شنبه 4 دی 1395 - 21:10

سخنان مهم رئیس کل سازمان مالیاتی در شبکه خبر برای مردم و فعالان اقتصادی؛ افشاگری تقوی نژآد در مناظره زنده (+عکس)

گروه اقتصادی- اعتماد سازمان امور مالیاتی به مردم و اختیار به آنها برای ارائه میزان دارایی هایشان به سازمان در نهایت افزایش درآمد مالیاتی را در پی داشت.
به گزارش بویرنیوز، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه مناظره شبکه خبر که پیرامون مالیات اصناف، فرار مالیاتی و ارزش افزوده بود ضمن قدردانی از همکاری خوب همه اصناف کشور در همراهی با سیاست های جامع مالیاتی، اظهار داشت: ارتباط بسیار خوبی میان سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف وجود دارد و هم اکنون شاهد همراهی و همکاری خوب همه اصناف کشور در ارائه مالیات ها هستیم.

photo_2016-12-25_00-25-23
سید کامل تقوی نژاد گفت: در سال جاری زمینه اعتماد خوبی بین سازمان امور مالیاتی و مردم شکل گرفت، به مردم گفتیم خودشان درامدهایشان را ارائه دهند و مالیاتشان را بپردازند، که دست آخر هم دیدیم جواب اعتماد به مردم این شد که پرداخت ها بیش از گذشته شد.
وی به لحاظ شرایط ویژه برای مؤدیانی که مالیات قطعی به جای مانده از گذشته داشتند، بیان کرد: حدود یک میلیون و 100 هزار برگ قطعی مالیات از اصناف داشتیم که در گذشته به زحمت به 300 هزار برگ می رسید.
تقوی نژاد تصریح کرد: معتقدم مالیات باید بر اساس قانون باشد و اینکه شخص درآمد و سود داشته باشد اگر جز این باشد نباید هیچ رقمی پرداخت شود.
وی گفت: قبول دارم برخی جاها که بسیار بسیار اندک هستند مالیات عالی الراس هست، که این هم از اطلاعات ناقص منشاء می گیرد و این قول را می دهیم اگر زیانی متوجه کسی شد در سال های بعد پرداخت می کنیم.
رئیس کل امور مالیاتی کشور ادامه داد: هیچ وقت به دنبال افزایش صرف درآمدهای مالیاتی نبودیم و اگر مشاهده کنید در بسیاری از موارد مالیات 3 درصد برداشته شد، در خصوص اصناف اگر در گذشته مثلا صنفی 25 تا 35 میلیارد درآمد داشت و باید 35 درصد مالیات می داد الان این رقم را به 25 کاهش دادیم.
سید کامل تقوی نژاد با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی به دنبالل اجرای قانون، شفافت و عدالت در مالیات ها است، عنوان کرد: درآمد ما از همین مردم است، به نوعی ما خودمان در سود و زیان جامعه شریک هستیم و پس باید فعالیت و حرکت اقتصادی باشد که درآمد باشد و سپس مالیات، بر همین منوال ما در وهله اول نه بحث درآمد زایی بلکه کمک به همه فعالان اقتصادی را مد نظر داریم.
تقوی نژاد با اشاره به ضرورت عملیاتی شدن سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری مناسب در امور مالیاتی و شفافیت اطلاعات سازمان، اضافه کرد: در بررسی پرونده 45 نفر از کسانی که تراکنش های مشکوکی داشتند، رقمی بالغ بر 750 میلیارد تومان نقدینگی دیده شد و باید بگویم ما به دنبال این قبیل افراد هستیم.%d8%aa%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d9%85%d8%b4%d8%a8-2
وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هم اینطور گفت: به دلیل شرایط خاص کشور و فراهم نبود زیرساخت ها، الان پایین ترین نرخ مالیات ها را ما داریم،  هم نسبت به کشورهای اروپایی و هم کشورهای همسایه که اقتصادی هم تراز و مساوی با ما دارند رقم کمتری مالیات اخذ میکنیم.
رئیس کل امور مالیاتی کشور در خصوص رقم دقیق و آمار فرار مالیاتی در کشور بیان داشت: رقم دقیق فرار مالیاتی در کشور را از 3 روش علمی دنبال کردیم و در نهایت به رقمی بین 13 تا 30 هزار میلیارد ریال رسیدیم.
وی در خصوص عزم امور مالیاتی برای شناسایی و برخورد با دانه درشتانی که از دادن مالیات شانه خالی می کنند هم گفت: در این زمینه هم جدی هستیم و برای مثال فردی را داشتیم که رقم های بالایی صادرات داشت و درآمد ها را هم به حساب اعضای خانواده واریز می کرد که در نهایت 250 میلیارد تومان تشخیص دادیم و وصول هم کردیم.
به گزارش بویرنیوز، در این برنامه رئیس اتاق اصناف ایران هم ضمن قدردانی از دکتر تقوی نژاد، گفت: اتاق به دنبال شفاف سازی و همکاری با سازمان امور مالیاتی است و البته توافقی که امروز با سازمان امور مالیاتی داریم نسبت به گذشته از زمین تا آسمان فرق دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=211106
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما