پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 - 22:58

زمزمه های شکست پیش از انتخابات لیست اصلاح طلبان شیراز! (+اینفوگراف)

گروه اجتماعی – پیروزی لیست امید در انتخابات مجلس در اکثر کلانشهرها این نوید را می داد که اصلاح طلبان بتوانند، کرسی های شورای شهر را نیز فتح نمایند.

به گزارش «بویر نیوز»، اما لیست هایی که اکنون در برخی محافل منتشر شده است، نشان می دهد که لیست اصلاح طلبان خالی از متخصصان شهری است و دکتراهای شهرسازی از این فهرست کنار گذاشته شده اند، به عرصه سهم خواهی و قدرت نمایی سیاسون تبدیل شده است.

این موضع تاسف بار از هم اکنون دستمایه حمله سایت های وابسته به جریان اصولگرایی شده است و بنظر می رسد اگر این روند اصلاح نشود، لیست سیاست زده شهر شیراز برای پارلمان اجتماعی با شکست مواجه خواهد شد.

موضوعی که اصلاح طلبان این شهر فراموش کرده اند اینکه شورای شهر یک کرسی سیاسی نیست و پارلمان اجتماعی است که باید پیش از سیاست در خدمت اجتماع شهری قرار گیرد و یقینا اگر این رویکرد اصلاح نشود نه تنها از هم اکنون شکست این لیست قطعی است بلکه اگر هم شورای شهر با چنین ترکیبی تشکیل شود یقینا ناکارآمد و نقطه ضعف عملکردی در کارنامه اصلاحات خواهد بود که سایر انتخابات ها را نیز متاثر خواهد کرد.

تصویری که از لیست شورای شهر شیراز منتشر شده است، نشان می دهد علاوه بر افراد متخصص، سهم زنان نیز در این فهرست کمرنگ است.

در همین حال برخی خبرها حاکی از عدم تمکین برخی از چهره های سیاسی اصلاح طلب به این لیست است و بنظر می رسد جبهه اصلاحات در شیراز با چالش های جدی مواجه خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=229625
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما