چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 23:23

آنچه در همایش هیأت های نظارت بر انتخابات شوراها گفته شد/ از توصیه های دادستان تا اظهارت انتخاباتی استاندار و نمایندگان

همایش یک‌روزه آموزشی اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، کرمی دادستان کهگیلویه و بویراحمد و هاشمی پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمنی، چرام و لندِه، زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، تاجگردون نماینده مردم شهرستانی گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

گروه سیاسی –  همایش یک‌روزه آموزشی هیأت های نظارت بر انتخابات شوراها ظهر امروز در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش «بویر نیوز»، همایش یک‌روزه آموزشی اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، کرمی دادستان کهگیلویه و بویراحمد و هاشمی پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمنی، چرام و لندِه، زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، تاجگردون نماینده مردم شهرستانی گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

مشروح سخنان مطرح شده در این نشست در ادامه می آید:

خادمی: خارج شدن کهگیلویه و بویراحمد از لیست قرمز انتخابات

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اعضای هیات نظارت بر انتخابات با قانون انتخابات آشنا شوند، گفت: استان از لیست قرمز انتخابات حذف شده و جزء استان‌ها دارای امنیت بالا در انتخاب هستیم.

سید موسی خادمی اظهار کرد: امروزه در یک دوره از رقابت و مسابقه برای خدمت به مردم هستیم که اعضای نظارت بر انتخابات در این زمینه نقش دارند بنابراین خروجی انتخابات محصول کار اعضای هیات نظارت است و همه باید تلاش کنیم تا وظیفه خود در انتخابات آینده را به خوبی و به نحو احسن انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اعضای نظارت برای برگزاری بهتر انتخابات آینده بین خودشان رقابت کنند، خطاب به اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا گفت: اگر انتخابات یک شهر و روستا متوقف و یا باطل شد و یا اگر در یک روستا درگیری ایجاد شد شما به عنوان بخشی از انتخابات در آن نقش دارید پس باید رقابت بگذارید تا سالمترین و بهترین انتخابات را برگزار کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تمام نقش انتخابات مربوط به اعضای هیات نظارت نیست و دیگران هم نقش دارند، گفت: اعضای هیات نظارت از عناصر اصلی انتخابات هستند و باید انتخابات را خوب و آبرومند برگزار کنیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انتخابات آینده را آبروی استان دانست و اضافه کرد: بخشی از آبروی استان در اختیار اعضای هیات نظارت است و اگر خوب عمل کنیم این آبرو را افزایش خواهیم داد.

خادمی اضافه کرد: ستاد انتخابات، هیات اجرای و هیات نظارت امانت‌دار رای مردم هستند و رای را حق‌الناس می‌دانیم که این اصلی‌ترین وظیفه ما است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همکاری بیشتر اعضای هیات نظارت با هیات اجرایی، فرمانداران و بخشداران شد و گفت: همه ما یک تیم هستیم و باید همکاری نزدیک و از روی دلسوزی و مشارکت داشته باشیم تا کار به خوبی پیش رود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از وجوه نظارت استصوابی در انتخابات که قانون شده همین است که نظارت پس از انجام و یا خاتمه کار نیست که بگویم کجا اشتباه شده بلکه اعضای نظارت بر انتخابات در فرآیند کار حضور دارند و هر لحظه تلاش می‌کنند تا انتخابات به شکل بهتری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب هیات‌های اجرایی دقت شود، گفت: کسانی که به عنوان هیات اجرایی انتخاب می‌کنید باید مورد اعتماد فرماندار و بخشدار باشد که بتواند کار را به آنها واگذار کند و سعی کنید از تجارب قبلی استفاده کنیم تا کار در حوزه ملی که همان انتخابات ریاست جمهوری است که رویکر خاصی دارد و کار در حوزه استانی که انتخابات شورای شهر و روستا است به خوبی برگزار شود.

خادمی بیان کرد: ما در مجموعه استانداری و ستاد انتخابات از نظرات اعضای استفاده می‌کنیم و شما هم مراقب باشید که افراد شایسته به معنای آشنا به حداقل‌ها قانونی را انتخاب کنید.

