چاپ این برگه

آخرین نیروهای بویراحمدی و کهگیلویه ای از علوم پزشکی یاسوج کنار گذاشته شدند!/ انتصابات آخرسال برای فرار از انتقادات

گروه اجتماعی – بالاخره پس از کش و قوس های فراوان سرنوشت مهمترین معاونت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشخص شد تا علیرغم نارضایتی های فراوان سکان حوزه پرمشکل درمان کهگیلویه و بویراحمد به یک نیروی کم تجربه برسد.

به گزارش «بویر نیوز»، از چندی پیش زمزمه انتصاب یک نیروی بی تجربه به عنوان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شنیده می شد که با مخالفت های گسترده از سوی دانشگاهیان، فعالان حوزه سلامت و رسانه ها همراه بود.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی به «بویر نیوز» خبر داد: پس از آنکه دامنه اعتراضات گسترده شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای فرار از پاسخگویی به انتقادات سیاست جالبی اتخاذ کرد و این انتصاب را به آخر سال موکول کرد تا در صدای اعتراضات در تعطیلات عید خاموش شود.

این منبع خبری که نخواست نامش فاش شود، بیان کرد: در حالی که نیروهای متعدد بومی و توانمند وجود دارند اما مدتی است که سیاست حذف نیروهای بومی و میدان ندادن به آنها در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته است.

وی با ارائه اسنادی و افشای چگونگی توافق بر سر این انتصاب، تاکید کرد: فردی که بزودی در این جایگاه کلیدی قرار می گیرد که سلامت و جان مردم کهگیلویه و بویراحمد در دستان اوست، هنوز امضای حکم هیات علمی شدنش خشک نشده است و کمتر از دوماه است عضو هیات علمی شده است و هیچ سابقه مدیریتی در حوزه درمان ندارد.

وی تاکید کرد: علاوه بر نگرانی برای سلامت مردم و وضعیت درمان در استان، دغدغه نیروهای بومی که توانایی عهده دار شدن این سمت ها و بالاتر از این سمت ها هستند، را دارند.

وی در پاسخ به اینکه نسبت به نگاه بومی و غیربومی مخالفت های نیز هست، ابراز داشت: استان باید محل خدمت و ترقی نیروهای بومی باشد نه اینکه کلاس کارآموزی نیروهای بی تجربه غیربومی باشد و اگر نیروی غیربومی با تجربه و کاربلد هم بیاید، یقینا کسی مخالفت نمی کند، پس کسانی که مخالف طرح بومی و غیربومی هستند پاسخ دهند که نیروی بومی توانمند بهتر است یا نیروی غیر بومی بی تجربه!؟ و اگر نیروی بومی نتواند در استان خود رشد و ترقی کند پس کجا باید پیشرفت کند؟

انتصابات آخرسال در راه است

این منبع آگاه همچنین از انتصابات آخرسال در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و بیان کرد: سید رشید غفاری رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد.

وی افزود: احتمال چند انتصاب دیگر از جمله مسئول دفتر فنی و قائم مقام مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد نیز شنیده می شود و احتمالا این انتصابات در سال 95 صورت خواهد گرفت.

کوچ بویراحمدی ها و کهگیلویه ای ها از شورای مدیران علوم پزشکی

به گزارش «بویر نیوز»، پس از رفتن دکتر نیکبخت و با برکناری رفتن دکتر پرویز یزدانپناه از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مشخص شدن جایگزین سید رشید غفاری، شورای مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی از وجود نیروهای شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه خالی خواهد شد!

شکی نیست که حق هر مدیری تغییر و تحول معاونین است اما آیا هیچ فرد توانمندی و با سابقه ای در میان پزشکان بومی وجود نداشته است!