چاپ این برگه

سعید جلیلی در گچساران: برخی با یک تلفن ۱۰۰۰ میلیارد وام می‌گیرند تا ۱۰۰۰ نفر از مردم عادی محروم شوند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه فقر نتیجه تبعیض در برخورداری‌ها و‌ برخوردهاست، گفت: کسانی با یک زنگ تلفن ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام بگیرد یعنی ۱۰۰۰ نفر از مردم عادی نمی‌توانند وام بگیرند.

به گزارش بویر نیوز، سعید جلیلی در جمع مردم گچساران اظهار داشت: بسیاری از جوانانی که در همین‌گچساران هستند می‌توانند حرکت‌های بزرگ سال 57 را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر حضرت امام(ره) انقلاب اسلامی برای این نبوده که شاه برود و کسی دیگر بیاید عنوان کرد: انقلاب بلکه برای تغییر مجموعه مناسبات است. مولا علی می‌فرمایند من آمده‌ام که بر شکم‌بارگی یک عده و‌ گرسنگی مظلومان بی‌تفاوت نباشم.

جلیلی ادامه داد: اگر مناسبات را برطبق گفتمان انقلاب تغییر دهیم زنده خواهیم شد و این وعده قرآن است و نباید در جامعه ما فقر وفساد و‌تبعیض وجود داشته باشد پیشرفت منهای عدالت معنا ندارد‌‌.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: مبارزه با فقر و فساد چه وقت جواب می‌دهد؟ وقتی می‌توانی با فقر و‌فساد مبارزه‌ کنی که تبعیض را رفع کرده باشد.

جلیلی با تاکید بر اینکه فقر نتیجه تبعیض در برخورداری‌ها و‌برخوردهاست افزود: کسانی با یک زنگ تلفن 1000 میلیارد تومان وام بگیرد یعنی 1000 نفر از مردم عادی نمی‌توانند وام بگیرند.

وی تصریح کرد: ادارات و‌ بانک‌های شما یک درب داشت برای ورود مردم و یک درب داشت برای ورود عده‌ای خاص، همان درب خاص مانع ورود اکثریت مردم به سیستم می‌شود‌ و به هر میزان درب بانک‌ها و ادارات به روی افراد خاص باز بشود، درب به روی مردم بسته می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه زنگ تلفن عده‌ای موسیقی متن فساد در کشور است گفت: دقت که می‌کنیم، می‌بینیم صلاحیت خاصی هم‌ ندارد، فقط چند تا ارتباط دارد.اینکه ما هرجا می‌رویم مردم می‌گویند برای ما زنگ بزن، مربوط به همین‌نکته است

وی ابراز کرد: در همین گچساران برادری به ما مراجعه کرد که پس از 13 سال کار، گفتند شما را نمی‌خواهیم، ولی در همین کشور فلان فرد هر فسادی بخواهد انجام می‌دهد.

جلیلی اظهار داشت: در موقع جنگ و نیاز کشور همین جوانان گچساران و بهمئی و باشت هستند که سینه سپر می‌کنند ولی در وقت برخورداری، عده‌ای که هیچ هزینه‌ای برای انقلاب و نظام ندادند حاضر می‌شوند.

وی عنوان کرد: حداقل، عدالت در دیده شدن مشکلات، در شنیده شدن مشکلات باید دنبال شود، باید ضریب داد به مشکلات دیده نشده تا به‌مطالبه و درخواست عمومی تبدیل گردد./ تسنیم