سه شنبه 9 خرداد 1396 - 20:11

واگذاری صدور کارت بهداشت اصناف به دفاتر پیشخوان دولت در کهگیلویه و بویراحمد+ تصاویر

طی مراسمی با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، سرپرست معاونت بهداشتی و جمعی از مسئولین استانی، صدور کارت بهداشت اصناف از مراکز بهداشتی به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم گفت: در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه و پیرو عقد تفاهم نامه “واگذاری خدمات الکترونیک سلامت به دفاتر پیشخوان دولت” بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، واگذاری فرآیند صدور کارت بهداشت به دفاتر پیشخوان دولت از امروز آغاز شد.

دکتر اورنگ ایلامی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد پنجمین استان در کشور است که این طرح را اجرا کرده، افزود: هدف از اجرای این طرح تحقق دولت الکترونیک، تکریم ارباب رجوع و تسهیل فرآیند صورت گرفته است که امیدواریم با اجرای این طرح، زمینه افزایش رضایت‌مندی عمومی در سطح استان فراهم شود.

وی اظهار داشت: در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و تأمین سلامت، ایمنی و بهداشت مواد غذایی تولید و عرضه شده و به استناد مواد 39 و 40 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، کارت بهداشت برای متصدیان و کارکنان مراكز تهيه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومی پس از انجام معاینات پزشکی و آزمایش های غربالگری صادر می شود.

دکتر ایلامی تصریح کرد: 15 هزار و 886 واحد صنفی در استان در حال ارائه خدمت هستند که سالانه حدود 29 هزار کارت سلامت جهت شاغلین باید صادر شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح اشتغال زایی جهت 59 نفر ایجاد شده، ادامه داد: با اجرای این طرح  59 دفتر پیشخوان دولت در شهرها  و مراکز بخش های استان جهت صدور کارت بهداشت راه اندازی که پاسخگوی متقاضیان و متصدیان صنوف هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: نظارت مستقیم بخش دولتی بر این دفاتر به عهده معاون امور بهداشتی دانشگاه و مراکز بهداشت شهرستان های استان است.

دکتر ایلامی مدت اعتبار کارت بهداشت برای دست اندرکاران مواد غذایی که به طور مستقیم با مواد غذایی بسته بندی نشده، تجهیزات مواد غذایی، ظروف و لوازم یا سطوحِ در تماسِ مستقیم با مواد غذایی آماده مصرف ارتباط دارند، به دلیل اهمیت موضوع شش ماه و برای سایر افراد مشمول یک سال عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان یادآور شد: با واگذاری صدور کارت بهداشت اصناف به دفاتر در کوتاه کردن فرآیند، دسترسی بیشتر مردمی و تکریم ارباب رجوع و آزاد سازی ساعات کاری کارشناسان برای انجام فعالیت های نظارتی و بازرسی نقش بسیار موثری خواهد داشت.

به گزارش وب دا؛ این طرح به مدت 6 ماه در برخی دفاتر پیشخوان دولت، در استان به صورت پایلوت راه اندازی شده بود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=235080
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما