چهارشنبه 14 تیر 1396 - 14:08

متن کامل نطق نماینده بویراحمد و دنا در مجلس/ سخنان زارعی درباره انتخابات؛ کابینه دوازدهم و 9 درخواست از رئیس جمهور و وزیران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حفظ وحدت ملی که همواره از پایه های اصلی اقتدار کشور است باید به عنوان خط قرمز همه گروه های سیاسی و مسئولان باشد.

به گزارش «بویر نیوز»، غلام محمد زارعی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 14 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک به مناسبت آزادسازی موصل، گفت:پیروزی بزرگ مردم عراق و جبهه مقاومت که به اضمحلال گروه های تروریستی و آزادسازی شهر استراتژیک موصل انجام شد را به دولت، مردم عراق و کسانی که در این پیروزی نقش داشتند صمیمانه تبریک می گویم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حالی که حضور بیش  از 70 درصدی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شوراهای اسلامی شهر و روستا چشم جهانیان را خیره و یک بار دیگر قدرت مردم سالاری دینی ملت ایران را به نمایش گذاشت دشمنان همیشگی جمهوری اسلامی بر ادامه توطئه های گذشته تلاش کردند با اقدامات تروریستی در مرقد امام و مجلس شورای اسلامی شیرینی ملت ایران را بر کامشان تلخ نمایند غافل از اینکه ما در این انقلاب بزرگ همواره با دو تجربه تلخ و شیرین مواجه بوده ایم.

وی افزود: توطئه های مداوم و مستمر استکبار جهانی و سرسپردگان منطقه ای آنها علیه ملت در طول سال های گذشته تجربه تلخ و ایستادگی و حضور مردم در عرصه های مختلف با هدف ناکام ماندن دشمنان تجربه شیرین همیشگی بوده است.

اقدام کور و کینه توزانه تروریست ها نتوانست خللی در امنیت پایدار ایران ایجاد کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اقدام کور و کینه توزانه تروریست ها نتوانست خللی در امنیت پایدار ایران ایجاد کند، تصریح کرد: توان علمیاتی و موشکی جمهوری اسلامی به تمامی دشمنان نشان داد که امکان تنبیه دشمن در هر منطقه ای وجود دارد و صلابت و اقتدار کشور در صورت لزوم قادر به پاسخگویی به موقع به توطئه های دشمن خواهد بود؛ به همین دلیل حفظ وحدت ملی و جلوگیری از هر گونه شکاف بین صفوف متحد ملت که همواره از پایه های اصلی اقتدار کشور بوده باید به عنوان خط قرمز همه گروه های سیاسی و مسئولان باشد.

دامن زدن به اختلافات و دوقطبی کردن جامعه با هر هدفی صرفا آب به آسیاب دشمن ریختن است

زارعی با تاکید بر اینکه دامن زدن به اختلافات و دوقطبی کردن جامعه با هر هدفی صرفا آب به آسیاب دشمن ریختن است، تصریح کرد: بر همین اساس دستگاه های مسئول باید خارج از مصلحت اندیشی اجازه ندهند افراد غیرمسئول زمینه اختلاف افکنی را فراهم کنند زیرا بسیج همه ظرفیت ها برای تحقق شرایط مطلوب اقتصادی، معیشتی، تولیدی و اشتغال زایی حداقل پاسخ به حضور بی نظیر مردم در انتخابات گذشته خواهد بود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس دهم، افزود: امید است رئیس جمهور با استفاده از تجارب ارزشمند خود با انتخاب همکارانی متخصص، متعهد و کارآمد کابینه قوی را بر مدار خرد و تدبیر تشکیل و اصل ضرورت تعامل و هماهنگی قوا اقتضا دارد که مجلس شورای اسلامی و سایر بخش های نظام رئیس جمهور را در تشکیل دولت به هر نحو ممکن یاری کند.

به گزارش «بویر نیوز»، متن کامل نطق زارعی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
“لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم”
با سلام و درود به ارواح پاك شهیدان و امام شهیدان و آرزوی سلامتی و طول عمر بابرکت برای ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری (مدظله العالی )
و سلام و عرض ادب به محضر ملت شريف ايران ، نمايندگان معزز ملت و با درود و سلام به همه مردان و زنان و جوانان و قشرهاي مختلف استان پر افتخار كهگيلويه وبويراحمد خصوصا مردم نجيب و سرافراز شهرستان هاي بويراحمد ودنا
پیروزی بزرگ مردم عراق و جبهه مقاومت كه به اضمحلال گروههای تروریستی و آزاد سازی شهر استراتژيك موصل انجاميد را به دولت و مردم عراق و كساني كه در اين پيروزي نقش داشتند صميمانه تبریک می گوییم.
در حاليكه حضور بيش از 70 درصدي ملت ايران در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم و شوراهاي اسلامي شهر و روستا چشم جهانيان را خيره كرد و يكبار ديگر قدرت مردسالاري ديني ملت ايران را به نمايش گذاشت،دشمنان هميشگي جمهوري اسلامي در ادامه توطئه هاي گذشته تلاش كردند با اقدامات تروريستي در مرقد امام راحل (ره)و مجلس شوراي اسلامي شيريني پيروزي بزرگ ملت ايران را دركامشان تلخ نمايند، غافل از اينكه ما در اين انقلاب بزرگ اسلامي همواره با دو تجربه تلخ و شيرين مواجه بوده ايم. توطئه هاي هاي مداوم و مستمر استكبار جهاني و سرسپرده گان منطقه اي آنان عليه اين ملت در طول سال هاي گذشته تجربه تلخ و ايستادگي و حضور مردم در عرصه هاي مختلف با هدف ناكام نمودن دشمنان تجربه شيرين هميشگي بوده است.اين اقدامات كور و كينه توزانه نتوانست خللي در امنيت پايدار كشور ايران ايجاد كند بلكه توان عملياتي و قدرت موشكي جمهوري اسلامي ايران به همه دشمنان فهماند كه امكان تنبيه دشمن در هر منطقه اي وجود دارد و صلابت و اقتدار كشور در صورت لزوم قادر به پاسخگوي بموقع و دقيق به توطئه هاي دشمنان خواهد بود.
به همين دليل حفظ وحدت ملي و جلوگيري از هرگونه شكاف بين صفوف متحد ملت كه همواره از پايه هاي اصلي اقتدار كشور بوده بايد به عنوان خط قرمز همه گروههاي سياسي و مسئولان باشد و همه بدانيم كه دامن زدن به اختلافات و دو قطبي كردن جامعه با هر هدفي صرفا آب به آسياب دشمن ريختن خواهد بود، برهمين اساس دستگاههاي مسئول بايستي خارج از مصلحت انديشي اجازه ندهند افراد غير مسئول زمينه هاي اختلاف افكني را فراهم آورند.
زيرا بسيج همه ظرفيت ها براي تحقق شرايط مطلوب اقتصادي ،معيشتي،توليدي و اشتغالزائي حداقل پاسخ به حضور بي نظير مردم در انتخابات گذشته خواهد بود.كه اميد است جناب آقاي دكتر روحاني رئيس جمهور محترم با تجارب ارزشمند خود با انتخاب همكاراني متخصص،متعهد و كارآمد كابينه اي قوي را بر مدار خرد و تدبير تشكيل و اصل ضرورت تعامل و هماهنگي قوا .اقتضاء كه مجلس شوراي اسلامي و ساير بخش هاي نظام،رئيس جمهور را در تشكيل دولت به هر نحو ممكن ياري كنند.

هیئت رئیسه محترم، همکاران ارجمند
من از سرزمین غیرت ،آب و آفتاب ، از دیار همیشه استوار و سر سبز کهگیلویه وبویراحمد و به بنا به اعتماد مردم فهيم شهرستان هاي بويراحمد ودنا با شما سخن می گویم و معدودي از اولويت هاي حوزه انتخابيه ام را به استحضار مي رسانم و اميدوارم كه رئيس جمهور محترم و اعضاي دولت عزيز براي رفع اين مشكلات اهتمام جدي را معمول دارند.

1- مشکل عمده و اساسی که امروزه بیش از پیش مردم مومن ، مظلوم و نجیب كهگيلويه وبويراحمد را آزار مي دهد و دغدغه ي جدی همه خانواده هاي استان مي باشد بیکاری جوانان به خصوص قشر تحصیلکرده دانشگاهی است.بطوريكه بالا بودن نرخ بیکاری در استان منجر به حاکم شدن فضای یأس و ناامیدی و به حاشيه بردن جوانان عزیز، خلاق و مستعد منطقه گردیده است .
بنابر اين درخواست مي شود كه كه سرمايه گذاري ،توليد و اشتغال در اولويت دولت دوازدهم در اين استان قرار گيرد و شركت هاي بزرگ اقتصادي و سازمان هاي صنعتي وابسته به دولت مانند سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) ،سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني (ايمدرو) ،شركت سرمايه گذاري سازمان تامين اجتماعي (شستا) كه تاكنون با وجود قابليت هاي فراوان ، هيچگونه سرمايه گذاري در اين استان محروم نداشته اند ، در راستاي رفع محروميت هاي گوناگون و بهبود وضعيت اشتغال جوانان استان اقدامات جدي را بعمل آورند.

2- جناب آقاي مهندس چيت چيان وزير محترم نيرو ؛
از فراهم شدن مقدمات آغاز دوباره عمليات اجرائي سد تنگ سرخ ياسوج تشكر مي كنم و اميدوارم كه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) به عنوان مجري اين پروژه مهم و حياتي ،با روحيه جهادي و همانند حماسه آفريني هاي گذشته در اجراي طرح هاي بزرگ ، اين پروژه را بسرعت عملياتي و به انجام برساند.

3- استان كهگيلويه وبويراحمد داراي ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و اقليمي بسیار خوبي است که باید در حوزه توسعه‌بخشی به صنعت گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی به آن‌ها توجه شود. شهرستان هاي بويراحمد و دنا ، واقع در دامنه رشته كوه دنا با دارا بودن چشم اندازهای بسیار زیبا و طبيعت دل انگيز دارای ظرفیت های فوق العاده ای در زمینه توسعه گردشگری است ،بطوريكه سالانه بيش از دوميليون گردشگر داخلي و خارجي از اين ظرفيت بهره مند مي شوند.
از جناب آقاي دكتر تركان تقاضا دارم كه با درخواست ايجاد منطقه آزاد گردشگری دنا با محوریت شهرستان‌های بويراحمد ودنا موافقت نمايند.بدون شك ایجاد منطقه ویژه و آزاد گردشگری دنا نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان و رونق صنعت گردشگری كشورخواهد داشت.

4- حاشیه نشینی نتیجه فقر، بیکاری و نبود اشتغال پایدار در روستاها است که روستاییان برای تامین معیشت خود به ناچار به حاشيه شهر ها مهاجرت مي كنند که در این رابطه لازم است با توسعه اقتصاد روستایی مانع از گسترش حاشیه‌نشینی شد. ياسوج بعد از چندکلانشهر ،داراي بالاترين رتبه از لحاظ حاشیه نشینی است به گونه ای که معضل حاشیه نشینی در حال حاضر يكي از مهمترین آسیب هاي این شهر است.

بنابراين از وزير محترم راه و شهرسازي در خواست مي شود كه علاوه بر ضرورت تهيه طرح توسعه آينده شهر ياسوج،حمايت هاي لازم را از نظر مالي و اعتباري براي برون رفت از مشكلات و تنگناهاي موجود و آينده شهر ياسوج معمول دارند.

5- استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دومين استان جنگلي كشور و برخودار از تنوع گونه هاي گياهي مختلف همواره از وقوع آتش سوزي هاي گسترده مورد تهديد قرار گرفته و متاسفانه به دليل عدم وجود بالگرد و امكانات مناسب اطفاي حريق و كمبود شديد نيروي انساني به عنوان جنگلبان و محيط بان اين تهديد هر ساله افزايش مي يابد.

لذا از مسئولان محترم محيط زيست كشور و سازمان جنگل ها و مراتع در خواست مي شود سريعا اقدامات و تمهيدات لازم را انديشيده و اجازه ندهند سرمايه هاي ملي با بي توجهي و عدم حمايت تخريب و نابود گردند.

6- جناب آقاي دكتر آشتياني ، وزير محترم آموزش و پرورش؛
وضعيت نامناسب فضاهاي آموزشي در شهرستان هاي بويراحمد ودنا مركز استان كهگيلويه و بويراحمد بسيار نگران كننده و ادامه تحصيل دانش آموزان در فضاهاي كاملا نامناسب و غير كافي و گاها كانكس هاي آموزشي موجب لطمات شديد آموزشي و تربيتي گرديده كه نيازمند رسيدگي فوري و جدي است.

7-جناب آقاي دكتر هاشمي ،وزير محترم بهداشت و درمان
تلاش هاي جنابعالي در حوزه بهداشت و درمان استان كهگيلويه وبويراحمد قابل تقدير است اما بلوك زايمان بيمارستان امام سجاد ياسوج با پيشرفت فيزيكي حدود 60 درصد نيازمند تامين اعتبار لازم براي تكميل و تجهيزات مورد نياز براي راه اندازي است. اميد است با توجه به نگرانيهاي شديد مردم براي بهره برداري از اين مركز درماني ، اقدام عاجلي صورت پذيرد.

8- جناب آقاي دكتر روحاني ؛ رئيس جمهور محترم
چند سالي است كه مردم محروم و هميشه در صحنه بخش هاي مارگون و لوداب با وجود قابليت ها و شاخص هاي قابل توجه مقدمات تبديل به شهرستان آنها فراهم شده است ،لذا دستور ويژه و راهگشاي حضرتعالي براي اين مهم مطالبه و درخواست جدي مردم و مسئولان منطقه مي باشدكه اميدوارم تحقق آن در آغاز دولت دوازدهم هديه ماندگار دولت تدبير اميد به مردم خواهد بود.

9- سهم استان كهگيلويه وبويراحمد عليرغم ظرفیت های انسانی توانمند و با استعداد در مدیریت کلان کشور ناچيز و پائين است. هر چند در دولت جناب آقاي دكتر روحاني به اين موضوع بسيار بيش از دولت هاي قبل توجه گرديد و از ظرفيت فرزندان توانمند كهگيلويه وبويراحمد در بعضي مديريت ها استفاده گرديد كه جاي تقدير و تشكر فراوان هم دارد ولي انتظار بحق نمايندگان و مردم استان اين است كه دولت تدبير واميد، سهم نيروي انساني تحصيلكرده،متعهد اين استان را در مديريت ملي كشور ارتقاء دهد.

   

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241325
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    وجود جنابعالي باعث افتخار استان است انشاالله هميشه سلامت و تندرست باشيد

  2. غضنفر گفت:

    صله الله محمد یاور مهدی آمد خدایا شکرت آخرش جمالش نورانی شد در صدا وسیما خدایا شکرت

    • ناشناس گفت:

      حاج زارعى مردعمل وخدمت بى منت كارى به رسانه وصداسيما نداره واسه جلب توجه يا ظاهر بخواهدكارى كند

  3. سید از چنارستان گفت:

    درود بر آقای حاج زارعی که همواره در صحنه حضور دارند

  4. حسن گفت:

    هیشکی گوش نمیده

  5. من گفت:

    هی ماشالله وی مرد !!!تیه م پر وابی…

  6. حقگو گفت:

    خبر در راس الجزیره و بی بی سی قرار گرفت

  7. زارع باپیوستن به حامیان روحانی از نهایت سیاست استفاده کرد

  8. ناشناس گفت:

    درود بر نماينده محبوب مردمى دلسوز خدمت بى منت ديار آريوبرزن

  9. بهنام محمدی گفت:

    درودبرامیرکبیربویراحمد

  10. سیدمنصورموسوی گفت:

    درود خدا بر جناب حاج زارعی که همیشه ازصمیم قلب برای پیشرفت منطقه دفاع نمودند.

  11. درود بر صداقت گفت:

    يك سخنراني كامل و دلسوزانه
    درود بر حاج زارع

  12. محمد گفت:

    الهی شکرت خدا

  13. ناشناس گفت:

    درود بر اميركبير بويراحمد و دنا حاج زارعي نماينده محبوب و مردمي

  14. عسکری گفت:

    آقای زارعی شما اخلاق رو در سیاست تعریف کردین. مخالفین شما هم شما رو دوست دارن البته هستن کسانی که نیروهای استانی رو تخریب میکنن ولی من خیلی ها رو دیدم که حتی پشیمون بودن بهتون رای ندادن

  15. مسعود گفت:

    بیمارستانی که چند ساله نیمه کاره رها شده
    پل سوم بشار و ترافیک فلکه آریو برزن
    بافت غیراصولی و نگران کننده ی شهر یاسوج
    نبود زیر ساخت و تاسیسات زیر بنایی و مهاجر پذیری بی برنامه و آینده ی تاریک
    جو متشنج و نامناسب سیاسی ادارات و استانداری(گرمسیری و سردسیری)
    روستاها و توابع شهرستان های بویر احمد و دنا هم که جای خود دارد(فقر بیکاری مبود امکانات اولیه در بیشتر این مناطق)

    ….
    …..
    ……
    ۱۰ تا امیر کبیر هم کمه

  16. حق گفت:

    درود و صد درود بر شیر مرد بویراحمدی چشم دشمنان و حسودانت کور

  17. لوداب گفت:

    درود بر حاج زارع

دیدگاه شما