چاپ این برگه

بازی با جان مردم توسط خودروهای شوتی در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد(+تصاویر)

گروه اجتماعی- سالانه شاهد تصادفات زیادی از سوی خودروهای حامل کالای قاچاق موسوم به خودروهای شوتی در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

به گزارش بویرنیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر جغرافیایی در محدوده ای قرار گرفته که به نوعی اتصال بخش های جنوب ایران و بنادر به مرکز کشور(قرارگیری در کریدور جنوب به شمال ایران) به شمار می رود و همین امر موجب ترددهای زیادی در سطح محورهای مواصلاتی آن شده است.

هرچند این یک فرصت به شمار می رود اما نبود بزرگراه و آزاد راه های مناسب و تردد خودروهای سواری حامل کالای قاچاق به بزرگترین تهدیدات در این مسیرها بدل شده است.

متاسفانه هر ساله خودروهای شوتی با زیر پا گذاشتن تمام قوانین راهنمایی و رانندگی علاوه بر به خطر انداختن جان خود، موجب مرگ و میر بسیاری از هموطنان بی گناه در این مسیرها می شوند.

در همین سال 96 متاسفانه در مسیر دشت روم و همچنین راحمالی (جاده اصفهان) بویراحمد دو خودروی شوتی(معمولا سمند و زانتیا) موجب مرگ دلخراش دو هموطن شدند.

به گزارش بویرنیوز، انتظار مردم از دستگاه های مرتبط علاوه بر نصب دوربین و رصد لحظه ای جاده ها، شناسایی خودروهای شوتی به صورت محسوس و نا محسوس و در نهایت برخورد قاطع با این دست افراد است.

فارغ از مسائل قاچاق و تاکیداتی که در خصوص ممانعت از ورود این قبیل کالاها است، اینجا جان هموطنان موضوعی غیر قابل چشم پوشی است و می طلبد نیروهای دخیل در این مساله همانطور که پیش از این نیز برای رفاه حال هم استانی ها و مسافران از تمام توان خود مایه گذاشتند، هم با حضور فیزیکی محسوس و نامحسوس در جاده ها و رصد دوربین های جاده ای و هم در زمینه اعمال قانون با اقتدار تمام برخورد کنند تا شاهد پایمال شدن خون همنوعانمان نباشیم.