چاپ این برگه

افشاگری گوهرکانی علیه استانداری کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت میلیاردها تومان تسهیلات ارزان قیمت گلخانه به نورچشمی‌ها در یکی از معاونت‌های استانداری خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، جعفر گوهرگانی بعد از ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: باید شفاف این موضوع را به مردم و مقامات ارشد بگویم که در یک معاونت غیرتخصصصی با فعالیت‌های کشاورزی افرادی دارای نفوذ و نورچشمی را برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش گلخانه معرفی کردند که به معنای واقعی هدر دادن پول بیت‌المال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این افراد تسهیلاتی میلیاردی را با بهره ۴ درصد باید میگرفتند که با هر قیمتی جلوی آن را می‌گیریم چرا که این حق تولیدکنندگانی است که به علت مشکلات سرمایه در گردش، مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند.

گوهرگانی با بیان اینکه این تسهیلات از محل دفتر روستایی استانداری باید به گلخانه‌دارای دارای شرایط داده می‌شد که متأسفانه بدون هماهنگی با جهاد کشاورزی افراد خاصی را معرفی کردند.

وی تصریح کرد: افراد معرفی شده نه تنها اهلیت ندارند بلکه پیش از این تسهیلات میلیاردی ارزان قیمت دریافت کرده بودند و با فرض اینکه افراد گلخانه‌دار و دارای اهلیت هم بوده باشند چون یکبار تسهیلات کم بهره از محل صندوق توسعه ملی دریافت کرده بودند دیگر نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

گوهرگانی گفت: با این کار مخالفت کردم و پای مخالفت خود نیز می‌مانم چرا که بنای ما توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات است.

وی با ابراز تعجب تصریح کرد که چگونه است یک معاونت غیرتخصصی تشخیص می‌دهد که این تسهیلات بسیار مناسب را ه چه کسان بدهد ولی نه از اتحادیه گلخانه‌داران و نه از سازمان متولی آن سؤالی نمی‌پرسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی این افشاگری مهم را در جلوی مدیران کل و معاون اقتصادی استاندار مطرح کرد که با واکنش مجید محنایی مواجه شد.

محنایی گفت که بدون شک تسهیلات باید با هماهنگی دستگاه تخصصی و به افراد دارای شرایط داده شود و این موضوع باید پیگیری و حل شود.

گفته می‌شود این اقدام مغایر با سیاست‌های دولت که نوعی فساد است در حوزه معاونت عمرانی و بانک سینا انجام شده است و در بین معرفی شدگان فامیلها و بستگان چندین مدیر دیده میشود./منبع ریواس جنوب