پنجشنبه 2 دی 1395 - 14:19

وعده خادمی به مردم سپیدار/اختصاص یک میلیارد برای ساخت کارخانه بازیافت/معارض اجتماعی بزرگترین مشکل برای توسعه محورهای کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی- امروز سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین خود و همچنین مسؤولان شهرستان بویراحمد از برخی پروژه‌های عمرانی بخش مرکزی بویراحمد بازدید کردند.

گروه سیاسی- امروز سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین خود و همچنین مسؤولان شهرستان بویراحمد از برخی پروژه‌های عمرانی بخش مرکزی بویراحمد بازدید کردند.

ادای احترام به شهدای منطقه جلیل

به گزارش بویرنیوز، استاندار و هیأت همراه قبل از هر برنامه‌ای با حضور در گلزار شهدای جلیل به شهدای این منطقه در سه قطعه از گلزار شهدا ادای احترام کرد.

سید موسی خادمی در این بازدید با اشاره به ایثارگری مردم جلیل در 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: مردم جلیل رشادت‌های زیادی در دفاع مقدس از خود نشان دادند و در کشور از مناطقی به شمار می‌رود که به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم کرده است.

وی با یادی از شهدای این منطقه گفت: مردم این منطقه در همه صحنه‌ها پس از انقلاب و سپس در دفاع مقدس نشان دادند که برای حفظ آرمان‌های انقلاب حاضر به جانفشانی هستند.

139510021332351359517714-768x535

بازدید از پروژه راهسازی جاده سپیدار باغچه سادات

یکی از طرح و پروژه‌های مهمی که مورد بازدید قرار گرفت قطعه راه سپیدار در محور سپیدار – باغچه سادات بود که مدیرکل راه و شهرسازی استان در مورد مشکلات این پروژه توضیحاتی ارائه کرد.

محمدعلی علیمردانی در این بازدید با بیان اهمیتی که این محور در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، اظهار کرد: تردد خودروها برای عبور از یاسوج برای دسترسی به شهرستان کهگیلویه و به سایر مناطق در آن شهرستان در حال حاضر از این محور انجام می‌شود.

این مسؤول در ادامه با بیان این که دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب و برق و گاز و همچنین مخابرات در بحث فیبر نوری باید با پیمانکار همکاری داشته باشند، افزود: متاسفانه عزمی برای این کار دیده نمی‌شود و اگر این روند ادامه داشته باشد پیمانکار تا 10 روز دیگر در این محور کار نخواهد کرد.

این مسوول یکی دیگر از مشکلات را مربوط به برخی از معارضین در این جاده دانست و گفت: معارضین در برخی از نقاط این محور توان کار را از پیمانکار گرفته‌اند.

استاندار در ادامه بازدید از منطقه سپیدار با بیان اینکه برای ما افتخار است که به چنین مردمی خدمت کنیم، افزود: این منطقه منطقه‌ای مستعد از نظر طبیعی است که باید بسترهای لازم را برای رفاه این مردم فراهم کنیم.

بیان خدمات دولت تدبیر در سپیدار

خادمی با بیان گوشه‌ای از خدمات دولت به منطقه سپیدار گفت: امسال 32 میلیارد ریال اعتبارت استانی در این منطقه هزینه می‌شود که به غیر از 15 میلیارد تومان اعتبارت ملی برای راه‌سازی محور سپیدار به باغچه سادات است.

وی با بیان این که اقتصاد سپیدار با راه‌اندازی این جاده پویا و متحول می‌شود، تصریح کرد: با ظرفیت گردشگری سپیدار این منطفه با راه‌اندازی جاده یاد شده متحول می‌شود.

13951002000332_photol

خادمی با بیان اینکه البته مشکلاتی هم وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کنیم، افزود: در بحث منابع طبیعی نباید مردم منطقه را اذیت کنیم و مردمی که 40 سال کار کشاورزی در این زمین‌ها انجام داده‌اند اکنون حرف دیگری به آن‌ها بزنیم.

وی با دستور به مسؤولان از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی که باید کمیته‌ای در این خصوص تشکیل دهند، افزود: باید این کمیته با اولویت کمک به مردم مشکلات معارضین را برطرف کند.

وعده خادمی به تحقق خواسته دیرینه مردم منطقه سپیدار

خادمی با بیان اینکه مردم هم باید معارضات اجتماعی بین خود را هم برطرف کنند، بیان کرد: با راه‌اندازی تعاونی‌ها می‌توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد.

وی با بیان اینکه مشکل دیجیتال منطقه باید برطرف شود، تصریح کرد: یکی از خواست‌های مردم بخش شدن منطقه سپیدار است که قول می‌دهیم در سال 96 این مشکل برطرف و سپیدار به بخش تبدیل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه بحث راه‌اندازی واحدهای شن و ماسه در منطقه سپیدار نادرست بود، اظهار کرد: ما نیز جلوی توسعه این کار غیر کارشناسی را گرفتیم و باید طوری مدیریت شود که ضرر کمتری به منطقه برساند.

وی مشکل اساسی استان و منطقه سپیدار موضوع بیکاری دانست و گفت: باید با جذب و جلب سرمایه‌گذار مشکلات را در حوزه بیکاری با راه‌اندازی واحدهای تولیدی رفع کنیم.

زباله ها یکی از مشکلات بزرگ در دشت روم است/ به دنبال کارخانه بازیافت هستیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بازدید در روستای دشت روم به چند مشکل مردم حسین‌آباد اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ همین بحث زباله‌ها است که در این منطقه تخلیه می‌شود‌.

وی با بیان این که به دنبال کارخانه بازیافت برای رفع این مشکل هستیم، افزود: یک میلیارد تومان برای این منظور اعتبار تخصیص یافته است.

76501715_84613779cfeae

این مسؤول به بحث جاده‌ها اشاره کرد و عنوان کرد: مشکل معارضین را در جاده‌ها داریم که مردم باید برای بازگشایی جاده‌ها با ما همکاری کنند تا بتوانیم در این زمینه با احداث زیرگذر و یا روگذر مشکلات مردم حسین‌آباد را برطرف کنیم.

وام‌های 4 درصدی به روستاییان در قالب تعاونی برای کارهای تولیدی

وی به مشکلات کشاورزی اشاره کرد و با بیان این که کمبود آب یکی از دلیل این مشکلات است، تصریح کرد: به دنبال آبیاری نوین و اجرای آن هستیم و کارهایی نیز صورت گرفته است.

خادمی گفت: کار دولت کار مشخصی است که باید خدمات به مردم ارائه دهد که این کارها انجام می‌شود اما اصل کار این است که کارهای اقتصادی حل شود تا مردم با توسعه باغداری و دامداری به رونق تولید و اقتصاد در این منطقه کمک کنند.

وی با بیان این که وام‌های 4 درصدی به روستاییان در قالب تعاونی برای کارهای تولیدی داده می‌شود، اظهار کرد: باید مردم برای رفع بیکارها خودشان نیز وارد میدان شوند و با همکاری مسؤولان این مشکل بزرگ را برطرف کنند.

استاندار احداث کارخانه خوراک دام، راهسازی و ترمیم محورهای دشت روم را بخشی از خدمات دولت تدبیر در این دهستان بیان  کرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=210882
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما