پنجشنبه 18 خرداد 1396 - 23:36

سرنوشت شهر یاسوج در دست (2-3+2)/ چه کسی شهردار و رئیس شورا می شود؟

گروه اجتماعی – با مشخص شدن اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاها مردم منتظر تعیین شهردارها هستند.

به گزارش «بویر نیوز»، در شهر یاسوج گویا وضعیت پیچیده تری رقم خورد است و اما خبرها حاکی از تعیین شهردار و رئیس شورا در هفته جاری حکایت دارد.

می توان گفت خط کشی ها و صف بندی های اعضای شورای شهر یاسوج نه قومی است و نه سیاسی و هم قومی است و هم سیاسی!

هدایت اکبری رئیس حزب اعتدال و توسعه و رئیس فعلی شورای شهر یاسوج به همراه علی اکبری تبار دو عضو راه یافته از شورای چهارم به شورای پنجم هستند که در یک سوی میدان قرار دارند و گویا برای انتخاب مجدد جاوید برای شهرداری مصمم هستند.

از طرفی محمدرحیم دهراب پور اصولگرای کارکشته و رئیس ستاد احمدی نژاد که ریاست شورای سوم را بر عهده داشته است، به همراه کیوان آشنا دو عضو اصولگرای این دوره از شورا هستند که با لیست موسوم به خدمت در این کار و زار موفق به کسب رای شدند و بنا بر اطلاعات رسیده تلاش پیدا و پنهانی برای شهردار شدن کوروش امیدی پور بکار گرفته اند.

اگرچه بعضا نام اصولگرایان دیگری از جمله هدایت امیری از این طیف شنیده می شود اما بنظر می رسد، گزینه اصلی آنها امیدی پور است و بقیه برای رد گم کنی هستند.

اما سوی دیگر میدان نگین تاجی، خوبانی و احمدی کیش هستند، سه عضو اصلاح طلب شورا که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند؛ نگین تاجی با برند تخصص بالاترین رای در تاریخ شوراهای کهگیلویه و بویراحمد را کسب کرده است، خوبانی درس سیاست خوانده است و اجرایی است و احمدی کیش هم جامعه شناس است و پایگاه اجتماعی قابل اعتنایی دارد.

با این وجود اما سه عضو اصلاح طلب بر خلاف همه تصورات با دو عضو اعتدالی کنار نیامدند و در گام نخست با دو عضو اصولگرا نشست پنج نفره ای داشتند که انتقاداتی را برای آنها به دنبال داشت.

حالا اما دیگر وقت این انتقادات گذشته است و تردیدها در خصوص اینکه نکند اعضای اصلاح طلب به خواست اصولگرایان تن دهند، به یک نگرانی برای حامیان آنها تبدیل شده است.

نگرانی دیگر اینست که این سه عضو عملا قدرت بیشتری هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ رای مردمی دارند و اینکه بخواهند راه را برای قدرت نمایی رقیب اصولگرا باز کنند، با هیچ منطقی جور در نمی آید! اتفاقی که گویا افتاده است و ریاست دهراب پور بر شورای شهر را محتمل کرده است که اگر اینچنین شود اصلاح طلبان زور خود را به التماس داده اند!

البته گویا در قضیه انتخاب شهردار کار بسیار پیچیده است؛ نام دوازده نفر شنیده می شود، از اعضای شورای ادوار تا برخی مسئولان فعلی و حتی نام های ناآشنا و اینکه سه عضو اصلاح طلب با اصولگرایان راه بیایند، یا با همتایان اعتدالی خود هم پیمان شوند و یا حتی خود میدان دار شوند؛ سوالی است که پاسخ آن یعنی انتخاب شهردار…

ولی با همه این اوصاف پیش بینی اینست که دست آخر دو قطبی جاوید – امیدی پور بر همه اسامی نامدار و ناشناخته سایه بیاندازد و محتمل تری حالت انتخاب یکی از این دو گزینه است.

جاوید چهارسال شهردار بوده است؛  اخلاق خشک شهردار و کم توجهی به موضوعات فرهنگی منتقدانی برای او تراشیده است اما وی هم به کارنامه 40 هکتاری خود در ایجاد فضای سبز و پارک که دیگر هیچ مسافری روی آسفالت نماند افتخار می کند و اینکه مطالبات پرسنل شهرداری بروز شده است و حساب کتاب مالی شهرداری یاسوج سر و سامان دارد , کارگران وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارند، برای آقای شهردار امتیازات بزرگی محسوب می شود و موافقانش بر این باور هستند با تجربیات خوبی که از گذشته دارد اگر بماند وضعیت بهتر و بهتر هم می شود.

کوروش امیدی پور هم قریب به دو سال سابقه معاونت عمرانی در دوره استانداری نیکزاد را در کارنامه دارد؛ برخی از پروژه های بزرگ در آن زمان کلنگ زنی شد، اما هنوز هم آن پروژه ها بجای نرسیده است.

زخم بزرگی که استانداری نیکزاد بر دل شهر یاسوج زد، تخریب تپه شهر یاسوج بود که لکه ننگی در کارنامه استانداری نیکزاد است و اتفاقا آنموقع هم امیدی پور معاون عمرانی وی بود، نه تنها کاری نکرد بلکه حامی رئیس اش بود و اکنون در این ویرانه سهیم است.

امیدی پور اما در معاونت عمرانی دوامی نداشت، اگرچه اصولگرا بود اما با رفتن نیکزاد و به قول صابری از معاونت عمرانی مرخص شد، دلیلش هم از سوی صابری فقط یک جمله بود؛ “از کار ایشان رضایت نداشتم.”

حالا اگر این دو قطبی صورت بگیرد بقیه نام ها در سایه این دو به محاق برود – که بعید نیست – اعضای اصلاح طلب شورای شهر باید یکی را انتخاب کنند؛ امیدی پور – ی – که با تخریب تپه شهر یاسوج در یادها مانده است و یا جاوید – ی – که علیرغم همه انتقادات و خدمات ماندگاری که داده است، از او به عنوان کسی یاد می شود که بی واهمه در جلسه استانداری و به قولی در جمع گرمسیری های شورای برنامه ریزی استان،تنها کسی بود که سهم یاسوج به عنوان مرکز استان و مامن همه مردم استان را شجاعانه از شورای برنامه ریزی طلب کرد.

باید این یکی – دو روز را هم منتظر ماند و دید که اعضای تازه وارد شورای شهر یاسوج چه حکمی صادر می کنند، حکمی که ممکن است به قیمت خداحافظی شان با شورای شهر بعدی باشد و یا اینکه به نیکی در یادها ماندگار می شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=236183
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ما که یک عمر گفتیم دهراب پور قدرت طلب است ولی گوش شنوایی نبود. خواهید دید بازی که با اعضای شورا بکند.باش تا صبح دولتت بدمد که این از عواقب سحر است

  2. شهروند گفت:

    هردوگزينه مديريت رابددند ولي تفاوت انها درميزان شجاعتشان است جاويدخيلي جسورانه تر عمل مي كند واميديي پورخيلي محافظه كارانه

  3. ریسی گفت:

    قطعا اصولگریان جناب حاج دهرابپور و مهندس کیوان اشنا به همراه دکتر احمدی کیش حرف اول را میزنند به امید موفقیت بیشتر

  4. حمید گفت:

    جاوید خیلی شجاعه . میتونه حق مردمو از مسئولین بگیره. کارای خوبی واسه جلوه شهر هم انجام داده.

  5. داوری گفت:

    باسلام
    باآشفتگی که شهرداری یاسوج دردوره چهارم به خودگرفته بودوعلی رغم وجودمشکلات وموانع جناب جاویدخوب توانستندمدیریت کنندودرتمامی زمینه ها مشکلات شهر راتاحدودی رفع واوضاع نابسامان داخلی شهرداری بالخص دربروزنمودن حقوق نیروهای بخش خدمات همت مضاعف داشتند…

  6. ناشناس گفت:

    ریاست دهرابپور بسیار کار عاقلانه ایست از طرف اعضای شورای شهر یاسوج

  7. شهروند گفت:

    جاوید شجاع کارامد پاکدست وجسورانه مشکلات را پیگیری ورفع نموده است تنها کسی بوده وهست که توانسته ومیتواند این کشتی طوفان زده( شهرداری) را به ساحل وارامش برساند .به لطف پروردگاروتدبیر وحمایت اعضای محترم منتخب شهروندان فهیم یاسوج

  8. سمانه گفت:

    دایی دایی شهردارکوخوب هی کار ایکنه ، تن خدا بلیتش تا کارشه کنه

  9. همشهری گفت:

    جاوید ثابت کرده که میتواند ششهردار باشد و مسئولیت پذیر.دوره چهار ساله شهرداری ایشان نشان از ان دارد که فردی مدیر و شجاع است که توانایی اداره شهرداری پر دغدغه یاسوج را دارد.

  10. ر گفت:

    اتفاقا رياست دهرابپور ميتونه به شوا سامان ببخشد و آرزوي قلبي بساري از همشهريان هم ميباشد

  11. ناشناس گفت:

    شورای شهر باید دور از مسائل جناحی قدم بردارند

  12. بویراحمدی اصلاحطلب گفت:

    با تشکر از بویرنیوز از مطالب خوبش ولی لازم است اشاره کنم بهترین فرد جهت ریاست شئرا همین اقای دهرابپور هستند و من با توجه به اینکه اصلاح طلبم هر چه فکر کردم دیدم برای اینده شهرم کسی بهتر از همین اقای دهرابپور نیست

  13. شهروند گفت:

    والا نمیدونم ما باید دنبال مدیریت و درایت و شهرسازی باشیم یا دنبال شهردار شجاعی که بجای شهرسازی فقط دنبال شاخ و شونه و عرض اندام باشه

  14. جهان گفت:

    وای به روزی که ایده دهرابپور حاکم شودشهرداری راویرانه وباندبازی میکند بترسیدازچنین روزی

  15. مطلع گفت:

    اگر دهراب پور رئیس شورا و جاوید شهردار میماند خیلی خوب بود ولی ……….

  16. سمایی گفت:

    دهرابپور و امیدی پور یعنی برنامه ریزی و مردمگرایی ومقابله با قبیله وتوسعه واقعی جاوید یعنی چاوید ماندن قبیله

  17. دلبازجلاله گفت:

    فارغ از دسته بندی سیاسی،شهرداری بهتر از جاوید در حال حاظر برای یاسوج نمیتوان پیدا کرد. برای ریاست شورای شهر اگه تخصص و برنامه ملاک باشد گزینه ای بهتر از نگین تاجی نیست به شرط تواتایی در مدیریت شورا

  18. دلبازجلاله گفت:

    فارغ از دسته بندی سیاسی،شهرداری بهتر از جاوید در حال حاظر برای یاسوج نمیتوان پیدا کرد. برای ریاست شورای شهر اگه تخصص و برنامه ملاک باشد گزینه ای بهتر از نگین تاجی نیست به شرط توانایی در مدیریت شورا

  19. ناشناس گفت:

    شورای شهر جولانگاه اصولگرایی و اصلاح طلبی و قدرت نمایی نیست.
    شورای شهر وظیفه داره هم در عملکرد خودش و هم در انتخاب شهردار کارامد،بروز،شجاع و پاکدست بهترین تصمیمات را اتخاذ کند تا شهری در خور و شأن والای شهروندان داشته باشیم.

  20. افشین گفت:

    لطفا از شهر یاسوج برین برین و بقیه مرکز استان ها رو ببینین، واقعا شهر یاسوج با این ظرفیت طبیعی که دارد نباید شهر گل و بلبل باشد؟ جاوید اگر اینکاره بود تو این چهار سال یکاری میکرد…

  21. شیرازی گفت:

    اگر نگین تاجی با پشتوانه ارای اصلاح طلبی که بدست اورد بخواهد به دام اصول گرایی مثل حاج دهراب پور بیفتاد واقعا خداحافظ معمار دوست داشتنی

  22. ناشناس گفت:

    ما خودمان استان محرومیم وای ب حالمان ک اگر شواری شهر و شهردار بدست اصولگرایان بیفته باید کاسه گدایی دیت بگیریم

  23. سجاد گفت:

    درود بر دکتر امیدی پور و درود بر دکتر جاوید هم دکترامیدی پور هم دکتر جاوید توانمند هستن

  24. احمد گفت:

    امیدوارم جاوید بمونه

  25. سهراب گفت:

    اعضای شورا برای یکبار هم شده شهرداری توانمند حتی خارج از استان جذب نمایند

  26. ایل گفت:

    به نظر من هم جاوید خوبه

  27. ناشناس گفت:

    درود بر حاج دهرابپور سلام بر نگینتاجی

  28. ک ب گفت:

    مهندس جاوید فقط ترافیک و چن متر موزاییک و چن تا لامپ تو شهر انجام دادن دیگه هیچ کاری مثبتی انجام ندادن

  29. م گفت:

    امیدی پور بسیار فرد ضعیفیه برای این کار

  30. همشهری گفت:

    حالاجاویدبروخوبانی راحمایت کن

  31. م گفت:

    امیدی پور برای این سمت بسیار ضعیفه

دیدگاه شما