سه شنبه 2 خرداد 1396 - 20:05

آقای روحانی باور کنید کهگیلویه و بویراحمد جزو ایران است؛ وضعیت تکان دهنده کارگران فولاد بویراحمد

گروه اجتماعی – ملت ایران هنوز واقعه پلاسکو و معدن یورت زمستان گلستان فراموش نکرده است..

به گزارش بویرنیوز، در کارخانه فولاد بویراحمد، انفجاری صورت می گیرد و 9 کارگر این کارخانه دچار سوختگی شدید می شوند و 6 نفر از آنها به استان های همجوار و در بیمارستان های شیراز و اصفهان با درصد های بالای سوختگی بستری می شوند.

اما شنیدن وضعیت کارگران این کارخانه دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

6 ماه پیش این کارگران برای احقاق حقوق خود جلوی استانداری تجمع کردند و دریغ از جواب و پیگیری مسولین! اما امروز که انفجار به داد این کارگران می رسد تا کسی صدا و درد دل آنها را بشنود، باید شرمنده شویم که چرا کسی صدای این کارگران را نشنید، و امروز که گدازه های فولاد جسمشان را آزار می دهد، بی توجهی مسئولان عمق جان آنها را می سوزاند و مگر تفاوت کارگران این خطه با کارگران گلستان و تهران و … چیست؟

آقای روحانی، این جا شغلی برای جوانان مستعد و توانمند این خطه نیست، علیرغم داشتن نفت و گار و آب ودر این استان، برای کسب لقمه ای نان یا باید مجبور شوند در این گونه کارخانه ها با جان خود بازی کنند یا به شهرستان های همجوار پناه ببرند و به جرم غیربومی بودن از کار اخراج شوند

شنیدن سخنان خانواده های این کارگران البته خود جای تامل دارد.

کوکب کشاورز  مادر یکی از حادثه دیدگان می گوید: تاکنون هیچ مسئولی پیگیر این ماجرا نبوده است و هیچ کدام هنوز با ما تماس نگرفته اند فقط دیروز برای بیمه یک سری کپی از ما گرفتند.

مادر کاووس عباسی تصریح کرد: بیمه اش را که پیگیری کردیم  به ما گفتند در سال 96 تنها دو روز بیمه برایش پرداخت شده است نه تنها بیمه بلکه از برج 11 سال گذشته تا کنون هیچ حقوقی دریافت نکرده است حتی عیدی هم به آنها تعلق نگرفت.

وی ادامه داد: طبق گفته های پسرم 18 میلیون از معوقات قبلی از جمله حقوق از کارخانه فولاد  طلبکار است و هر چهار ماهی حقوق یک ماه را پرداخت می کنند اکنون که در این وضعیت گیرافتاده ایم تماس گرفتیم و خواهش کردیم و فشار اوردیم  که مبلغی برای ما واریز کنند نمیدانم واریز کردند یا نه.

همچنین رحمان پور برادر خانم، شیروان بیگدلی از کارگران مصدوم حادثه انفجار کارخانه فولاد بویراحمد که اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان اصفهان بستری است، گفت: هر سه بیماران اعزامی به اصفهان در بخش ای سی یو هستند اما بیگدلی در بخش ای سی یو ویژه است.

وی ادامه داد: طبق گفته دکتر دو نفر دچار سوختگی 70 درصد هستند و یک نفر سوختگی 30 درصد دارد که حال دو نفر وخیم است و عمق سوختگی خیلی شدید بوده است.

هیچ فردی تا کنون نه تماس گرفته و نه سراغی از ما گرفته است

رحمان پور ادامه داد: در سه سال گذشته تاکنون حقوقی دریافت نکرده است و تنها عید بود که 400 هزار تومان پرداخت کردند از برج 11 بیمه ای برایش پرداخت نشده و تنها یکی دو روز پرداخت کرده اند که دفترچه شان تمدید شود.

وی ادامه داد: از زمانی که این کارخانه واگذار شد حتی یک دست لباس ایمنی، کلاه ایمنی و سایر تجهیزات ایمنی برای این افراد خریداری نشده است این کارگران اصلا نمی دانند لباس ایمنی چیست.

به گزارش بویرنیوز، آقای روحانی، حداقل توقع مردم این دیار حضور وزیر کار در این استان و پیگیری وضعیت کارگران فاجعه دیده این کارخانه و سایر کارخانه های استان است و آنچه مردم این دیار را ناراحت و عصبانی می کند حضور مستمر مسئولین دولتی در چنین وقایعی در سایر استان ها و بی توجهی آنها در مورد مشابه در این استان است.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=233964
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دنا گفت:

    واقعا چرا……اینهمه تفاوت….

  2. فیروزاباد گفت:

    سلام به دولت محترم چرا این چنین ظلمی را دولت به این کارگران میکند مقصراصلی استاندارمحترم وادره کار هست که از باقری بت ساختندوبه دلیل پولداری از باقری حمایت میشه وکارگران ارزش ندارندوگرنه الان همه مس.لین رسیدگی میکردنداین کارخانه از نظر محیط زیست خیلی مخرب هست چرا مسولین جلوگیری نمیکنند

  3. بویراحمد گفت:

    ظلم ظلم وحمایت از باقری ازطرف مسولین واز فقرا حمایت نمیشه

  4. یاسوجی گفت:

    با کی داری حرف میزنی کو گوش شنوا ایشان خرش از پل عبور کرد انشاالله خداوند به دادشان برسه .

  5. بویراحمد جانان گفت:

    با کی داری حرف میزنی کو گوش شنوا ایشان خرش از پل عبور کرد انشاالله خداوند به دادشان برسه .

  6. ناشناس گفت:

    کجایی وزریر صنعت؟

  7. شهر وند گفت:

    آقای نویسنده ما باید برای این عزیزان دعا کنیم تا انشالله خدا شفاشون بده بعضی هم هستن که میخواهند که از اب گل آلود ماهی بگیرند وپای رئس جمهور رابکشن وسط اگه ایشان بخواهند دخالت بکنند پس استانداری را باید جمع کنیم وایشان شخصا پیگیری کنند

  8. عدالت گفت:

    با سلام بويرجان شما بعنوان يك رسانه پرمخاطب و مورد اعتماد هم در اين حادثه مقصريد،كاش به جاي پرداختن به مسايل ملي و بيخود كه ربطي به ما ندارد رسالت خبري خود را انجام ميداديد و قبل از اين اتفاق دردهاي كارگران بيان ميكرديد و پيگير تا حصول نتيجه نه الان

  9. منصف گفت:

    هنوز اولش است دوباره بگین اعتدال …

  10. کاظم گفت:

    مگر استان کهگیلویه وبویر احمد جز ایران است تنها رای آنها مهم است

  11. ناشناس گفت:

    ان روزی که مردم راتحریک میکردیدبه ایشان رای دهندبایدبه مردم هم میگفتیدگرچه روحانی شعارحقوق شهروندی میدهدامامنظورایشام طبقه مرفه وثروتمنداست نه استانهای محروم وزجرچشیده یادتان رفته پیرجماران فرمودندرئیس جمهورکاخ نشین کاری برای فقراوکوخ نشینان نخواهدکردهمه به تماشابنشینین وازچپاول ودروغ وتزویردولت اشرافی اشک بریزیم شماهابودیدکه زیرپرچم روحانی سینه میزدیدتحویل بگیریدبی بصیرتان منفعت طلب نان به نرخ روزخور

  12. صداقت گفت:

    سلام. چه ربطی داره به رآی دادن به روحانی؟!!! هر دولتی باشه کم و کاستی داره. بعضی چیزها باید یادآور بشن و به گوش مسئولین رسونده بشن توسط رسانه ملی که اصلا هیچ اقدامی نمیشه

  13. ناشناس گفت:

    خود کرده را تدبیر نیست.هی بشینیت بگید خودم کردم که لعنت برخودم باد

  14. ناشناس گفت:

    چی من اسامی نوشتن ودرد دل کارگرای محترم نیست.بابا کو گوش شنوا
    ما که استان گلستان یا بقیه جاها نیستیم

  15. سید گفت:

    آقای دادستان ، داد ملت مظلوم را از مدیران کارخانه بگیر
    باید محل حادثه بررسی بشه و با مدیران متخلف برخورد بشه

دیدگاه شما