شنبه 27 آذر 1395 - 22:21

پشت پرده حمله تاجگردون به وزارت علوم مشخص شد

هر چند برخی مطالب حکایت از نامه های انتقادی تاجگردون علیه مدیریت دانشگاه یاسوج به وزارت علوم نیز بوده است.

گروه سیاسی – چندی پیش تاجگردون در گفتگویی بشدت وزارت علوم را مورد هجمه قرار داد.

به گزارش بویرنیوز، غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه وزارت علوم ضعف بسیار جدی در امور اجرایی دارد، گفت: اگرچه سوالی که در هفته گذشته در صحن علنی از وزیر علوم مطرح شد، ناظر به امور فرهنگی بود ولی این وزارتخانه در امور اجرایی ضعف بسیار جدی دارد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی افزود: فارغ از مباحث و رویکردهای سیاسی کسانی که قصد سخنرانی در مراسم ۱۶ آذر امسال را داشتند، لغو پرشمار برنامه‌های این روز حاکی از این است که فرهادی نمی‌تواند دانشگاه‌ها را مدیریت کند و چنین مصداق‌هایی حاکی از آن است که مدیریت کلان بر دانشگاه‌ها توسط این وزارتخانه ضعیف است.

وی تاکید کرد: به نظر من، یکی از ضعف‌های جدی دولت دکتر روحانی، وزارت علوم آن است.

به گزارش بویرنیوز، نمی توان مدعی شد که عملکرد وزارت علوم یا هر وزارت خانه دیگری بی عیب و نقص است اما ایراد گرفتن از وزارت علوم بابت روز دانشجو تعجب برانگیز بود.

انتقاد تاجگردون در حالی مطرح می شود که اتفاقا امسال دانشجویان صحنه گردان روز دانشجو در سراسر کشور بودند و از هر دو طیف در دانشگاه ها با کمترین حاشیه جشن ها و مراسمات این روز را برگزار کردند.

در همین زمینه سید ضیاء هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه هایی که در ۱۶ آذر در دانشگاه ها برگزار شد، و اینکه چه تعداد از برنامه ها لغو شده است، افزود: براساس برآورد اولیه، برنامه هایی که در ۱۶ آذر در دانشگاه ها برگزار شد بیش از ۲ برابر نسبت به سال گذشته رشد داشته و مشارکت دانشجویان و تنوع برنامه ها بسیار بالا بود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم درپاسخ به این سئوال که آیا برنامه ای نبوده که مجوز اخذ کرده و بعد لغو شود، افزود: خیر، برنامه هایی که مجوز داشته همه برگزار شده به جز دو یا سه مورد که به خاطر مسایل اجرایی برگزار نشده به عنوان مثال به علت عدم انجام پرواز، سخنران نتوانسته در برنامه حضور یابد یا یک مورد مناظره برگزار شده که یکی از اعضا نتوانسته در برنامه حاضر شود بنابراین خود به خود برنامه منتفی شده است.

هاشمی افزود: حتی مواردی که برنامه نتوانسته مجوز بگیرد یا دیر اقدام شده از قبل اعلام کرده ایم که باید گزارش آن ارسال شده و بررسی کنیم.

به گزارش بویرنیوز، با این وجود، وقتی تنها منتقدان وزارت علوم برای روز دانشجو نمایندگان جبهه پایداری بودند که به دروغ مدعی لغو سخنرانی خود بودند، نمونه نقوی حسینی در یاسوج،  چه منطقی می تواند وجود داشته باشد که نماینده مدعی اصلاح طلبی از این وضعیت انتقاد کند در حالی که آمار ها نشان از دو برابر شدن سخنرانی های روز دانشجو و همچنین عدم حذف هیچ برنامه مجوز داری بوده است.

اگر تعصب هم استانی بودن ضیا هاشمی و تاجگردون را هم در نظر نگیریم، تنها منتقد روز دانشجو در طیف اصلاح طلب و حامیان دولت شخص تاجگردون بوده است.

