چاپ این برگه

انجام عمل جراحی توراکوسکوپی برای اولین بار در ایران توسط جراح کهگیلویه و بویراحمدی (+عکس و جزئیات)

گروه سلامت – عمل موفقیت آمیز جراحی ستون فقرات با استفاده از توراکوسکوپی برای اولین بار در ایران توسط دکتر سید عبدالهادی دانشی در بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری انجام شد.

به گزارش «بویر نیوز»، دکتر دانشی، مدیرگروه جراحی مغز و اعصاب بیمارستان شهدای هفتم تیردراین خصوص گفت: توراکوسکوپی یک روش تشخیصی ارزشمند است و در بعضی موارد فرصتی را برای درمان نیز فراهم می‌نماید. برای بعضی از عملهای ستون فقرات لازم است که قفسه سینه به میزان زیادی باز شود و حتی گاها یک دنده نیز برداشته می شود . اما با توجه به اینکه طبیعت و مخصوصا بدن انسان درحین عمل جراحی می بایست کمتردستکاری شده و محل جراحی  محدودترباشد.

وی افزود: لذا روش توراکوسکوپی در برخی عملهای ستون فقرات که می بایست قفسه سینه بیمار ازطریق برشهای طولی باز شود بهتر خواهد بود چراکه به جای بازکردن زیاد قفسه سینه ، عمل جراحی با 3عدد سوراخ کوچک انجام می شود .

دکتر دانشی تاکید کرد: درحال حاضر این روش برای اولین باردرایران و در بیمارستان شهدای هفتم تیرشهرری با موفقیت انجام گردید . در اینجا لازم می دانم از همکاری جناب آقای دکترمسعودحقیقی کیان و دیگرعزیزان درطول این عمل جراحی تشکر و قدردانی نمایم.

به گزارش «بویر نیوز»، دکتر سید عبدالهادی دانشی متخصص جراحی مغز و اعصاب، فلوشیپ دیسک و ستون فقرات از فرزندان شایسته استان کهگیلویه و بویراحمد است که پیشتر درباره اقدامات خداپسندانه وی گزارشی منتشر  کردیم. (اینجا کلیک کنید)