استاندار بر لزوم آشنایی اعضای هیات نظارت بر قانون انتخابات تأکید کرد و افزود: قانون را مطالعه کنید تا انتخابات خوبی برگزار شود، ضمن اینکه در ترکیب اعضای صندوق باید دقت شود که ترکیب صندوق به لحاظ سیاست، طایفه و منطقه یک دست نباشد و تنوع در افراد صندوق ایجاد شود.

خادمی با بیان اینکه انتخاب 5 هزار نفر در استان برای انتخابات آینده کار سختی است، گفت: در آینده نزدیک جلسات مشترک با اعضای هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و هیات اجرایی برگزار می‌کنیم تا انتخاباتی در خورشان و شایسته برگزار کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: در گذشته انتخابات‌های برگزار شده با حواشی همراه بود اما اکنون استان از لیست قرمز انتخابات خارج شده و یکی از استان سفید به لحاظ امنیت در انتخابات هستیم.

کرمی: به دور از مسائل قومی و قبیله‌ای به توانمندی‌های افراد توجه کنید

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصمیم گیری‌ها بدون تبعیض باشد و از قانون برداشت سلیقه‌ای نشود و به دور از مسائل قومی و قبیله‌ای به توانمندی‌های افراد توجه کنید.

مهرداد کرمی در همایش آموزشی تخصصی اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان نباید تفکرات سیاسی خود را در انتخابات دخیل کنند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن ویژگی‌های یک کاندید اصلح، عنوان کرد: به طور قطع انتخاب یک کاندید اصلح سبب تامین امنیت و توسعه استان در آینده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بالا و سنگین بوده و باید در تصمیم‌گیری‌ها دقت کنند، عنوان کرد: انتظار می‌رود این مسئولان به قانون انتخابات آشنایی کامل و اشراف داشته باشند و در صورت لزوم از آنها آزمون تعیین سطح گرفته می‌شود.

کرمی با تاکید بر اینکه اعضای هیئت نظارت باید قانون را به صورت صحیح رعایت کنند، گفت: تصمیم گیری‌ها بدون تبعیض باشد و از قانون برداشت سلیقه‌ای نشود و به دور از مسائل قومی و قبیله‌ای به توانمندی‌های افراد توجه کنید.

وی با اشاره به اینکه  برقرار ی امنیت انتخابات از اولویت‌های دستگاه قضا است، تصریح کرد: در زمان برگزاری انتخابات در کنار برگزار کنندگان انتخابات برای هرچه باشکوه برگزار شدن انتخابات تلاش می‌کنیم.

کرمی اظهار داشت: تصمیم‌گیری اعضای هیئت نظارت در انتخابات شوراهای شهر و روستا مؤثر است بنابراین اعضا تصمیم‌گیری درست و صحیحی داشته باشند.

تاج گردون: در انتخابات پیش رو قانون فصل‌الخطاب باشد

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس ‌با اشاره به تقارن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: امسال اهمیت انتخابات از سال‌های گذشته بیشتر است‌.

غلام رضا تاجگردون با بیان اینکه در قانون اساسی به جایگاه‌های این شوراها تاکید شده است، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و روستا پایه‌های مردم‌سالاری هستند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس تاکید کرد: در انتخابات پیش رو قانون فصل‌الخطاب باشد چرا که ملاک قرار دادن قانون موجب استحکام نظام می‌شود.

وی با اشاره به تقارن انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: امسال اهمیت انتخابات از سال‌های گذشته بیشتر است و نباید همزمانی این دو انتخابات بر سلامت آن تاثیر بگذارد.

تاجگردون تصریح کرد: حضور پرشور و حداکثری مردم از ملاک‌های مهم و اصلی انتخابات آینده است و به طور قطع سبب تقویت پایگاه‌های نظام و نمود عینی چهره مردم‌سالاری ملت ایران در میان جهانیان است.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امانت‌دار مردم هستند، تصریح کرد: هماهنگی لازم میان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات وجود داشته باشد و علاوه بر آن میان اعضای ستاد هماهنگی و تعامل وجود داشته باشد.

تاجگردون بر روحیه همدلی و وحدت بین مسئولان تاکید کرد و گفت: هرگونه اختلاف نظر بین مسئولان انتخابات آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با بیان اینکه با آغاز مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رسالت اعضای نظارت حساس‌تر می‌شود، اظهار داشت: انتظار می‌رود اعضای هیئت نظارت در انتخاب ناظران صندوق‌ها و شمارش آرا دقت لازم را داشته باشند.

هاشمی‌پور: نقاط ضعف انتخابات گذشته تکرار نشود

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی گفت: باید نقاط ضعف انتخابات گذشته شناسایی شده و از تکرار آن جلوگیری شود.

عدل هاشمی‌پور اظهار داشت: امام خمینی (ره) با حمایت مردم انقلاب نظام دموکراسی را در ایران به وجود آوردند تا امروز ملت ایران خودشان سرنوشتشان را انتخاب کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی گفت: این دموکراسی با مدیریت الهی، شجاعت امام (ره) و رهبری مقام معظم رهبری تا به امروز ماندگار مانده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، عنوان کرد:  باید بپذیریم اگر خون شهیدان والا مقام، ایثارگری جانبازان، استقامت آزادگان و حمایت ملت ایران نبود ما امروزه این پایداری را نداشتیم و باید به خاطر داشتن این نعمت‌ها شاکر و سپاسگزار باشیم.

هاشمی‌پور با اشاره به نقاط قوت و ضعف برگزاری یک انتخابات، بیان کرد: می‌طلبد برای برگزاری هرچه باشکوه این رخداد سیاسی و ملی نقاط ضعف را شناسایی و رفع کنیم و با تصمیم‌گیری صحیح مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم.

وی تاکید کرد: باید تصمیم‌گیری مطابق با شرایط و زمان کنونی باشد و از این رو نباید تصمیم‌های گذشته تکرار شود بلکه باید در سیاست‌ها بازنگری داشته باشیم و نقاط ضعف برطرف شود.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس اظهار داشت: باید همواره خداوند را برای این استقلال و امنیت کشور شاکر باشیم و با همدلی و مشارکت همگانی برای آبادانی ایران تلاش کنیم.

زارعی: انتخابات آزمون ولایتمداری و مرد‌م‌سالاری دینی است 

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت:مردم ایران بار دیگر با حضور پرشور خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم‌سالاری بودن این نظام را به منصه ظهور می‌رسانند.

غلام‌محمد زارعی ظهر امروز در همایش آموزشی هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه نظام اسلامی مبتنی بر رای و نظر مردم است، اظهار داشت: مردم محوری نظام اسلامی ایران مهم‌ترین تفاوت نظام ایران با سایر نظام‌های سیاسی در جهان است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است، گفت: برخی از کشورهای دنیا فقط مدعی مردم‌سالاری هستند در حالی که ملت ایران با باور و اعتقاد قلبی خود و حضور در صحنه سیاسی انتخابات با انتخاب فرد اصلح آنها را برای انجام مسئولیت در آینده انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه ایران در طول سالیان گذشته همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه بودند و انتظار می‌رود مسئولان نیز وظایف خود نسبت به این ملت قدرشناس را به خوبی ایفا کنند.

زارعی با بیان اینکه 29 اردیبشهت ماه 96 یک آزمون برای ملت ایران است، بیان کرد: مردم ایران بار دیگر با حضور پرشور خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم سالاری بودن این نظام را به منصه ظهور می‌رسانند.

نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان هئیت نظارت بر انتخابات اشراف کامل بر قانون داشته باشند و با حس مسئولیت پذیری و خدمت صادقانه در برگزاری یک انتخابات سالم و مبتنی بر رقابت پذیری مشارکت کنند.

زارعی با بیان اینکه براساس قانون نظارت بر شورای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است، گفت: در هر استانی سه نفر از نمایندگان وظیفه هیئت‌های عالی نظارت را بر عهده دارند  که با تمام توان با مجموعه ستاد انتخابات استان در این زمینه همکاری لازم را خواهیم داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد ودنا در مجلس عنوان کرد: نقش این کاندیدها در آینده عمران و آبادانی شهرها و روستاهای استان غیرقابل انکار است بنابراین همگان باید با حضور و انتخاب صحیح خود در پیشرفت و تعالی استان تاثیرگذار باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=221741
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما