سه شنبه 17 اسفند 1395 - 0:37

زمزمه انتصاب یک غیربومی در مهمترین معاونت علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی – با ورود دکتر اورنگ ایلامی به علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تغییرات جدی در این حوزه شاهد بوده ایم.

به گزارش «بویر نیوز»، عمده تغییرات انجام گرفته با شناخت جامعی که وی از مطالبات مردم در این حوزه داشته است، صورت گرفته است و باید منتظر نتایج آن باشیم.

اما بی شک مهمترین خواسته و مطالبه مردم از دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت و درمان است که دکتر ایلامی از بدو ورود با بازدیدهای سرزده از بیمارستان ها و مراکز درمانی به وضعیت این حوزه آگاهی کامل دارد و البته مردم منتظر بهبود اوضاع در این حوزه هستند.

در همین حال شنیده می شود معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بزودی تغییر خواهد کرد و از دو گزینه اصلی و چند تن دیگر برای تصدی این سمت یاد می شود.

جالب اینکه یکی از گزینه هایی که برای این معاونت که مهمترین معاونت علوم پزشکی است و رابطه مستقیمی با سلامت و جان مردم دارد، فردی غیربومی است که هیچ سابقه مدیریتی نیز در کارنامه خود ندارد و قاعدتا شناخت مطلوبی نیز از این حوزه ندارد که در صورت انتصاب وی نه تنها به تغییر در جهت بهبود اوضاع نباید امیدوار بود بلکه می توان منتظر نتیجه عکس آن بود.

در همین حال یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در عملکرد مطلوب دکتر چمن که باعث رضایت عمومی نیز شده بود استفاده از نیروهای بومی توانمند بود.

با این وجود به نظر می رسد که دکتر ایلامی هم با بهره گیری از ظرفیت نیروهای بومی که کارنامه عملکردی قابل دفاعی دارند و مهمتر اینکه از نیازهای مردم در حوزه سلامت شناخت کاملی دارند می تواند در حوزه معاونت درمان و بیمارستان ها به نتایج مطلوبی برسد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=221309
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد گفت:

    امیدوارم که در پایان کار آقای حاج زارعی پشیمان نشوند.نمیدانیم حمایت های پنهانی ایشان از گزینه های غیر بومی چیست.

  2. آزادی یاسوج 69 گفت:

    سلام . بهترین گزینه برای معاونت درمان که واقعا لیاقتش را دارد و بومی می باشد جناب دکتر حسین پورهست که فردی کاردان و مردمی و با استعداد می باشد و جا دارد که تا نیروی بومی فعال در استان وجود دارد ، چرا از افراد غیره بومی استفاده شود ، مگر قحط الرجال هست که دیگران بیایند و حق و حقوق افراد بومی را ضایع کنند

  3. استان محروم گفت:

    ضمن تشکر مجدد از پایگاه خبری و وزین بویرنیوز
    خدا رو شاکرم که همچو رسانه های دلسوزی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد هست که حرف دل مردم رو بزنه واقعا مگه استان خودمون کم نخبه داره چرا نخبه کشی ؟؟ مگه اوضعیت بمارستان های امام سجاد و بهشتی رو جناب دکتر ایلامی مشاهده نمی کنند .امیدوارم با درایتی که ایشان در حضورشون انجام دادند حداقل جلو همچو سهم خواهی هایی که به ضرر مردم بدبخت استان میشه گرفته شود.لطفا جناب دکتر ایلامی عزیز این کار باعث نابودی حوزه سلامت میشه این کارو نکنید .

  4. رضا گفت:

    م

    باید شایسته سالار ی باشد و ترجیحا بومی که درد مردم را میدونه

  5. معامله گفت:

    با سلام و تشکر از سایت مردمی بویر نیوز خدا خیرتون بده
    امیدوارم معامله ای که بین ساسیون هست به ضرر مردم نشود و امیدوارم استاندار محترم جلو همچو انتصابی گرفته شود.واقعا با جان و زندگی و سلامتی مردم بازی نکنید.یک غیر بومی که شناختی از اخرین نقطه زیلای ندارد.خدا رو بشناسید.

  6. فرزندان استان گفت:

    با سلام و صداقت سایت بویر نیوز
    همین کارها کردیم که امسال ملک حسینی ها و نیک اقبال
    ها فرار کردند مگه ما خودمون کم دکتر خوب و با سواد داریم
    مگه جان و سلامت مردم هم باید سیاسی بشه ؟تو رو قران اقای حاج زارع نماینده محبوب شهرستان و بویراحمد و دنا مطمنم شما مخالف هستید لطفا مواضع خودتون رو اعلام کنید.

  7. علی گفت:

    خدا به دادمون برسه یعنی تو استان با این همه نخبه پزشکی قحط الرجاله که یه غیر بومی بیاد معاونت درمان
    واقعا جای تاسف داره که سیاسی کاری باعث میشه بین یه نیروی بومی کاربلد و یه نیروی غیر بومی بی تجربه اقبال آقایون به سمت نیروی غیر بومی است
    جناب حاج زارع نذارید دوباره بحث عزت بویراحمد پیش بیاد مردم این کارها رو می بینند

  8. فاتحه گفت:

    با سلام
    اون انتصاب قایدی اونم دو تا معاون مخصوص یک نماینده اینم یک غیر بومی
    بخوانید سوره حمد و توحید برای علوم پزشکی استان
    فاتحه مع الصلوات
    خدا بیامرزش

  9. امیر گفت:

    میشه دوستان بگن کسی که کوچکترین سابقه مدیریتی و اجرایی نداره چطور قراره مهمترین معاونت علوم پزشکی رو اداره کنه؟
    تا کی سیاسی کاری تا کی ذلت پذیری
    آقای حاج زارع شما دارید چکار میکنید سرتونو زیر برف کردین؟

  10. فرزند ایل گفت:

    این دیگه چه مصیبتی است که میخوایید سرمان بیارید خودتون برید وضیعیت بیمارستانهای استان را ببینید و بعد دم از گزینه ها بزنید.آقای زارعی بخدا مدیریت کردن بسیار ارزشمند تر از خریدن یک دستگاه ستی اسکن و یا ….است.تا دیروز حرف از دکتر حسین پور بود و امروز غیر بومی.گذر زمان قضاوت خواهد کرد.خداحافظ بویراحمد خداحافظ تیر تاجی. برو و به تاریخ بپیوند شاید نامت را در کتابهای تاریخی پیدا کنند.

  11. وطن من گفت:

    حتما جناب آقای زارعی با دیگر سیاسیون هماهنگی کردن که رییس مراکز بهداشتی شهرستان بویراحمد را خودشون انتخاب کنن.دانشگاه و معاونت هاش هم سهم تاجگردون و هاشمی.

  12. فردای بهتر گفت:

    کسی که امروز توانایی معاونت درمان را دارد فقط و فقط دکتر حسین پور.دکتر حسین پور.دکتر حسین پور.ما کادر درمان این موضوعات را خوب میدونیم و میدونیم که دست کثیف سیاست شایستگی را از این استان برده است

  13. همشهری گفت:

    با سلام .متاسفانه تا زمانی که اینچنین تفکراتی(بومی و غیر بومی) بر این استان حاکم است ،هیچ پیشرفتی اتفاق نخواهد افتاد.همه شما شاهد هستید که چگونه نیروهای این استان در سایر نقاط کشور بر مسند ریاست نشسته اند.مگر در آن استانها قحط الرجال است؟مگر نیروی کارآمد و متخصص ندارند؟بله دارند ولی شایسته سالاری را ترجیح داده اند.چه اشکال دارد یک فرد متخصص و شایسته در این استان به سمتی دست پیدا کند حتی اگر غیر بومی باشد.ایرانی که هست.متخصص که هست،شایسته که هست.شما ها فکر میکنید انسانهای شایسته و متخصص فقط در این استان هستند نه خیر دوستان.کمی از این پیله تحجر گرایانه که به دور خود بافته اید بیرون بزنید.نا سلامتی در قرن ۲۱ هستیم.اگر همه مملکت به اینگونه فکر کنند و موضوع پوچ و بی ارزش بومی و غیر بومی را علم کنند ،سنگ روی سنگ بند نمی شود.آیا بنظر شما خوب است که تمامی افراد متخصص و شایسته این استان که در جای جای کشور صاحب منصب هستند را به بهانه تکرار میکنم به بهانه غیر بومی بودن در عین شایستگی پس بزنند؟اینقدر نماینده های مجلس را که کارشان قانون گذاری است درگیر مسائل حاشیه ای میکنید که فقط باید بیشتر وقتشان را بدنبال عزل و نصب های سفارشی باشند.هم ولایتی ها و هم استانیهای عزیز بجای حاشیه درست کردن ها ،بدنبال تلاش و کوشش بیشتر جهت پیشرفت استان و کشور عزیزمان ایران باشیم و کار را به کاردا بسپاریم.یا حق

    • ناشناس گفت:

      به این میگن حرف درست ومنطقی تا زمان که این بحث های بومی وغیر بومی دهدشتی وبویراحمد ی وطایفه ای در استان ماهست پیشرفت نخواهیم کرد همه ما ایرانی ومسلمان هستیم

  14. رهنما گفت:

    سلام کدوم غیر بومی یک انصاف داشته باشید بزارید ریسس محترم دانشگاه کار خود را انجام بدهد دکتر ایلامی مردی متخصص وکاردان هست

  15. نادری گفت:

