چاپ این برگه

اعضای اصولگرای شورای شهر یاسوج به دنبال شهردار اصلاح طلب + عکس

گروه اجتماعی – در حالی که مدت زمان زیادی تا تشکیل شورای پنجم شهرها و روستاها نمانده است، وضعیتی عجیبی در میان اعضای شورای شهر یاسوج حاکم شده است.

به گزارش «بویر نیوز»، چند روز پس از انتخابات محمدرحیم دهراب پور اصولگرای شناخته شده شهر یاسوج و سرلیست لیست موسوم به خدمت، توانست به همراه کیوان آشنا دیگر عضو راه یافته از این لیست به شورای شهر، سه منتخب جدید یعنی فرشید احمدی کیش، فرشاد نگین تاجی و مسعود خوبانی را با خود همراه کند.

پس از جلسات مشترکی که این افراد باهم داشتند، منتخبینی که از آنها به عنوان اصلاح طلب یاد می شد، پیش از شروع شورای و هر نوع گمانه زنی خود جلودار شدند و بر حمایت بی چون و چرای دهراب پور متفق القول شدند و خبر از ریاست وی بر شورای شهر دادند!

پس از انتقاداتی که حامیان آنها داشتند، برخی از موضع خود کمی عقب تر نشستند اما در خصوص تصمیم نهایی آنها فعلا نمی شود قضاوت کرد و اما آنچه مسلم است، انتخاب ریاست شورای شهر یاسوج، عیار اصلاح طلبی منتخبین را نیز مشخص خواهد کرد و در آینده نیز با این ملاک آنها را خواهند سنجید همانطور که الهه راستگو با لیست اصلاح طلبان و ادعای اصلاح طلبی وارد شورای چهارم شهر تهران شد و با پیوستن به تیم چمران برای انتخابات شورای شهر پنجم به لیست خدمت کوچ کرد و البته در انتخابات شکست سنگینی خورد.

علیرغم همه این اتفاقات اظهارات منتخبان شورای شهر در خصوص گزینه های شهرداری جالب است.

آنطور که شنیده می شود، اعضا شورای شهر پنجم اکثرا چند گزینه برای شهرداری معرفی کرده اند و در این میان دهراب پور از گزینه خود رونمایی نکرده است!

همین موضوع باعث شده تا هیچیک از منتخبین اطلاع دقیقی از تعداد گزینه های نهایی برای شهرداری نداشته باشد و در مصاحبه های خود اعداد متفاوتی را عنوان کنند و بر این اساس نام 30 تا 60 نفر به عنوان گزینه شهرداری یاسوج شنیده می شود!

اینکه یک نفر چطور می تواند همزمان چند گزینه را برای یک سمت معرفی کند هم از طنز روزگار است و هم نشان از کم تجربگی، ولی موضوعی که جالب توجه است اینکه اعضای تازه وارد گزینه های خود را رو کرده اند تا در معرض محک و نقد قرار گیرند اما مرد باتجربه شورای شهر هنوز از گزینه خود رونمایی نکرده است و احتمالا فعلا به دنبال تثبیت ریاست خود بر شورا است و پس از آن و البته پس از شکست سایر گزینه های روی کاغذ، با پایان یافتن شلوغی اسامی، گزینه خود را روی میز می گذارد تا در مسیری کم خطر و به دور از حاشیه به مقصد برساند!

در همین حال برخی از اعضای شورای شهر که رای خود را به پیشواز ریاست اصولگریان برای شورای شهر برده اند، مدعی انتخاب شهرداری از جنس اصلاح طلبی هستند که این تناقض هم خود طنز دیگری از شورای پنجم شهر یاسوج است و اینکه شهردار اصلاح طلب زیر سایه رئیس اصولگرای شورای شهر می تواند موفق باشد نیز سوال بی پاسخی است که اعضای شورای شهر باید به آن پاسخ دهند.

اگرچه برخی مدعی اند شهرداری یک نهاد عمومی است و نباید درگیر مسائل جناحی شود، اما وقتی که اعضای شورای شهر از لفظ اصلاح طلبی و اصولگرایی در شعارهای خود و انتخاب های خود استفاده می کنند، ناچارا این نهاد متاثر از جناح بندی های سیاسی است و البته وقتی همین کرسی، سکویی برای رسیدن به مجلس می شود، نمی توان از ماهیت سیاسی آن چشم پوشی کرد.