پنجشنبه 26 بهمن 1391 - 9:36

ماجرای ترک سیگار توسط امام خمینی

بویرنیوز:

عروس حضرت امام در خاطرات خود به وجوهات زندگی شخصی امام خمینی اشاره می‌کند.

به گزارش نامه، فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی(ره) و همسر زنده‌یاد سید احمد خمینی در خاطرات خود که از سوی پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌ خمینی(ره) منشر شده است به ماجرای سیگار کشیدن امام خمینی و علت ترک سیگار از طرف ایشان و ماجرای موهای آلمانی سید احمدآقا اشاره می‌کند و می‌گوید:

«یک شب امام گفتند: در جوانی سیگار می‌کشیدم. تا اینکه یک شب سرد زمستان که پشت کرسی مشغول مطالعه بودم، به مطلب مهمی رسیدم و فکرم به شدت درگیر فهم آن شد.

در همین حال برای آوردن سیگار از اتاق بیرون رفتم. پس از بازگشت همین که نگاهم به کتاب افتاد که آن را بر زمین گذاشته و به دنبال سیگار رفته بودم، احساس شرمندگی کردم و با خود عهد کردم که دیگر سیگار نکشم. آن را خاموش کردم و دیگر سیگار نکشیدم.

همچنین وی در مورد ماجرای کوتاه کردن موهای سید احمد خمینی و عصبانیت امام خمینی می‌گود:

خانم «همسر امام» می‌گفتند: «یک روز احمد را برای کوتاه کردن مو‌هایش به آرایشگاه بردم. آرایشگر موهای او را مدل آلمانی کوتاه کرد. هنگامی که آقا به خانه آمد از دیدن مدل موهای احمد – که بور هم بود – ناراحت شد، اما به من اعتراض نکرد. در حالی که به شدت خشمگین بود، گفت: چرا موی پسر من طلبه باید این گونه کوتاه شود و خودش با قیچی موی او را کوتاه کرد. البته من هم بسیار ناراحت و عصبانی شدم. ولی سکوت کردم.»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=22953
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما