ریاضی یک میلیون درآمد و یک پزشک عمومی 12 میلیون درآمد داشته باشد تا نتیجه آن استقبال گسترده دانش‌آموزان از رشته تجربی و عدم تمایل آنها به رشته ریاضی باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال بانک‌ها موظف به پرداخت 50 هزار میلیارد تومان در بسته اشتغال و رونق تولید شده‌اند که از این میزان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 500 میلیارد تومان است و حالا باید باز هم منتظر بهانه‌های بانک‌ها باشیم و دعواها شروع شود.

خادمی با بیان اینکه اینها همه نتیجه سیاست‌های تکراری اقتصادی است، گفت: اگر یک یا دو سال برخی فعالیت‌ها را تعطیل کرده و برای انجام یک کار پایدار برنامه‌ریزی کنیم این مشکلات حل می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=243248
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اقاي استاندارد برا چي از خودت درمياري كسي كه دكتراي رياضي داره و هيعت علمي باشه كمتر از هفت تومان نميگيره بعدشم ما دكتر عمومي نيستيم كه بخوايم دفاع كنيم كسي كه دكتراي تجربي قبول شده زحمت قبوليش صد برابر رياضيه و دوما شما كه دلسوز حقوق مردم هستيد بفرماييد حقوق خود شما ايا كمتر از پونزده ميليونه؟

  2. ناشناس گفت:

    بخدا حرف خوبی زد

  3. ناشناس گفت:

    بیشتر پزشکا سواد انچنانی ندارن فقط کتاب حفظ کردن

  4. علیرضا حسین زاده خلف آباد گفت:

    درود بر استاندار محترم و بزرگوار با این سخرانی خوب

  5. ناشناس گفت:

    درود براستاندار بزرگوار که واقعیت و فرمودن

  6. همشهري گفت:

    دكتر خادمي به نكات خيلي خوبي اشاره كردن
    مشكل بزرگ جامعه ما در حال حاضر نابرابري ها و شكاف هاي بزرگ اجتماعي هست.
    بروز همين مشكل باعث خروج نخبگان و تحصيل كرده ها از كشور شده است بدون اينكه كسي توجه كند خروج همين نخبگان و از طرفي عدم تمايل محصلان به ديگر بخش هاي علوم ميتواند كشور را دچار خسران و زيان هاي فراوان كند

  7. صفری گفت:

    خداوکیلی آ اقای استاندار منطقی میگه چرا بعنوان مثال یک دکترای عمران، یا مکانیک، یا تاسیسات ،یا برق که ناظر یک پروژه چند میلیاردی است بابت مسؤولیت حقوقی در این پروژه که حتی بعد از فوتش وراث ناظردر صورت حادث شدن باید جوابگو باشند به حق وحقوق خودش نرسد ولی یک پزشک عمومی که دارد طرح می گذراند و دارو اشتباه تجویز میکند باید اینقدر حقوق بگیرد

  8. ناشناس گفت:

    بخدا استاندار حق را گفت . پزشك عمومي حقش دو ميليونه .

  9. بويراحمد گفت:

    متاسفانه اين نابرابري و بي عدالتي در همه زمينه هاست
    به عنوان مثال وقتي كه دانشجوي پزشكي پذيرفته ميشه امكانات رفاهي دانشگاه هاي علوم پزششكي بسيار بسيار بيشتر از دانشگاه هاي سراسريه اين در حاليه كه هر دو از يك دولت بودجه ميگيرن
    يا دانشجويان پزشكي از سال چهارم خود از مزاياي حقوقي برخورداره در حالي كه دانشجويان ديگه حتي در مقطع دكتري ريالي دريافت نميكند.
    در كشور ما پزشكان از قشر قدرتمند و بسيار ثروتمند هستند در حالي كه كشورهاي ديگه پزشكان قشر متوسط و معمولي به حساب ميان

  10. محمد گفت:

    به نظرم ريشه تمامي اين اختلاف در طرح سلامت است به خدا دكترها دارن دزدي ميكن با مهر و مشاوره الكي كه روي بركه بيمار ميزنن بول مفت وًالكي ميكيرن اكر طرح سلامت جمع بشه ديكه بول مفت به اين دكترها نميدن

  11. سجادح گفت:

    پس معلومه شعور ودرک وپیش بینی وآینده نگری پزشکان از بقیه رشته ها بیشتربوده پس حقشون هم هست

  12. ... گفت:

    حرف استاندار محترم کاملا درسته،واقعا بی عدالتی تو سیستم وزارت بهداشت ب اوج خودش رسیده و پزشکان چندین برابر حق خودشون دارن پول میگیرن.تازه خییلیاشونم الان بیسوادن.

  13. ناشناس گفت:

    علت این امر صنعتی نبودن کشور ما و عدم کاربرد علوم پایه است

دیدگاه شما