چاپ این برگه

سرانجام تیم های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد/خدمات رسانی به مناطق حاشیه ای شهر یاسوج شدت می گیرد(+عکس)

گروه اجتماعی- از روز ابتدا با شعار توسعه و بهبود فضا و مبلمان شهری با ارائه ایده های نو، احیای حقوق کارگران خدماتی و درخواست های به حق شهروندان گرامی وارد شورا شدیم.

به گزارش بویرنیوز، زهرا زمانی در دیدار با تعدادی از اهالی سالم آباد و محمود آباد شهر یاسوج با اشاره به تلاش مجموعه شورا و شهرداری برای توسعه زیرساخت های شهری با ایده های نوین، اظهار داشت: همه ما به وجود نقدها و کمبودهای شهر در مرکز کهگیلویه و بویراحمد آگاهیم و تلاشمان بر اصلاح این نواقص بوده و  هست.

عضو شورای شهر یاسوج گفت: زمانی که وارد شورا شدیم از ابتدای وجود شهر یاسوج تا آن زمان تنها 60 هکتار پارک و فضای سبز داشتیم و در این دوره 4 ساله قریب به 40 هکتار به این سرانه افزودیم.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن یاسوج و لزوم توسعه فضاهای مناسب به ویژه در مرکز شهر که در نهایت نفع آن به شهروندانمان می رسد، گفت: ما نیز دغدغه شهروندان بر توسعه پارک ها، فضای سبز و سایر خدمات شهری به مناطق حاشیه ای را داریم و در برنامه ریزی هایمان این مورد را مد نظر داریم و انشاءالله در ادامه کار به این مناطق هم میپردازیم.

زمانی به موضوع آسفالت و جدول و پیاده رو سازی هم اشاره کرد و گفت: مهم ترین دغدغه شهروندان کار با کیفیت و رعایت عدالت در اجرای پروژه هاست، از روز اول نیز این دغدغه را داشتم و بارها در جلسات شورا نیز به انتقال خواسته های به حق شهروندان پرداختم.

وی گفت: حقوق کارگران خدماتی یک دغدغه جدی و موضوع نگرانی و اعتصابات مختلفی بود، زمانی که آمدیم تاخیر در پرداخت حقوق ها به گفته خود کارگران خدماتی به 11 ماه هم میرسید، خوشبختانه الان این مدت با تلاش شورا و شهردار به دو هفته تا یک ماه کاهش یافته و در تلاشیم پرداخت ها را به روز کنیم.

زهرا زمانی تصریح کرد: ساماندهی زباله ها، ایجاد کارخانه بازیافت و نظم بخشیدن به حمل زباله ها از دیگر خواسته های مردم بود در این زمینه در این 4 سال حمل زباله ها را تابع نظم و قاعده مشخصی کردیم، از سویی از مساله ساماندهی زباله ها و ایجاد کارخانه بازیافت غافل نبودیم، امسال برای اولین بار در یاسوج، کلید تفکیک زباله ها از مبدأ در یاسوج رقم زده شد و مذاکرات ابتدایی برای کارخانه بازیافت نیز صورت گرفت که امیدواریم با تحقق بودجه های شهرداری این مهم نیز رنگ عمل به خود بگیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر یاسوج افزود: فارغ از مسائل عمرانی و اجرایی، به دنبال راهکارهای مؤثری برای درآمد زایی پایدار بدون نیاز به تراکم فروشی و صیانت و حراست از اموال مردم با نظارت بیشتر بر شهرداری بودیم و خوشبختانه در هر دو مورد شاهد گام های خوبی بودیم هرچند این پایان راه نیست و ضروری است برای پاسخ به مطالبات مردمی به ویژه توسعه همگون فضاهای شهری این راه با تمام توان ادامه پیدا کند.

وی مقوله فرهنگ و ورزش را نیز از وظایف مهم شورا در مقابل شهروندان دانست و گفت: در زمینه توسعه فضای فرهنگی با احداث اولین فرهنگسرا و همچنین توسعه فضاهای ورزشی موفق بودیم اما خواست شهروندان و جوانان ما یک سینمای درخور شان مرکز استان و راه اندازی و حمایت از تیم های شاخص است که تا حدودی انجام شده اما واقعیت اینست بودجه شهرداری و درآمدها و اعتباراتی که دارد به ویژه در زمینه ورزش ما را با مشکلاتی مواجه کرده است که مطمعناً اگر سایر دستگاه های متولی این امور همراهی و همکاری داشته باشند موضوع به سادگی برطرف می شود و شهروندان هم باید بدانند این امر مستلزم کار جمعی همه دستگاه های مرتبط است.

زهرا زمانی ادامه داد: پل چهارم بشار، جاده ساحلی یاسوج، ساماندهی ساکنان منطقه شرف آبادها از دیگر اقدامات ارزشمند شورا و شهرداری یاسوج در این دوره است که امیدواریم با رفع برخی معضلات اجتماعی و مسائل قانونی و تزریق به موقع اعتبارات تماماً عملیاتی شوند.

زهرا زمانی خاطر نشان کرد: شهر یاسوج بعنوان پیشانی و مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در چند سال اخیر با آمار مهاجرت های کم سابقه ای روبه رو بوده است، افزایش جمعیت شهر با توسعه فضا و امکانات شهری همخوانی ندارد،همین امر کار خدمات رسانی را با تاخیرات و اشکالاتی مواجه کرده که باید به صورت ویژه مد نظر همه سازمان ها به خصوص در امر اختصاص بودجه باشد.