دوشنبه 9 اسفند 1395 - 23:58

چه کسی سخنرانی حسن عباسی در یاسوج را لغو کرد؟

سخنرانی «حسن عباسی» رئیس اندیشکده یقین که قرار بود ساعت ۱۹/۳۰ در سالن ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود، لغو و در مسجد سید الشهدا برپا شد.

گروه سیاسی – سخنرانی «حسن عباسی» رئیس اندیشکده یقین که قرار بود ساعت ۱۹/۳۰ در سالن ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود، لغو و در مسجد سید الشهدا برپا شد.

به گزارش «بویر نیوز»، در پی لغو سخنرانی عباسی مسئولان استانداری معتقد هستند که باید از برگزارکنندگان برنامه علت لغو برنامه را جویا شد و برگزار کنندگان هم معتقدند دست مسئولان سیاسی در کار است.

معاون سیاسی استانداری: کار ما نبود

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد درخصوص شایعه لغو سخنرانی «حسن عباسی» از سوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: استانداری در لغو این جلسات هیچ نقشی ندارد، این شایعه دروغ محض است.

فتاح محمدی تاکید کرد: باید از افرادی که این سخنرانی را لغو کردند، سوال پرسید که چطور بوده و چرا برگزار نشده است، جویا شد.

وی در ادامه افزود: استاندرای کهگیلویه و بویراحمد تاکید بر این دارد، که کرسی‌ها و سخنرانی‌ها در کمال امنیت با استقبال انجام بگیرد و استانداری کهگیلویه و بویراحمد هیچ نقشی در لغو سخنرانی «حسن عباسی» نداشته است.

دبیر تبیین شورای مواضع بسیج دانشجویی: پس کار کی بود؟

مسئولان بسیج دانشجویی دلایل لغو این سخنرانی را در سالن ترویج جهاد کشاورزی نمی دانند و بنا بر خبرهای غیررسمی بر اساس دستور مسئولان سیاسی استانداری این جلسه لغو گردید.

دبیر تبیین شورای مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید پرسید که چه کسی دستور لغو جلسه حسن عباسی را صادر کرده است.

علی رفعتی با اشاره به لغو سخنرانی حسن عباسی اظهار کرد: ما کتباً درخواست برای برگزاری این جلسه دادیم، هزینه سالن را هم پرداخت کردیم و کلید را تحویل گرفتیم و سالن را تمیز و آماده برگزاری این جلسه کردیم که نیم ساعت قبل از برگزاری این سخنرانی مسئول سالن به ما اعلام کرد که به من دستور داده اند که اجازه برگزاری جلسه را ندهید.

این مسئول در بسیج دانشجویی گفت: بالاخره این دستور از کجا بوده، اگر استانداری نیست پس از کجا آمده است.

رفعتی تاکید کرد: آقای محمدی فرافکنی نکنید، لغو برنامه اصل است نه عامل آن. شما در مقام سؤال نیستید بلکه در مقام پاسخ باید بگویید چه کسی جلسه را لغو کرده است.
دبیر تبیین شورای مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسناد در آینده منتشر خواهد شد.

گوهرگانی: ما درخواست کردیم سخنرانی برگزار شود!

جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار کرد: ما هیچ مشکلی برای برگزاری این نشست در سالن جهاد کشاورزی نداشتیم و درخواست کردیم جلسه برگزار شود.

عباسی: با کفار لبخند می زنید اما نمی گذارید من سخنرانی کنم!

حسن عباسی در جمع دانشجویان و اقشار مختلف به لغو جلسه سخنرانی خود واکنش نشان داد و اظهار کرد: لغو اینگونه جلسات دانشجویی از برکات دولت راستگویان است. دولت به دنبال فرار به جلو است. دولت خودش بگوید در این چند سال چکار کرده است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال افزود: شخصاً به دولتی ها، شخص روحانی و حتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می گویم من عباسی آدمی ناشناخته ای نیستم، مردم خودشان می دانند و همه چیز را می دانند.

عباسی بیان کرد: این موضوع بدون از تدبیر است، این نشان می دهد که دولت نمی خواهد، صدا منتقدان خود را بشنود.

وی با بیان اینکه همه در کشور متوجه چنین برخوردهایی شده‌اند، افزود: اگر برنامه‌هایی مانند سخنرانی امشب با ممانعت روبرو نمی‌شود، زمینه نیز برای برخوردهای رادیکالی در جامعه ایجاد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته ۱۳ برنامه در استان خوزرستان داشتم و فرماندار دزفول همه کارها را رها کرده و فقط مواظب من بود، ادامه داد: به کفار، جان‌کری، ملحدین، اوباما و مشرکین که می‌رسید لبخند دارید، اما به مردم و منتقدین کشور خودتان که می‌رسید برخورد دیگری انجام می‌دهید.

عباسی با بیان اینکه اگر این رویه ادامه پیدا کند دولت ضرر می‌کند، گفت: وقتی برخورد کنید، طرف مقابل‌تان لحنش تندتر می‌شود، و وقتی لحن امثال من تندتر شود برای شما بدتر است، من چیزی برای باختن ندارم، چنین برخوردهایی خلاف سیاست‌ورزی عقلانی است.

وی بیان کرد:شما برای کنسرت می گویید مردم تصمیم بگیرند ولی برای لغو اینگونه سخنرانی ها با هر ابزاری وارد می شوید.

عباسی بیان کرد: کسی که می بازد شمایید نه ما، بازنده کسی است که منتقد را قبول نداشته باشد.

رئیس اندیشکده یقین گفت: آقای روحانی مسیر  و روش شما اشتباه است، با اینگونه حرکتها حسن عباسی آرام نمی گیرد بلکه زبانش گزنده تر خواهد شد و شما از آن ضرر خواهید کرد، من هیج چیزی را برای از دست دادن ندارم، شماها هستید که چند صباح دیگری باید رأی مردم را بگیرید.

فرماندار: سخنرانی عباسی اصلا مجوز نداشت!

فرماندار بویراحمد گفت: فرمانداری یا استانداری دستوری مبنی بر برگزاری، لغو یا جابجایی مکان برگزاری سخنرانی دکتر حسن عباسی نداشته است.

محمد کاظم نظری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص نقش شورای تامین شهرستان در لغو یا جابجایی مکان برگزاری سخنرانی عباسی اظهار کرد: برای برگزاری این جلسه مکاتبه ای با فرمانداری صورت نگرفته و برای جابجایی مکان برگزاری هم فرمانداری یا استانداری مداخله و تصمیمی نداشته و دستوری نداده اند.

وی تاکید کرد: هیچ گونه هماهنگی و مکاتبه با فرمانداری صورت نگرفته و موضوع سخنرانی و حضور دکتر عباسی را از رسانه ها متوجه شدیم.

نظری عنوان کرد: اعتقاد به آزادی بیان برای همه گروهها و گرایشهای سیاسی داخل نظام داریم و بدلیل سابقه خوب مردم استان در مهمان نوازی، تمایلی به لغو سخنرانی و حاشیه سازی نداریم.

فرماندار بویراحمد افزود: همچنان که قانون صراحت دارد برای برگزاری جلسات خارج از محیط دانشگاه، بهتر است با فرمانداری مکاتبه و هماهنگی صورت می گرفت و این هماهنگی برای چندمین بار صورت نگرفته است و از دلیل آنهم اطلاعی ندارم.

نکته جالب درباره لغو سخنرانی عباسی در سخنان فرماندار

در پایان نظری موضوعی جالب را مطرح کرد که قابل توجه است و حاکی از آن است رسانه های نزدیک به میزبانان جلسه خبر از سخنرانی عباسی در ساعت ۱۹:۳۰ امروز در سالن سینما انقلاب یاسوج با موضوع دست دیپلمات ها نمک ندارد عنوان کرده بودند در حالی بنرها و تبلیغات آنها در شهر یاسوج حکایت از برگزاری جلسه در ساعت ۱۹:۳۰ امروز در سالن ترویج جهاد کشاورزی با موضوع جوان انقلابی داشت و این ناهماهنگی از سوی میزبان هم جای تعجب دارد!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=220011
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لا گفت:

    ای چه خوب وش کردن .

  2. موسوی گفت:

    عباسی کیه اوندف؟؟؟؟؟؟؟
    ایگو مردم منه ایشناسن، چطور نه خوم نه و هر که پرس کردوم نیشناسنش؟؟؟

    • سعید گفت:

      شما که مثلا اومدی نت نظر دادی ؟!
      اگر مغزتان یاری کرد به جای جستجوی مسایل متفرقه، یه سرچ بفرمایید ببینید کی هستن ایشون.
      تفاوت سطح شعور سیاسی ما با استان های دیگه همینه.

  3. حسن عباسی گفت:

    سخنرانی مردی مثل دکتر مطهری رالغو میکنند این که دیگه عباسی یاوه گوست ،هرکی لغوکرد خوب کاری کرد

  4. ناشناس گفت:

    دکتر عباسی مغز متفکر و دیدبان انقلابی کشور است ایشون رو دنیا میشناسن شما که سهلی. درود بر دکتر عباسی شجاع ونترس

  5. ناشناس گفت:

    عباسی همون شخصی است که زبان تیز وبرنده ای دارد.با زبانش خواب را از چشم کور چشمان گرفته

  6. عادل گفت:

    به این دلیل نمی شناسید چون سر خود را زیر برف کردید که چیزی را نبینید .لطفاً چشمهایتان را باز نگه دارید و واقع بینانه برخورد کنید..آقای عباسی کسی است که با بیان ضعف های دولتمردان ما می خواهد کمی از مشکلات ما مردم عامی رفع بشه و صدای داد ما رو به گوش اونها برساند اما مگر می گذارند این از خدا بی خبران..

  7. ناشناس گفت:

    بایدسخنرانی میکرد یک پرسش وپاسخ هم میگذاشتند تاجواب سئوالهای نگفته از دوازده سال قبل تاکنون رامیداد

  8. لوداب گفت:

    توبنری که جلوشهرداری بودمکان سینماانقلاب مکان سخنرانی قیدشده بود..پس کی دروغ میگه؟

دیدگاه شما