چاپ این برگه

نماینده ای که فارغ از گرایشات سیاسی و منطقه ای، فرزندان کهگیلویه و بویراحمد را در سطح ملی حمایت می کند (عکس)

گروه سیاسی – منطقه گرایی یکی از آفت هایی است که توسعه استان را بیش از پیش عقب انداخته و فرآیند توسعه را طولانی می کند.

به گزارش بویرنیوز، علاوه بر نگاه مذموم منطقه گرایی در سطح استان، چیزی که بدتر از این نگاه است و تاکنون ضررهای فراوانی به پیکره نیروی انسانی استان وارد نموده است، تاثیر دادن دیدگاه های سیاسی و نگاه حذفی هم استانی ها به دست خود در سطح ملی است.

اصفهانی ها، شمالی ها و … در سطح ملی و در مرکز کشور، علایق سیاسی را کنار گذاشته و نردبان می گیرند برای ترقی هم استانی خود بدون آنکه وقت و انرژی خود را در مباحث فرسایشی سیاسی دخالت دهند.

امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به تقویت نیروها در سطح ملی وجود دارد و چقدر باید یک نیروی سیاسی در سطح ملی کم عقل و نادان و محدود نگر باشد که بخواهد ملاحضات منطقه ای خود را تا تهران با خود بیاورد.

مگر استان کهگیلویه و بویراحمد چند نیرو در سطح ملی دارد که همان تعداد هم بخواهند به بهانه گرایشات سیاسی همدیگر را از صحنه خارج کنند و ما را چه شده که تهران به این بزرگی تحمل رشد هم تبارمان را نداریم و دعواهای منطقه ای را به سطح ملی می کشانیم.

در این بین  البته پیگیری خبرنگار بویرنیوز نشان می دهد یکی از نمایندگان استان نقش موثرتری در رشد و ارتقای فرزندان مستعد استان و منطقه بدون در نظر گرفتن گرایشات سیاسی و منطقه ای داشته است.

دکتر محمد علی وکیلی نماینده اصالتا بویراحمدی استان تهران است که موفق شده در اولین دوره و اولین سال خود در مجلس به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس توسط نمایندگان انتخاب شود و این موفقیت برای اولین بار در تاریخ استان اتفاق افتاده است.

وکیلی در موارد متعددی از فرزندان مستعد لر بدون دخالت دادن گرایشات سیاسی و منطقه ای در نقاط مختلف حمایت کرده که بنا به دلایلی و به جهت یکسری ملاحضات از انتشار اسامی آنها خودداری می کنیم.

این رویه می تواند به عنوان الگویی مناسب برای سایر نمایندگان محترم که می توانند در سطح ملی اثرگذار باشند مورد توجه قرار بگیرد و باید پذیرفت برای رشد و توسعه استان چاره ای جز کنار زدن نقاط منطقه گرایی نیست.

پی نوشت:

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود
صحنه پیوسته به جاست.
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد