پنجشنبه 11 خرداد 1396 - 16:30

واکنش عجیب استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به حادثه کارگران فولاد بویراحمد (+توضیحات بویرنیوز)

گروه سیاسی – پنجمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با هدف بررسی حادثه کارخانه فولاد بویراحمد با حضور استاندار و جمعی از مسولان و مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی استانداری، استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با اظهار نگرانی از حادثه کارخانه فولاد بویراحمد و تسلیت به خانواده های جانباختگان و اظهار همدردی با مصدوین این کارخانه، بر رسیدگی به وضع خانواده های جان باختگان و مجروحین و مشکلات پیش آمده در این کارخانه به چهار مورد مهم تاکید برد.
سیدموسی خادمی، رسیدگی به خانواده های داغ دیده جانباختگان و رسیدگی به مصدومان را از اولویت های نخست موضوع کارخانه فولاد بویراحمد دانست و بر تلاش بیش از پیش دستگاه های اجرائی مرتبط و صاحب کارخانه در این رابطه تاکید کرد.
رئیس ستاد تامین استان، تلاش و زمینه سازی برای ایمن سازی، کاهش و پیشگیری از چنین موارد و اتفاقی که در کارخانه بویراحمد رخ داد را نسبت به دیگر کارخانه ها و واحدهای صنعتی در استان از اولویت دوم کار دستگاه های مربوطه و صاحبان کارخانجات، بنگاه های تولیدی و اشتغالزا بیان کرد.


استاندار، بررسی و پیگیری قانونی و قضائی علت حادثه کارخانه فولاد بویراحمد ومعین شدن موضوع و شناسائی مقصر و یا مسببین و ارائه گزارش دقیق و شفاف به اطلاع افکار عمومی را سومین اولویت این مسئله بیان کرد.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، فراهم کردن زمینه برای راه اندازی مجدد کارخانه فولاد بویراحمد را با رعایت استانداردها، ایجاد اطمینان و ایمنی لازم از دیگر اولویت های این کارخانه دانست و تصریح کرد: رونق اشتغال، تولید و سرمایه گذاری که از برنامه های دولت است، باید در این کارخانه مدنظر قرار گیرد.
سید موسی خادمی حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید را از اولویتهای مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: در چند سال اخیر سیاستهای دولت در راستای حمایت از بخش خصوصی ،رفع موانع تولید و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی قابل تقدیر است.
وی در ادامه با گلایه از برخی افراد که منافع مردم و استان را با خواسته های گروهی گره می زنند افزود: عده ای با سیاسی جلوه دادن این حادثه سعی در ایجاد فشار و هجمه بر علیه دولت و بهره برداری بودند که اصلا با اخلاق اسلامی و عدالت منافات دارد.
استاندار گفت: هر چند این حادثه و کشته و مصدوم شدن عزیزان هم استانی برای همه ما دردناک و غیر قابل تحمل بود و همه ما را نگران و متاسف کرد،اما برخی ها نیز حادثه فولاد بویراحمد را با حوادث ناگواری همچون معدن زغال سنگ استان گلستان یا ساختمان پلاسکو تهران مقایسه کرده و در تلاش بودند با بزرگ جلوه دادن حادثه علاوه بر تشویش اذهان بیش از پیش احساسات و عواطف خانواده های داغدار را جریحه دار کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد، مجددا با اظهار همدردی از خانواده های محترم داغدیده و عزادار و مصدومین و خانواده های محترم آنها بر تلاش همه دستگاه های مرتبط از جمله سازمان تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسلی خاطر و کاهش آلام و مصیبت های بازماندگان و مصدومین حادثه کارخانه فولاد بویراحمد تاکید کرد.

توضیحات بویرنیوز

ابتدا لازم می دانیم از اقدام استاندار محترم برای تشکیل جلسه و رسیدگی به موضوع کارگران فولاد بویراحمد تقدیر و تشکر کنیم و جهت اطلاع استاندار و مردم شریف نکاتی را به عرض برسانیم.

در سخنان دکتر خادمی اشاره شده که گروهی با اهداف خاص با بزرگ نمایی موضوع قصد تضعیف دولت را داشته و مقایسه این واقعه را با معدن گلستان و پلاسکو مذمت کرده اند!

1 – سایت بویرنیوز متهم به جانبداری از دولت در انتخابات بوده و با چه منطقی پس از انتخابات و پیروزی دولت مستقر، بویرنیوز به قصد تخریب دولت نسبت به مرگ کارگران فولاد واکنش نشان داده است!

2 – استاندار مکررا تلاش کرده تا انتقادات بویرنیوز به تیم مدیریتی استان و واکنش منفعلانه آنها در خصوص وضعیت کارگران استان را مرتبط با منافع گروهی خاص و مسائل سیاسی گره بزند، عوامل سایت بویرنیوز از استاندار محترم تقاضا دارند تا گروه و منافع مورد اشاره را به طور مشخص بیان کنند و ابهام برای مردم ایجاد نکنند و خود بهتر می دانند که هیچ انگیزه ای بالاتر از استیفای حقوق چند کارگر که صدایشان به جایی نمی رسد مد نظر عوامل بویرنیوز نبوده و نیست.

3 – از ابتدای واقعه و تا چند روز از ادامه این فاجعه هیچ مسئولی به دیدار کارگران و خانواده آنها نرفت و حتی موضوع بیمه و حقوق آنها که ماهها پرداخت نشده بود نیز مورد پیگیری اساسی قرار نگرفت و به مدد اطلاع رسانی های صورت گرفته، مسئولین و کارفرما برای فرار از فشار انتقادات بخشی از حقوق طبیعی و اولیه کارگران را به آنها داده اند.

4 – دکتر خادمی از مقایسه وضعیت جان باختن این کارگران با کارگران پلاسکو و معدن گلستان توسط بویرنیوز معترض است، عجبا! آنها کارگر بودند، اینها هم کارگر بودند، آنها در بخش خصوصی فعالیت داشتند، اینها هم در بخش خصوصی به فعالیت مشغول بودند، آنها ایرانی بودند و جسارتا اینها هم ایرانی هستند، اما چرا برای حادثه آنها دهها بار وزیر و معاونان و حتی خود رئیس جمهور در محل حادثه حضور پیدا می کند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ مسول کشوری به استان نمی آید و خود استاندار محترم استان نیز تاکنون به دیدار کارگران حادثه دیده یا محل حادثه نرفته (تاکنون فقط معاون استاندار سرکشی کرده).

5 – بویرنیوز تلاش کرد تا صدای ناله خانواده هایی که درد فقر و نداری از یک طرف و درد بی توجهی مسئولین از سوی دیگر عمق جانشان را می سوزاند را به مسئولین ملی برساند، خداوند خود در این ماه مبارک شاهد و ناظر اعمال ماست و می داند نیتی جز خدمت به کارگران مظلوم این خطه که دهها بار در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کرده و نسبت به عدم پرداخت حقوق خود معترض بودند، نداشته و ندارد.

لینک اخبار مورد اشاره استاندار محترم درباره حادثه فولاد در ادامه آمده است، قضاوت با شما:

آقای روحانی باور کنید کهگیلویه و بویراحمد جزو ایران است؛ وضعیت تکان دهنده کارگران فولاد بویراحمد

وضعیت تکان دهنده و زنگ هشدار مدیریتی در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد (+جزئیات)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=235403
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لُر گفت:

    اينها ميگويند فقط تعريف و تمجيد از ما كنيد
    و بپوشانيد اشتباهات مارو
    نقد هم نكنيد
    جناب استاندار كوتاه بياييد
    البته خود شما در جلسه اي گفتين تهران زیاد روی آرای استان ما حساب باز نمیکنن و براشون اهمیتی نداره….
    راستم گفتين مارو هيچ جايي حساب نميكنن
    خسته نباشي پهلوان

  2. بي كفايت گفت:

    استاندار از ترس اينكه دكتر روحاني اون رو….. بركنار كنه، سعي در مخفي نگه داشتن مساله تا حد ممكن است..

  3. سمانه گفت:

    بی عمل ترین استاندار تاریخ شهرمون هستن اقای خادمی

  4. مصطفی گفت:

    اقای استاندار درست میگن هر اتفاقی میوفته یا اشکالی جای پیش میاد شماها ربطش میدین به مسولین اخه این اتفاق چه ربطی به مسولین استانی داره مگه مسولین باید نگهبانی این کارخانه رو میدادن که این اتفاق نیوفته کارخانه مسئول داره خودش باید شرایطو ایمن کنه کارگرا هم باید با شرایط کار محیط و خطراتش اشنا باشن هیچ جایی هم تو دنیا از نظر ایمنی صد درصد ایمن نیست هر جا هم ممکنه اتفاق بیوفته و سانحه ای پیش بیاد باید ربطش داد به دولت و مسولین؟؟؟شماها تصادف که راننده داره با سرعت خیلی زیاد هم برا خودش هم برا بقیه خطرناکه را ربط میدین به مسولین و با احساسات مردم بازی میکنید.

    • ناشناس گفت:

      وقتی استان گلستان وتهران وبقیه جاها از مسئولین جواب میخان چرا ما سکوت کنیم.کاش استان جزءیه استان دیگه بود تا ازاین محرومییت درمیومد

    • فیروزاباد گفت:

      شماچرا کاراستاندارتایدمیکندگاش از دوستانتان دراین قضیه بودتاببینم همین حرف میزدیدیا هم شما شاید کارت همینطورهست

    • ناشناس گفت:

      آقا مصطفی مسئولین وظیفه دارند وقتی مجوز صنعتی برای کسی صادر میکنن بصورت ماهانه و دوره ای نسبت به ایمنی کارخانه و تجهیز کارگران به تجهیزات ایمنی بازرسی انجام دهند و در صورت نبود امکانات با متخلف برخورد کند تا شاهد همچین حوادث دلخراشی نباشیم

    • ناشناس گفت:

      قربون او نظر دادنت، در کدام حادث دولت نگهبان بوده؟؟چرا می خواهی بی کفایتی مسئولین را به پنهان کنی.

  5. احمد گفت:

    استاندار که خود بومی وزاییده استان می باشد ولی هیچ اعتقاد وباوری به این استان ندارد وفقط جهت حفظ پست ومقام هر هفته چند روزی در این استان اقامت ندارد چراکه اگر چنین نبود بعداز گذشت چهار سال خانواده اش رابه استان می آورد تا خانواده اش نیز طعم محرومیت،گرانی وبیکاری وسایر مشکلات را بچشند مسول ارشد دولت که همچنان پروازی است نمی تواند مسکلات را از نزدیک وبا تمام وجود حس کند شما تحقیق کنید ببینید چنددرصد استانداران کشور پروازی هستند حتی آنهایی که غیر بومی استان بومی اند نیز چنین نیستند استاندارانی که حتی کمتر از دوسال در این استان خدمت کردند نیز پروازی نبودند پس معنی این اقدام استاندار عدم اعتقاد ومقبولیت مردم این استان می باشد وصرفا فقط جهت حفظ پست وبرای پست آمده نه برای خدمت

  6. ناشناس گفت:

    فقط برای مسولین استان که ایقدر به پست وصندلی شون چسپیده اند و مردم استان را فقط به عنوان سر شماری حساب می کنند باید تاسف خورد

  7. ناشناس گفت:

    متاسفیم استاندار جوابگو خون کار گران شما ومسولان هستین

  8. ناشناس گفت:

    یه سایتیم حرف حقو میزنه میخان خ…..کنند
    افرین بر بویرنیور

  9. سپیده گفت:

    این مطلب در یک جای دیگه هم دیده شد اگه اشتباه نکنم مدیر فنی کارخانه هم تاکید داشتند که این تعداد کشته در برابرتعداد کشتگان حادثه ابهر و یزد چیزی نیست واقعا برای من سوال هست ایا مرگ یک انسان چه یک‌نفر چه هزار نفر فرقی میکند انقدر اینگونه حوادث در کشور ما زیاد شده که دیگر به مرگ انسان وقعی نهاده نمیشود بلکه به تعداد و کمیت نگاه میشود در ضمن اگر مسیولین قرار نیست پاسخگو باشند پس چرا به انها مسئول میگویند . در آخر اینکه من از حامیان دکتر روجانی بوده و هستم ولی در برابر همین حمایت از ایشان و دولت ایشان مطالبه میکنم و دلیلی ندارد پاسخگو نباشند . در اخر از همه سایتهای خبری که به عموم مردم توجه دارند و در گیر زد و بندهای سیاسی و طایفه ای نیستند سپاسگزارم.

