یکشنبه 21 خرداد 1396 - 1:57

دولت روحانی بدهکار این مرد است (عکس)

گروه سیاسی – چند روز پیش بود که رییس‌جمهور در مواضعی کم سابقه درباره آنها که حاضر به دفاع از دولت در انتخابات نشدند، با تعبیر “گیوه های شان را ورنکشیدند” سخن گفت.

به گزارش «بویر نیوز»،  دکتر حسن روحانی گفت: «همه هم يك جور نبودند، مختلف بودند. بعضي‌ها با همه توان آمدند. ما روستايي هستيم، به قولي بعضي‌ها گيوه را بر كشيدند و به ميدان آمدند، آستين‌ها را بالا زدند و به ميدان آمدند. اما بعضي‌ها پاشنه گيوه‌شان خوابيده بود و بر نكشيدند. لخ لخ كردند. يك مقدار راه آمدند و مسير را آمدند و زحمت كشيدند. سعي آنان مشكور»

اشاره روحانی اگرچه به تعبیر بسیاری دیرهنگام بود و رئیس جمهوری باید زودتر دست بکار می شد تا افرادی که نه تنها حاضر نبودند به دفاع از دولت بپردازند حتی حاضر نشدند در انتخابات هم خودی نشان دهند، اما به زعم نگارنده سخنان – و اقدامات در این جهت – روحانی به موقع بود چرا که وی به گفته ها استناد نکرد و پیش قضاوت نکرد اما اکنون که به عینه فرق میان افراد را دید و البته مهمتر اینکه در آستانه دولت دوازدهم فرصت خوبی برای ریزش ها و رویش های به ظاهر همراهانجلوس کرده و موافقان دور نگه داشته شده است.

با این تفاسیر اگرچه می توان مصادیق بسیاری از هر دو دسته در کهگیلویه و بویراحمد نام برد، اما حق ادا نشده سید اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد بیش از هر موضوع دیگری این روزها خودنمایی می کند و حتی به یک مطالبه عمومی بدل شده است.

سیدباقر موسوی جهان آباد پدر اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد که سابقه نمایندگی مردم بویراحمد (و دنا) در مجالس پنجم و ششم را دارد از پایه گذاران اصلاحات در استان است که بسیاری از افراد از قبل حضور وی فرصت معرفی یافته و رشد یافتند و اکنون نام آنها را در گمانه زنی های از برخی آنها در حد وزارت و روسای سازمان های بزرگ و پست های میانی بسیاری نیز نام برده می شود.

تقریبا تمام مردم – فارغ از گرایش های سیاسی – طعم خدمات سیدباقر موسوی چه در دوران مسئولیت نمایندگی و چه حضور در جهاد سازندگی – که در این زمینه هم اتفاقا خود نیز از بانیان پایه گذاری آن در استان بود – را چشیده اند و از همین موضوع باعث شد تا همراه با ثبات سیاسی و ثابت قدمی، شخصیتی مثال زدنی و دوست داشتنی بسازد، هر چند می توان گفت شجاعت سیدباقر موسوی، به تنهایی بخش عظیمی از محبوبیت وی را رقم زده است، محبوبیتی که باعث شد تا وی سال ها پس از دوران مسئولیت نمایندگی و تجربه دو نماینده دیگر، مردم با پلاکارد “ما را به غم عشق، همان عشق علاج است” به استقبال وی در بازگشت به خانه بروند.

اما با وجود اینکه سیدباقر موسوی هیچ دین و بدهی نسبت به دولت روحانی نداشته و ندارد، اما وی در طول چهارسال اخیر هر گاه موضع گیری کرد از دولت حمایت کرد و در نهایت در ایام انتخابات کوپن محبوبیت خود را برای دولت روحانی در کهگیلویه و بویراحمد گرو گذاشت تا مردم را در ستاد مرکزی انتخاباتی روحانی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد جمع کند؛ در جلوی ستادی که چنانچه پیشتر در تحلیل ها و تفسیرهای زیادی گفته شده، به دلیل عملکرد مسئولان استانی و مجریان ستاد انتخاباتی روحانی، عملکرد موفقی نداشت.

با این همه؛ اما، سید اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد که نشان داده هیچگاه اهل سهم خواهی نبوده و نیست و حتی اگر پای منافع مردم در میان باشد، جلوی هم کیشان خود هم در می آید و از آنچه که ممکن است به خودش برسد چشم می پوشد، امروز در زمره کسانی قرار می گیرد که نه تنها گیوه برکشیدند بلکه اعتبار و آبرویشان را هم گذاشتند تا دوباره ایران، ریاست جمهوری روحانی را به خود ببیند و حالا این امید می رود، دولت دوازدهم در خصوص این طیف تدبیر کند و البته مطالبه های مردمی در این راستا را هم پاسخ دهد؛ پاسخی که هم در خور شان این افراد باشد، هم مسیر خدمت رسانی دولت به مردم را تسهل کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=236797
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویر گفت:

    درود بر سید وبنیانگزار اصلاح‌طلبی استان

  2. صبری گفت:

    درود بر سید عزیز

  3. فرهنگی گفت:

    درود بر سید اصلاحات درودبر سید بی ادعا …درودبر روحانی .انشاا
    له هر چه که بهترین ه برای ایشون رقم بخوره .

  4. پ گفت:

    احسنت بر بویر نیوز
    هیچ کس مستحق تر از سید نیست
    مرد شجاع و نامدار

  5. جلالی زاده گفت:

    درود بر جانباز دلاور سرباز پاک اصلاحات یار و یاور سیدخندان و خادم صادق ملت

  6. ناشناس گفت:

    ایشالا که از وجود ایشان استفاده کافی بعمل آید در دولت روحانی

  7. ٱریوبرزن بویراحمدی گفت:

    درود بر رهبر اصلاحات استان

  8. اصلاحطلب بویر گفت:

    بهترین گزینه استانداری استان

  9. صادق گفت:

    درودبرمهندس موسوی جهان ابادیک اصلاح طلب اصیل ونجیب

  10. دنای سرفراز گفت:

    حالا چقد هم که در بویراحمد و دنا رای روحانی بیشتر بود.

  11. زودیاک گفت:

    درود بر سید سازنده….

  12. ناشناس گفت:

    درود بر پدر اصلاحات . بهترين گزينه استانداري استان.

  13. قاسم دلشاد گفت:

    درود بر سید دوست داشتنی.ودر این راستا باید ازبزرگ مرد اصلاحات دیگری تقدیر وتشکر کرد(جناب دکتر خداداد غریب پور)) که با کارهای که ایشان برای کشور واستان کرد .نشان داد که باز ملت میتوانن برای بار دوم به اصلاحات اعتماد کرده.مردی که برای اصلاحات زحمت زیادی کشید…درود بردکتر غریب پور ودرود برسیدعزیز..زنده باد اصلاحات

  14. ب .ب گفت:

    سلام درود برسیداصلاحات

  15. لنده گفت:

    درود برسید اصلاحات سید باقر موسوی جهان آباد

  16. سيامك -ج گفت:

    درود بر سيد پاك دستي و شجاعت

دیدگاه شما