سه شنبه 30 آذر 1395 - 1:04

حمله نماینده سابق تهران به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد/ سخنان بذرپاش درباره آریوبرزن و مدیرعاملی اش در سایپا (+عکس)

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور از بی‌تصمیمی بزرگی رنج می‌برد.

به گزارش بویر نیوز، مهرداد بذرپاش در همایش خودباوری در مقابل وادادگی که به همت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید هرمزپور شهر یاسوج برگزار شد با یادی از آریوبرزن قهرمان کهگیلویه و بویراحمدی تاریخ اظهار کرد: وی در مقابل اسکندر قیام کرد که این سرزمین به دست اسکندر نیفتد.

bazrpash-3

وی در ادامه افزود: رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس از خود رشادت‌ها نشان دادند و وقتی برخی از استان‌ها را با نیروهای انسانی و منابع می‌بینیم و کمبودهایی که وجود دارد و بیکاری مفرط وجود دارد ناراحت می‌شویم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این حلقه ناکارآمد محافظه‌کار و بی‌عرضه و مدیریت کم‌کار و کم‌تحرک و خسته‌کار دستمان می‌دهد.

بذرپاش تصریح کرد: حلقه مفقوده مدیریت کارآمد و مسلط  به دانش روز است که باید جوانان انقلابی و متعهد و متخصص آینده را در بحث مدیریت‌ها بسازند همچنان که جوانان در اول انقلاب جنگ را اداره کردند و توسعه روستاها را داشتیم.

وی گفت: جوانان جنگ را اراده کردند و کارهای مهمی انجام دادند و لذا امروز همه می‌دانیم که مشکلات کشور از چه جنسی است و کشور ما از عده‌ای خود‌کارشناس‌پندار رنج می‌برند و کار را به کمیته‌های کارشناسی واگذار می‌کنند که کمیته‌های کارنکن هستند.

بذرپاش در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه با  تشکیل دادن کمیته به‌دنبال انجام ندادن کار در کشور هستیم تصریح کرد: در دستگاه‌ها این کمیته‌ها ناکارامد وجود دارد، لذا کشور از یک بی‌تصمیمی بزرگ رنج می‌برد و مدیریت‌ها در دست افراد خسته و بی‌انگیزه است و مدیریت توسط ژنرال‌های خسته است که انگیزه‌ای برای کار ندارند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چه این جناح باشد و چه آن جناح سکه همین است و اتفاقی رخ نمی‌دهد گفت: قرار نبود که از مردم بگذریم و به خودمان برسیم.

وی با بیان اینکه همین جوانان سایه جنگ را از سر کشور برداشته‌اند تصریح کرد: ژنرال‌ها ژست فهمیدن را می‌گیرند و جوانان را تنها برای فضای مجازی و شب انتخابات می‌خواهند.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اینکه رقیب را از میدان به‌در کنند لغو یک کنسرت موضوع روز آن‌ها می‌شود چرا‌که چیزی برای گفتن ندارند که امروز مدل مدیریتی مبتنی بر التماس معلوم شده است.

مدیرعامل سابق شر کت ساییا به موضوع آدرس غلط اشاره کرد و گفت: آدرس غلط ملت‌ها را به فلاکت رسانده است ملت را گوشه رینگ قرار می‌دهند و می‌گویند که اگر نشد برمی‌گردیم.

وی با طرح این سؤوال که کشوری مثل ایران با داشتن احمدی‌روشن و همدانی‌ها را چگونه می‌توان سر‌جای خود نشاند تصریح کرد: جوانانی داریم که جان خود را برای ناموس و وطن می‌دهند و در مقابل عده‌ای می‌خواهند درس وطن‌پرستی به این جوانان از جان‌گذشته بدهند.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: چه‌طور است که وقتی خط جنگ پیش می‌آید کسانی که دم از ملی‌گرایی می‌زنند به بهانه درس خواندن راهی لندن و نیویورک می‌شوند.

بذرپاش در ادامه با بیان اینکه عده‌ای به‌دنبال دو قطبی کردن جامعه در بحث هسته‌ای و اقتصاد هستند و عده‌ای دیگر به دو قطبی کردن جامعه با موضوع تحولات منطقه و اقتصاد می‌پردازند، خاطرنشان کرد: می‌خواهند به مردم القا کنند بخشی از مشکلات کشور به‌دلیل موضوع هسته‌ای است و هر‌چه جلوتر برویم در نهایت کشور چاره‌ای جز پذیرش برجام ندارد.