  10. مراد گفت:

    درود جناب خادمي
    حال بوير شما چرا به خودتون گرفتين چرا ميخاين واقعيتو انكار كنيد بله بايد حق و حقوق كارگري تحقق بيابد ولي حجم و بزگي حادثه پلاسكوو تبعاتش در شرايط اقتصادي رو چرا ميخاين با اين قياس كنيد انشالله كه خداوند به خانواده جان باختگان صبر و به مجروحين سلامتي عطا بفرمايد. و دست از نقدهاي مغرضانه برداريم

  11. ناشناس گفت:

    اولا اقای استاندار مسئول نظارت وایمن سازی و رسیدگی به ساخت و سازهای مسکونی ، اداری و کارخانجات چه نهادهایی هستن ثانیا معدن گلستان و ساختمان پلاسکو مگه دولتی بودن اونا هم خصوصی بودن ثالثا تا قبل از انتخابات خود کاندیدهای منتخب دولت و همچنین شماها شعارهایی میدادید که با بعداز انتخابات کاملا متفاوت هستند

  12. بهنام رضایی گفت:

    طبیعی ترین مسئله در جهان هستی امروز .فدا شدن عده ای برای منفعت عده ای دیگر است. استاندار و فرماندار و شهردار و ریاست جمهوری چه کنند؟ داشتن یا نداشتن مسئله این است.

  13. پورعلی گفت:

    سه نفرجونشون روازدست دادن سه تا خانواده نان اورش روازدست داده چطور استاندار میگه اتفاق بزرگی نیفتاده.استاندار بایدبرکناربشه تاعبرتی بشه

  14. غلومشاه گفت:

    اگر نظارتها بهتر و سختگیرانه تر انجام میشد این مشکلات و معضلات پیش نمیامد اداره کار که متولی نظارت کارگاهی و ایمنی در سطح کارگاهها و بازرسی میباشد باید بدون هیچ چشمداشتی موارد ایمنی را بررسی و به مدیرعامل جهت رفع آن کتبا گزارش میداد تامین اجتماعی هم میبایست دلیل عدم پرداخت به موقع بیمه کارگران را کتبا گزارش میدادتا به این مرحله از کار نمیانجامید بنابراین در مساله نظارت باید دقت نظر بیشتزی صورت گیرد تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

  15. فیروزاباد گفت:

    اول این که این حرف زده کاش از خانواده محترم خودتان بودنداین گارگران زحمت کش کاش استانداراینقدربه فکر پست ومقام خودهست یک هزارم به فکراین گارگران بودماهم به نوبه خوداز سایت بویرنیوز تشکرمیکنیم که دراین قضیه صدای گارگران رابه گوش مدیران ومسولین رساندهرچنداین مسولین کاری نکردندولی بایداین سایت را حمایت کنیم احسن ما ممنون وسپاسگزاریم واستانداررفتنی هست یا امروز یافردابعدنتیجه عملکرد ضعیفشان هم مشخص هست این بی کفایت هست وهمه به این معتقدندوکارش تمام هست انشالا بادلگرمی بیشتری صدای مردم محروم استان باشید

  16. ناشناس گفت:

    یه سایت پیدا میشه مدافع مردم هست هم متهم میششه چه استانی داریم خدایی

  17. احسان گفت:

    واقعا متاسفم واسه اقای استاندار یعنی چی که این حادثه با اون حوادث نباید مقایسه بشه اصلا این اقا دوساله نتونسته مشکلات کارگران این شرکت رو حل کنه . ….

  18. ناشناس گفت:

    اگر كسانى مثل اقاى باقرى نباشه در اين استان هيچ كارخانه اى نيست كه اشتغالى باشد
    اين سايت و امثال شما باعث دلسردى سرمايه گذارى در اين استان ميگردين متاسفانه

  19. یاسوجی گفت:

    آقای استاندار دوسال است که هر روز جلوی استانداری کارگران پرستاران ادای حق می کنند این نشانه ی بی تفاوتی شما مدیران شماست .چرا جان انسان ها برای شما مهم نیست .

  20. س - انصاری گفت:

    ضمن ابراز تاسف از وقوع چنین حوادث ناگوار و عرض تسلیت به خانواده های داغدار , بنظر من بیش از همه استاندار مقصر وقوع چنین اتفاقاتی است . اگر خود استاندار مقصر نیود بلافاصله مسئولین اداره کار و صنعت و معدن را برای قصور مکرر و چشم پوشی از تمام نقائص و کمبودها به دادگاه معرفی میکرد .
    از طرفی وقتی تمام امکانات و تسهیلات استان را به یک خانواده میدهند که در جایجای پروژه ها بدهکاری دهها میلیاردی دارند و منابع عظیمی از استان را هرگز نخواهند پرداخت و بیش از همه این را استاندار محترم میداند و حتی حاضرنیست که بر خورد کند و با کمال …… میگوید اگر کسی مقصر است باید پیگیری کرد .
    خوب دوست عزیز جناب استاندار که حداکثر توان شما فقط یک ماشین امضا میباشید خیال میکنید خواجه حافظ شیرازی ممکن است مقصر باشد یا آن کشاوز ساکن توت نده …
    برای همه چیز متاسفم

  21. ناشناس گفت:

    آقای استاندار من تعجب می کنم از هیات دولت و شخص دکتر روحانی که تا الان شما رو نگه داشته
    کی می خوای از خواب بیدار شین آقای استاندار
    کارت شده این که دولتو قانع کنید مردم از وضعیت موجود راضی هستند وحتی استقبال مردمی از هیات دولت به استان رو به نفع خود مصادره کردی اما دستت تو انتخابات و عملکرد بسیار ضعیفت رو شده خواهش میکنم سریعتر استفا بده و بگذار یه شخص قوی وقاطع بیاد برای این استان محروم کار کنه شما هر روز مدیران استان رو میبری استانداری جلسه و فقط وقتشان رو هدر میدی بسه دیگه! چرا خودت به ادارات سر نمی زنی ببینی چه خبره! تو اصلا کجای استانی واقعا شما استاندار استان محروم ما هستی شما نه قدرت چانه زنی برا بودجه داری هر روز هم تهران هستی کدوم کار شاخص رو برا استان انجام دادی بگو تا مردم بدونن بسه دیگه تمامش کنید لطفا

  22. ناشناس گفت:

    بویر پخش کنید باور کنید این نظر توده ای از مردم شریف استان هست عملکرد شخص استاندار ضعیف هست

  23. ناشناس گفت:

    واقعا باید شخص اقای استاندار جوابگو باشه بویدنیوز کاربسیار خوبی کرد رسانه ها باید حرف دل مردم را به گوش مسولین برسانند احسنت

    • ناشناس گفت:

      قبل از انتخابات اگه مادر بزرگ پیر من با 120 سال سن و مرگ لازم از دهات ما به دیار باقی میشتافت تعداد زیادی نامزد انتخاباتی وبغیر از انها مسولین دولتی برای ابراز همدردی تشریف می آوردن ولی بعد از انتخابات ک لازم به این کارها نیست

  24. احمدپورگنجه ای گفت:

    احسن بربویرنیوز
    احسنت برشجاعت وغیرت نویسنده
    واقعا حرف و صدای مردم را میگویی

  25. پويا گفت:

    درودبربويرنيوزواقع گرا

  26. کارگر گفت:

    همیشه مسئول بی کفایت میخواهد سرپوش بزارد روی حادثه ای که در حوزه مدیریتش افتاده .استاندار بجای این حرفها بهتر بود از مسئولین اداره کار و دیگران نتایج بازرسی وایمنی وبیمه کارگران را میخواست نه لاپوشانی وضعف مدیریت خود ودیگر مدیرانش

  27. ناشناس گفت:

    عملکرد استاندار ضعیف هست واین بارها ثابت شده

  28. چرامی گفت:

    جدا برای این نوع نگاه استاندار باید احساس شرم کرد. خدا به داد این استان برسه

  29. ياسوج گفت:

    مغرض مغرض چرا اينقدر مغرضانه حرف مى زنيد اتفاق پيش مى أيد كدام إز شما اطلاعات فنى داريد كه أظهار نظر مى كنيد فقط اگر كسى در اين استان دستش به دهنش رسيد خواست كارى انجام دهد همينطور دنبالش حرف مى زنيم سايت هم چون سايت ديگر بقيه آش را نمى گو يم مغرض مغ مغ مغ مغ

  30. اتحاد گفت:

    سلام بر کارگران بی پناه ایران. افرین بربویرنطوز

  31. اتحاد گفت:

    سلام بر کارگران بی پناه ايران. پول که باشه حق خودش طرفش میره. بویر نیوز وظيفه اش رو انجام داد

  32. بویراحمدی گفت:

    واقعا بویرنیوز از این انتقادت به استاندار خوشم اومد

  33. ک گفت:

    آقای استاندار بهتر نیست به جای اینکه کل تسهیلات استان را به یک خانواده اختصاص دهید و مرتب تسهیلات لازم احداث کاخانجات جدید برای این خانواده را به تصویب برسانید آنها را وادار کنید که هم در کار صداقت داشته باشند و کارخانه های موجودشان که به نام مردم محروم منطقه احداث نموده اند به روز نموده و به حقوق کارگران احترام بگذارند .

دیدگاه شما