    دکتر یزدان پناه کار بلد است ومتخصص واشراف دارند برحوزه سلامت چرا باید تغییر کند

  16. بویر احمد گفت:

    چرا حرف ناحق می زنید.فرد مورد نظر یکی از بهترین جراحان این استان هست.از بدو تولد تاکنون در این شهر زندگی کرده خود همسر وتمام فامیلش در این شهر است .متخصص گوش حلق وبینی است چرا شایعه پراکنی می کنید.اتفاقا بهترین انتخاب هست

  17. امیر رضا گفت:

    باعرض سلام خدمت همه دوستان گرامی
    بومی میاد بهش گیر میدم که چرا اینطوره اونطوره
    غیر بومی میاد بازهم همین رویه
    اخرش کدوم طرفی
    هر کس انتظار داره فقط فامیل درجه یک خودش بیاد سرکار
    بخاطر همینه هیچ وقت استان ما پیشرفت نکرده ونخواهد کرد

  18. ا. کشاورز گفت:

    دانشگاه علوم پزشکی شده شرکت سهامی که دو سوم سهمش مال یک نماینده خاص هست که یک پنجم جمعیت استان را داره و یک سوم شده سهم بقیه استان.
    البته هر کس جای معاونین دکترچمن بود باید باید همون زمانی که با رئیسشون به دلیل مبارزه ایشون با تبعیض و بی عدالتی اونجوری برخورد کردند بلافاصله استعفا می دادند.

  19. همکار پزشک گفت:

    بنظر من هم مشکل اصلی بومی و غیر بومی بودن نیست
    مشکل اصلی اینه که یک فرد بی تجربه را بخواهند جایگزین یک فرد باتجربه کنن
    و الا بگردن یک متخصص خوبتر بزارن معاون درمان
    البته یادمون باشه که کلا جراحان به دلیل رفتن به اتاق عمل وقت مدیریت ندارند
    اگر متخصص اطفال یا داخلی بزارن خیلی بهتره.

  20. استاد دانشگاه گفت:

    معاونت درمان اگه غیره بومی باشد خیلی بهتر وبدون جانبداری از فرد یا گروه خاصی وظیفه اش را انجام میدهد.دکتر حسین پور هم هیچ گونه سابقه مدیریتی ندارد به نظر بنده مدیر غیره بومی ارجح تر است

  21. ایل بویراحمد گفت:

    سلام
    بویرنیوز عزیز
    جناب آقای دکتر سبز از نیروهای متعهد و شایسته هست. تا کی به این قوم گرایی میخواهید دامن بزنید. ایشان متخصص گوش و حلق و بینی هستن.با درمان بیگانه نیستن.
    انشاءالله روزی برسد که این قوم گرایی از این استان رخت بسته و شایسته سالاری حاکم شود.
    مطمئن باشید که جناب آقای دکتر ایلامی خودشون بهترین انتخاب را خواهند کرد.
    زنده باد شایسته سالاری
    نه به قوم گرایی و فامیل بازی.
    بویر نیوز از شما انتظار نداشتم
    درود بر حاج زارعی مرد بزرگ ایل بویراحمد

  22. همشهری گفت:

    سلام.بومی یا غیر بومی مهم نیست.مهم عملکرد هست.انشالا گزینه ی شایسته ای در نظر گرفته شده باشه.در حال حاضر نیروی بومی سر کار هست.به جز قوم و خویش بازی در حوزه معاونت درمان چیز دیگری نمیبینیم.انشالا کسی روی کار بیاید که اهل عمل و با اخلاق و با وجدان و دلسوز برای مردم باشد چه بومی چه غیر بومی.شایستگی داشته باشد.

  23. دوست گفت:

    با سلام واحترام :
    انتخاب شایسته به بومی و غیره بومی ندارد بلکه به انسانیت و مدیریت دارد

  24. حق گفت:

    باسلام،سابقه نشون داده غیر بومیا بی غرض خدمت میکنن،ولی افراد باسواد و بومی هم داریم ک فقط رضای خدا رو‌مد نظر قرار میدن نه فامیل بازی و طایفه گرایی،مهم اینه هرکی میاد شایستع سالاری رو سرلوحه کارش قرار بده نه فقط اقوام و طایفه رو

  25. بویراحمدی گفت:

    به امید تغییر یزدان پناه و دکتر وفایی که علوم پزشکی رو قوم خویشی کرده اند

  26. ایل ایل گفت:

    درجواب دوست عزیز با اسم همشهری
    فرمایشات جنابعالی صحیح نیروهای متخصص ما در سایر نقاط کشور خدمت میکنن نیروهایی مدیر ومدبری همچون دکتر چمن مهندس ِغریب پور دکتر مژدهی ولی در عوض نیروهایی که فاقد سابقه مدیریتی هستن برای گذرودن دوره ازمایشی خود به اینجا میان که خود از علل عدم توسعه استانه

دیدگاه شما