وی در ادامه گفت: عده‌ای هم با دو قطبی کردن موضوع تحولات منطقه و اقتصاد در پی این هستند که کشور راه کنونی خود را در تحولات منطقه ادامه ندهد.

بذرپاش با اشاره به اینکه کشور را تنها جوان انقلابی می‌سازد، خاطرنشان کرد: روزگاری افتخار همه این بود که با شهید احمدی‌روشن‌ها و شهید همدانی‌ها و سایر شهدای انقلاب عکس یادگاری می‌گرفتند اما برخی با مدلی دیگر به‌دنبال عکس یادگاری با اوباما هستند.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با چه دنیایی می‌خواهیم همکاری و هماهنگی داشته باشیم گفت: این دنیا همان دنیای است که عربستان از هیچ نهاد بین‌المللی اجازه نمی‌گیرد و یمن را با خاک یکسان می‌کند و رئیس جمهور آمریکا تفاهم‌نامه‌ای برجام را امضا می‌کند و دست‌آخر وضعیت به گونه‌ای دیگر می‌شود بنابراین نباید کشور را با چنین دنیای در گوشه رینگ قرار دهیم.

وی در ادامه با انتقاد از کسانی که در سپردن مدیریت‌ها به جوانان اعتقادی ندارند، گفت: در قرارداد نفتی 6 کشور مذاکره کننده با جوان‌های خود می‌آیند در حالی که مذاکره کنندگان ما جوان نیستند.

بذرپاش گفت: اگر عملکرد آقایان ترکان و نعمت‌زاده را در اول انقلاب و حال حاضر مقایسه کنیم در می‌یابیم که وقتی 28 ساله بودند بهتر از امروز کار می‌گردند.

مدیرعامل سابق شرکت ساییا در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که در خصوص عملکرد وی در شرکت سایپا توضیح می‌خواست، افزود: شرکت سایپا که 54 سال خودرو‌ساز بود هیچ خودروی تولیدی از خود نداشت و خودروها همه تحت‌لیسانس دیگران بودند اما در زمان مدیریت ما و در زمان 7 تا 8 ماه خودروی مینیاتور یا همان تیبا را به‌عنوان تنها خودروی ساخت شرکت روانه بازار کردیم.

وی با بیان اینکه مدت مدیریت ما یک سال و اندی بود گفت: در همین مدت توانستیم کارخانه‌ای با ظرفیت 200 هزار خودرو در کاشان افتتاح کنیم که در طول یک‌سال  5 تا 6 هزار نفر آنجا مشغول شدند.

بذرپاش با انتقاد از افرادی که در همه عمر خود در این کشور مسؤول بوده‌اند و آقازاده‌های آنان لذت را از دنیای انقلابی بردند، گفت: خانه‌های مصادره‌ای چهار هزار متری بالای شهر دارند و بچه‌هایشان در خارج تجارت می‌کنند و امروز به گونه‌ای حرف می‌زنند که انگار هر‌چه فساد و رانت و بدهی در کشور است توسط بچه‌های انقلابی راه افتاده است.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینها 37 سال در مجلس و دولت بودند، بیان کرد: برخی از این‌ها اگر مسوؤلیت از آنها گرفته شود به صف دیگران می‌پیوندد لذا خط انقلاب باید مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از آنها می‌گویند انقلاب باید با من سنجیده شود و اگر این‌گونه نباشد چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند خاطرنشان کرد: اما اگر مشکلی در حال حاضر در کشور ایجاد شود و جنگی رخ دهد بی‌تردید در کشور نخواهند ماند.

بیکاری بالای این استان با این ظرفیت‌ها نگران کننده است
وی با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های آب، نفت و غیره، افزود: بیکاری بالای این استان با این ظرفیت‌ها نگران کننده است، مدیریت بی عرضه، محافظه کار، کم کار، کم تحرک و خسته دلیل این بیکاری است.

bazrpash-1

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی حلقه مفقوده استان کهگیلویه و بویراحمد را مدیریت کارآمد و بروز دانست و تصریح کرد: جوانی سررشته بسیاری از تحولات و ابتکارات است، امروز بعد از ۳۸ سال هنوز از اول انقلاب حرف می‌زنیم که اول انقلاب چه کردیم و الان برای رفع تمام مشکلات راهی جز برگشت به انقلاب نیست.

بذرپاش با بیان اینکه هم در قوه مجریه و هم در قوه قانون‌گذاری بوده‌ام، عنوان کرد: کشور اخیرا از وجود یک عده خودکارشناس پندار رنج می‌برد، متاسفانه در کشور هر کسی تصمیم نگیرد، عزیزتر می‌شود و هیچ نهاد نظارتی نمی‌گوید چرا تصمیم نگرفتی، اما اگر تصمیم گرفتی باید به ۲۵ نهاد نظارتی پاسخ بدهی و به همین خاطر پیرمردهای دولت جرات تصمیم‌گیری ندارند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کشور از یک بی‌تصمیمی بزرگ رنج می‌برد، گفت: ژنرال‌های خسته دولت انگیزه‌ای برای تولید و ایجاد تحول ندارند، اگر روح جوان‌گرایی در مدیریت‌ها دمیده نشود هیچ پویایی خاصی نمی‌بینیم و باید به جوانان اعتماد کرد که جرات تصمیم‌گیری دارند.

بذرپاش با بیان اینکه جوانان سایه جنگ را در هشت سال دفاع مقدس از سر کشور برداشتند و الان مدافعان حرمان این کار را انجام می‌دهند، ادامه داد: انگار جوانان را برای فضای مجازی و انتخابات می‌خواهند، برای اینکه رقیب را از میدان بیرون کنند و به همین خاطر لغو یه کنسرت موضوع روزشان می‌شود.

وی با بیان اینکه دولتمردان چیزی برای گفتن نداشته و مدل مدیریتی خاصی ندارند، ابراز کرد: آنها مدل مدیریتی مبتنی بر التماس را دیده‌اند، و اینکه آدرس غلط ملت‌ها را به ناکجاآباد برده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کشور بزرگی مانند ایران را که شهریاری و احمدی روشن، همدانی و مهدی رضایی دارد چگونه می‌شود سر جایش نشاند.

بذرپاش گفت: یه عده می‌آیند به جوانان انقلابی درس وطن پرستی می‌دهند، بخشی از وطن پرستی خاک است، فرزندشان برای سربازی به کرمانشاه می‌رود زمین و زمان را یکی می‌کنند تا یا معاف شود یا به تهران انتقال پیدا کند، اما وقتی انتخابات پیش می‌آید دو قطبی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متوسط سن شهدا زیر ۲۵ سال است و الان مدافعان حرم نیز در چنین سن و سال‌هایی علیه دشمن می‌جنگند، افزود: دشمن نمی‌تواند مستقیم با این ملت بجنگد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵ سال با شهید مصطفی احمدی روشن بودم، تصریح کرد: هسته‌ای یکی از توانایی‌های این ملت بود، در جریان هسته‌ای بین مردم فضای دوگانه ایجاد شد تا از این توان راهبردی عقب آمده و بگویند بخش عمده مشکلات اقتصادی شما هسته‌ای است و دشمن در این دوگانه کاذب تحمیلی موفق شد توان راهبردی ما را بگیرد.

بذرپاش با تأکید بر اینکه حضور ایران در منطقه به نفع خودمان است و خیلی‌ها نمی‌خواهند متوجه این موضوع شوند، گفت: خیلی‌ها تابعیتشان در جیبشان است و فقط داعش یک جرقه بزند از کشور رفته‌اند.

وی با بیان اینکه در دوگانه بعدی اقتصاد و منطقه را دنبال می‌کنند، گفت: کلینتون استاد دوگانه در منطقه است، بعد از هسته‌ای این موضوع را آغاز کردند که باید برجام دو را درست کنیم که همین دو قطبی اقتصاد و منطقه است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدانید با موضوع آدرس غلط طرف مقابل روبرو هستیم و وظیفه امروز ما تحلیل همین آدرس‌هاست.

بذرپاش تصریح کرد: در این سال‌ها، یکی از آدرس‌‎های غلط اتهام جوانان پای کار و انقلابی به کجی‌ها، فسادها و مشکلات و وضع امروز توسط آدم‌هایی است که در این ۳۸ سال خودشان پای کار بودند و باید خودشان جواب بدهند که همیشه به برکت انقلاب یا مجلس یا دولت مسئول بوده و اتفاقا بیشترین لذت مادی را برده‌اند، یا خانه مصادره‌ای بالا شهر را برده‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد به گونه‌ای در تریبون و رسانه صحبت می‌کنند که رانت‌ها، بدی‌ها و اتفاقات ناگوار توسط جوانان انقلابی اتفاق افتاده است، گفت: خط انقلاب باید مشخص شود برخی‌ها پستشان را بگیرند به سمت دیگری می‌روند، صدماتی که نظام خورده به دلیل محافظه‌کاری ما است.

عضور سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: این‌ها عوض شده‌ و بریده‌اند، اما انقلاب نبریده، این‌ها اول انقلاب خوب کار کردند، اما الان بریده و خسته‌اند، روحیه افسرده در دستگاه اجرایی جز با تغییر و چرخش نگاه فرهنگی  امکان‌پذیر نیست.

بذرپاش عنوان کرد: عکس یادگاری با جان کری افتخار نیست، ما عکس‌هایمان را با شهید همدانی و احمدی روشن گرفتیم و افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: دور تا دور کشور ما آتشکده است اما حتی صدای یک ترقه در کشور نمی‌آید، کشور ما در بالاترین تراز امنیتی به سر می‌برد و کشورهای مدعی در حوزه‌های مختلف هم ضریب امنیت ما را ندارند باید به این موضوع افتخار کرده و در بخش‌های دیگر درس بگیریم.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی‌ها در کشور مامور نخواستن و نتوانستن هستند، این در حالی است که ما در هر کجا که خواستیم توانستیم که از آن جمله می‌توان هسته‌ای و سامانه موشکی را نام برد.

نظرات نمایندگان تشکلهای دانشجویی

یکی از این سخنرانان، عمید از جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج بود؛ وی با بیان اینکه وادادگی به اندازه‌ای رسیده که برخی معتقدند باید مدیر از خارج کشور وارد کنیم، اظهار کرد: این‌ها کسانی هستند که صنعت و تولیدات ایرانی را مسخره می‌کنند در حالی که پیشرفت‌های ایران اسلامی را در ابعاد مختلف از جمله در صنعت دفاعی و موشک‌ها و هسته‌ای نمی‌بینند.

این فعال دانشجویی به روحیه خودباوری اشاره کرد و گفت: وقتی به خودباوری خود افتخار می‌کنیم که نیروهای آمریکایی در خلیج فارس باید از ما اجازه بگیرند و در منطقه هم ما حرف اول را می‌زنیم.

در ادامه یکی دیگر از فعالان دانشجویی به بیان برخی از مشکلات کشور پرداخت و گفت: برخی اوقات افرادی در جامعه ما حاکم می‌شوند که معتقدند باید افراد کم درآمد جامعه و قشر متوسط زیر چرخ توسعه له شوند و در ادامه سیدی با ظاهر آزادی به روی کار می‌آید که کشور را دنباله‌رو غرب می‌کند و بعد از آن هم عده‌ای دیگر که برای القای تفکر خود خانه‌نشینی را سرلوحه کار قرار می‌دهند و در ادامه کسانی که همواره کدخدا را در خواب می‌بینند.

خانم ثمالی از انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی در ادامه اظهارات خود افزود: باید از نمایندگان مردم استان بپرسیم شما که رتبه اول بیکاری استان را در کشور مشاهده می‌کنید چه کاری انجام داده‌اید.

آخرین سخنران علی رفعتی مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج بود که از نقش جوانان انقلابی برای پیروزی و تثبیت انقلاب سخن به میان آورد و گفت: گفتمان جوان انقلابی این است که باید سیره ائمه را در پیش گیریم و در برابر دشمن کمر خم نکنیم.

وی با بیان این که برخی مسؤولان به دنبال امان‌نامه از دست دشمنان هستند افزود: برخی از مسؤولان دچار بیماری تزلزل شخصیتی شده‌اند و تا زمانی که درک صحیحی از جایگاه خود نداشته باشند وضعیت به همین منوال است.

رفعتی همچنین از برخی مسؤولان دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت: آن‌ها از برگزاری برنامه‌های دانشجویی در محیط دانشگاه واهمه دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=210602
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. راد گفت:

    اینگونه تجمعات فقط بدرد خود برگزارکنندگانشان میخورد ولاغیر مردم خود بهتر میدانند که چه کسانی خادمند و چه کسانی آتش بیار معرکه اند

  2. احمدی گفت:

    بذر پاش نمیدونه مسولان دیروز با ان بودجه کلان ها که زیر دستشان بود کوتاهی کردند که امروز ما ضربه می خوریم اما در این یکی دو سال وضعیت توسعه همه جامعه شدت می گیرد

  3. ساداتی گفت:

    بذر پاش در زمان خودش چه بذری کاشت ؟ جز بذر نفاق و کینه

  4. ناشناس گفت:

    والا ادم نمی دونه دم خروس باور کنه یا قصم حضرت عباس را:  اخر برادر 8 سال کشور دست شما بود و فروش نفت در این 8 سال برابری می کرد با کل فروش نفت کشور قبل و بعد از انقلاب ! برای بیکاری این استان چه کردین؟البته درست است که استان ما محروم است .اما بدانید که خیلی خوب می فهمند . هر چند فقر که وارد شود ادمی خود را به نفهمی هم میزند !!

  5. ناشناس گفت:

    گپ مفت !

  6. رضا گفت:

    اقای بذرپاش اگه خیر خواه مردم بود میپرسید احمدی نژاد با 700میلیارد دلار چکار کرد که رشد اقتصادش منفی بود و روحانی با نفت 40دلار رشد اقتصادیش مثبت7/5بوده

  7. علی گفت:

    جناب بذر پاش خود دارای مسئولیت های متفاتی بوده وهستی اگه به فکر تصمیم گیری سازنده بودی چرا در زمان سکانداری قدرت به فکر این استان محروم نبودی

  8. Reza گفت:

    اقای بذرپاش اونوقت که رئیس جمهور محبوبش تحریما رو کاغذپاره میخواند لال بودن؟  نمیدونستن نتیجش این اوضاع بیکاری و فقر میشه؟ الان ازین شکایت دارن که چرا همون لغو تحریما رو که با این همه زحمت مذاکره برداشتن امریکا داره دیر عملی میکنه

  9. شهروند گفت:

    متاسفانه حرف مفت زدن خیلی راحته.

  10. عدالت گفت:

    جناب بدر پاش اگه راست ميگويي اين استان هشت سال كه دست خودتون بود چه گلي به سر ما زدين كه الان مسئولان اين دولت و محاكمه ميكنيد

  11. سالار گفت:

    خدایی اولآ بذر پاش اصلا چی درمورد استان ما میدونه..با این شرکت سایپا ک هیچ کیفیت استاندارد جهانی نداره و فقط دروازه های مرگ رو بروی مردم باز کردن و اینکه ایشون و جاین جلسه ب درد همونایی میخوره ک در دوره احمدی نژاد سیر خوردند وبردند تو ب فکر اون دنیات باش  بذره کینه نپاش

  12. ناظر گفت:

    ای بعضی ها میسوزند.خیلی بدهم میسوزند

  13. دنا گفت:

    حضرت عباسی بذر پاش کیه که ده بخوا حرفش چه بو

  14. ناشناس گفت:

    مدیریت بی عرضه و کم کار و کم تحرک وخسته رو خوب اومد ایول

  15. arash گفت:

    چرا وقتی نماینده بودی نیامدی از مشکلات استان دیدن کنی . حالا دیگه .

  16. مظفری گفت:

    اقای بذر پاش برو فکر نان باش که خربزه اب است

  17. بویراحمدی گفت:

    درود بر دکتر بذرپاش و احمدی نژاد

  18. احمدی گفت:

    در حال حاضر در همه بخش ها در این سه چهار سال تحول شگرف در همه بخش ها در بخش راه در بخش درمان در بخش ورزش در بخش گردشگری در بخش صنایع کارهای خوب و کلانی صورت گرفته در بخش عمران روستایی الی ماشااله تحول عظیمی صورت گرفته است

دیدگاه شما