از طرفی یک منبع آگاه به بویرنیوز خبر داد که عدم استقلال مالی دانشکده نفت گچساران در سال جدید و ادامه زیر مجموعه دانشگاه یاسوج بودن آن موجب شده تا تاجگردون به وزارت علوم حمله کند.

هر چند برخی مطالب حکایت از نامه های انتقادی تاجگردون علیه مدیریت دانشگاه یاسوج به وزارت علوم نیز بوده است.

این در حالی است که در ماه های اخیر شاهد بی حاشیه ترین روزها در مدیریت وزارت خانه هستیم و این اظهارات تاجگردون مشخص نیست ناظر به چه موضوعی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=210347
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید بهرام گلچین گفت:

    سلام درود برنماینده مردم گچساران وباشت

  2. منصف گفت:

    احسنت بویر خیلی جالب بود

  3. دانشجو گفت:

    تاجگردون به دنبال حذف نیروهای قوی و اصیل بویراحمدیه و فقط داره سیاسی بازی میکنه که شاید بتونه مدیریت دانشگاه یاسوجو به چالش بکشونه . مانند بهشتی منابع طبیعی و… در عوض حمایت از نیروهای ضعیف و متاسفانه… دار امثال اداره کار و اب فاضلاب و …   و ما هم نظاره گر خیانت های ایشان 

  4. مخاطب رسانه گفت:

    به نکات دقیق و قابل تاملی پرداختید انتظار از رسانه همین است نقد تیزبینانه و به موقع.

  5. بویور احمد گفت:

    احسنت بر تاجگردون

  6. بویورنیوز گفت:

    احسنت بر تاجگردو.ن

  7. بویراحمد گفت:

    تاحگردون فقط دنبال حاشیه و تفرقه است تا بتونه بیشترین بهره برداری رو بکنه اما نتیجه عکس خواهد گرفت فرق بین مردم بویراحمد و گچساران واقعا چیه؟ آیا این درسته که بعد از سالها تلاش برای از بین بردن اختلافات اشتباه دوباره ایشون دنبال برجسته کردن این اختلاف نظرها باشن؟ فارغ از هرگونه تعصب خاص و مشکل شخصی با اقای تاجگردون متاسفانه باید بگم ایشون رفتار کاملا نادرستی دارن و دارن آتشی روشن میکنن که چیزی جز دود در چشم مردم استان نخواهد داشت کاش جناب تاجگردون بجای پرداختن و وقت گذاشتن به این مسائل پیش پاافتاده دنبال پیشرفت استان و خروج از محرومیت بودن

  8. شیوا گفت:

    آفرین بر رحیمی که دانشگاه را متحول کرد وباید تاج بترکد.

  9. منصف گفت:

    افرین بویر نیوز که ماهیت افراد را مشخص می کنی

  10. نظام مهندسی کشاورزی گفت:

    یکی دیگراز موارد ی که تاج گردون از وزیر علوم ناراحته مربوط به نماینده وزیر علوم از دانشگاه دولتی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی میباشد که واقعا جای تاسف دارد که تاج گردون دنبال تغیر این نماینده دانشگاه که در حال حاضر آقای دکتر علیرضا منفرد پژوهشگر نمونه کشور که انسان پاک توانمند چونکه بله قربان گوی ایشان نمیباشد و همسو با طیف ایشان در نظام مهندسی نمیباشد وچندین مرتبه قصد تغییر ایشان را داشتند ولی وزیر علوم از این اقدام جلوگیری کردن وتیر تاج گردون به سنگ خورده، یکی دیگر ازمسایل پشت پرده حمله ایشان به وزیر علوم می باشد، الحق والانصاف که دکتر منفرد یکی از چهره های ماندگار این استان می باشد، وخارج از هرگونه تعصبات قومی و قبیله ای پ فکری در نظام مهندسی ایفای نقش کرده تاکنون اقدامات ارزشمند ی ایفاء کرده 

دیدگاه شما