دوشنبه 9 اسفند 1395 - 18:12

اتفاقات بیسابقه در انتخابات مجلس گچساران/ راههای رسیدن تاج گردون به بهارستان

گروه سیاسی – انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه گچساران و باشت دارای چند اتفاق ویژه بود.

به گزارش «بویر نیوز»، حدس زدن پیروزی غلام رضا تاج گردون در انتخابات مجلس دهم کار دشواری نبود و تقریبا هر کسی می توانست پیش بینی کند که وی رقابت دشواری ندارد.

تیم رسانه ای و ستادی تاج گردون که بیش از هر کسی مدیون سیاست گذاری ها و رفتار خود وی است نه هیچ برنامه ی دیگری؛ شعار قبولی با رای حداکثری را در برنامه قرار داده بود که همین گونه شد.

اتفاق اصلی که منجر به این موضوع شد را باید حذف خودخواسته اصولگرایان و پرهیز انتخاباتی آنان در گچساران دانست و علیرغم اینکه افرادی همچون خورشیدی و مرادی از هیچ فرصتی برای انتقاد از تاج گردون فروگذار نبودند اما چهرهای اصلی یعنی سید قدرت حسینی به عنوان حامی تاج گردون ظاهر شد و جعفری هم با عزیمت به حوزه انتخابیه شیراز کار تاج گردون را راحت تر کرد.

میدان بی رقیب تاج گردون، فولادی وندا را در خود می دید که وی بیشتر به واسطه رای قومی در انتخابات حضور داشت و جمعیت کمتر خواستگاه قومی فولادی وندا و بی مهری و سکوت اصولگرایان در قبال وی و همچنین توجه تاج گردون به مناطق ترک نشین بخصوص در سال انتخابات باعث شد تا کاپیتان نفتی شکست سنگینی را متحمل شود.

متدهای جدید تبلیغاتی تاج گردون شامل کلیپ های احساسی و پرزرق و برق، آهنگ های اختصاصی و حماسی، طراحی پوسترهای مفهومی، اینستاگرام، تلگرامو نیز حضور وی در رسانه ها و شبکه های ملی هم یک پای رای تاریخی تاج گردون بود.

رسانه ها در انتخابات گچساران بیش از هر آیتمی عملکرد قابل توجهی داشتند، بجز چند سایت ناشناخته که عموما با ادبیات عامیانه و بعضا زننده ای به تاج گردون حمله می کردند، سایر رسانه ها و حتی رسانه هایی که در دوران نمایندگی وی در مجلس نهم بعضا انتقادات صریح و سختی به وی داشتند به حمایت از وی پرداختند چرا که اهالی منتقد در رسانه به این موضوع باور داشتند که حضور تاج گردون با همه آن انتقادات قطعا بهتر از حضور هر فرد دیگری است و تحلیلگرانی که در نقد تاج گردون می نگاشتند، بر این عقیده بودند که نقدهای خود را برای ایده آل شدن و بی نقص بودن وی مطرح می کنند وگرنه با اصل موضوع مخالفتی که ندارند، بلکه موافق هم هستند.

جو مدیریتی گچساران و نزدیکی آشکارای مدیران دولتی به تاج گردون یکی دیگر از عواملی بود که خیال تاج گردون را برای پیروزی در انتخابات آسوده کرده بود.

همه اینها را باید بعد از این دانست که تاج گردون در دولت روحانی صاحب نفوذ شد و در مجلس هم خودی نشان داد و در سال پایانی توانست ریاست کمیسیون برنامه و بودجه را به دست بیاورد که این موضوع بر وزن سیاسی وی در شهرستان و استان افزود و خود عامل بسیاری مهمی برای پیروزی تاج گردون بود.

ناگفته نماند دو گروه یعنی حامیان تاج گردون در گچساران و باشت و مخالفان زارعی و بزرگواری نیز نقش بسزایی در پررنگ جلوه دادن خدمات و اقدامات تاج گردون داشتند و تقریبا هر کسی می خواست زهرچشمی از زارعی و بزرگواری بگیرد به تمجید از تاج گردون می پرداخت ولو اینکه آن تعریف به حق نباشد و این کار حتی به اعضای شوراهای شهر و روستا در بویراحمد هم سرایت کرد.

گاها مقایسه هایی که انجام شد بدور از واقعیت بود و در واقع نه بخاطر تعریف تاج گردون بلکه برای تخریب زارعی و بزرگواری این روال معمول شد تا اینکه به یک باور عمومی بدل شد و موضوعی که برخی از کسانی که از این شیوه برای پیشبرد اهداف خود در انتخابات بویراحمد بدان متوسل شده بودند، در بحث تغییر نام استان به اشتباه بودن این شیوه اذعان داشتند. لازم به ذکر است برخی هم به بدور از سیاست نهفته در پشت این سیاست، به گمان اینکه می توانند از این طریق توسط تاج گردون به اهداف خود برسند، بدین راه روی آوردند که البته عمدتا توفیقی نیافتند.

سرانجام اتفاق بزرگ رقم خورد؛ تاج گردون توانست رای خود را نسبت به دور قبل دو برابر کند و با 66 هزار رای در مقابل 23 هزار رای فولادی وندا که فقط 4 هزار رای نسبت به دور قبل رشد داشت، قاطعانه به پیروزی برسد.

با همه این تفاسیر تاج گردون در این انتخابات یک رکورد مهم از خود برجای گذاشت، چرا که تنها کسی است که تاکنون توانسته است در انتخابات های مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، بالای 70 درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

تداوم قدرت نمایی تاج گردون در مناسبات استانی و البته حضور پررنگ تر و پخته تر در مسائل کشوری باعث شده تا سه احتمال قوی تر را برای وی بتوان متصور شد،اول اینکه تاج گردون با پیروزی سوم خود در انتخابات مجلس، دومین سناتور استان خواهد بود؛ در پیش بینی دیگری می توان گفت وی در حوزه انتخابیه دیگری همچون تهران کاندیدا می شود تا هم بتواند در صورت موفقیت خود و با به پیروزی رساندن یکی از نزدیکانش در حوزه انتخابیه خود، وزن چانه زنی حوزه انتخابیه اش را در بالاتر ببرد و عملا مردم این حوزه دو نماینده در مجلس داشته باشند و یا اینکه این احتمال می رود اگر دولت روحانی تداوم یابد وی بتواند به یک منصب مهم دست یابد.
81970868-70534661 81970868-70534662 81970868-70534663

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=219732
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    عشق است حاج غلام… جان ما فداش … می بووسمت حاجی جان از راه دور… ایران نیازمند اقتدار و علم و تجربه امثال تاج ملت است…

  2. ناشناس گفت:

    سی ای بیورییل ای شتر بدبخت گردنشه و دوجا بریدنه .آدمه جو نگره .یکی د ایره مجلس سی چه ذوق کردنه???

  3. ارجمند گفت:

    جانم‌ فدای تاجگردون

دیدگاه شما