سه شنبه 23 آذر 1395 - 10:45

توضیحات معاون سیاسی استاندار در خصوص حوادث روز دانشجو و استخدام های بی ضابطه در کهگیلویه و بویراحمد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استخدام‌های بی‌ضابطه موجب نگرانی مردم شده، گفت: استانداری کهگیلویه و بویراحمد به جد پیگیر این موضوع است.

به گزارش بویرنیوز؛ فتاح محمدی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی، با اشاره به اینکه ایام‌الله یک نماد است و تجلی اقتدار کشور، انسجام جامعه اسلامی و تجلی وحدت ملی را به همراه دارد گفت: مهمترین مبنا استراتژی آیه «و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرّقوا» امر به وحدت و نهی از تفرقه است و اینکه اصل دشمن‌شناسی باید مد نظر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیام 9 دی بیان کرد: اولین پیام این روز پیام انسجام و وحدت ملی در کشور و دومین پیام آن بصیرت‌افزایی بسیار خوبی بود که برای مردم و ملت ما به همراه داشت و دشمن‌شناسی خوبی صورت گرفت.

محمدی بیان کرد: اگر احیانا کسی در درون کشور و نظام آگاهانه با جاهلانه در مسیر دشمن قرار دارد باید این مسیر دشمن‌شناسی صورت گیرد، گفت: در ادوار مختلف نظام و انقلاب در زمان حیات معمار کبیر انقلاب اسلامی و در زمان کنونی که سکان هدایت جمهوری اسلامی در دست مقام معظم رهبری است این سیاست‌ها تبیین شده و تکالیف و وظایف ما کاملا مشخص است.

%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%ad-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%db%8c1

وی تصریح کرد: در این شرایط اگر کسی خود را به خواب و غفلت بزند و در مسیر نظام و مصالح و منافع ملی نظام نباشد عذری بر آن نیست هر چند نظام حق و حقوق‌هایی را برای کسانی که در جامعه زندگی می‌کنند قائل است اما هر جایی مصالح نظام در تعارض باشد وارد مبارزه و جنگ می‌شود و با قدرت برخورد می‌کند و این توان در سطح نظام و مردم وجود دارد.

این مسؤول تصریح کرد: آنچه نیاز است باید زمینه وحدت و انسجام را بیش از گذشته فراهم کرده و با حساسیت مباحث کشور را رصد کنیم و اشکالات، آسیب و تهدیدات را در ابعاد مختلف شناسایی و براساس ضوابط قانونی خطرات و معایب را کم کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در دفاع از حاکمیت دین در دنیا مبارزه می‌کند، افزود: نظام برای حل یک معضل ضعیف نیست که نتواند مسائل داخلی خود را حل کند که با اقتدار این کار را انجام می‌دهد.

محمدی اضافه کرد: طرح بعضی از مسائل که نیازمند فرآیند و تشریفات و دستگاه صلاحیت‌دار و نیازمند رعایت ضوابط و مقررات قانونی است در حوزه و ابعادی منجر به بی‌اعتمادی مردم به نظام خواهد شد، که البته طرح برخی از مسائل کشور توسط مردم و گروه‌های مختلف از روی دلسوزی است اما نباید این مسائل منجر به بی‌اعتمادی مردم به نظام شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همانطور که مراجع، علما و ائمه جمعه اعلام کردند شیوه‌ای که با آن مباحث، مشکلات و ایرادات کشور و نظام مطرح می‌شود منجر به بی‌اعتمادی مردم به نظام می‌شود که باید شیوه که مشکلات کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح می‌شود به گونه‌ای دیگر باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات و رویدادهای کشور و استان رصد می‌شود و توسط مراجعه قضایی پیگیری و برخورد لازم توسط دستگاه قضایی صورت و اطلاع‌رسانی شود، گفت: نباید رویدادها و مشکلات کنونی به صورت شائبه جریانی و حزبی و دو دستگی در جامعه مطرح و منجر به نگرانی مردم شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در کشور و نظام ما فرآیند انتخاب مدیران براساس ضوابط است و خواست ملت ایران است که کسانی که در فتنه قصد براندازی حکومت را داشتند و در مسیر دشمن بودند با قاطعیت و مبتنی بر ضوابط و قانون برخورد شود که برخورد قاطع با این موضوعات منجر به خوشحالی مردم می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه طرح برخی مباحث پیامدها بی‌اعتمادی کردم به نظام و مسؤولان را در پی دارد گفت: همه مدیون نظام هستیم و هیچ منتی بر نظام نداریم.

وی اضافه کرد: بحث حقوق‌های نجومی مربوط به یک زمان نیست بلکه مبتنی به زمان مختلف است برخی از این حقوق‌ها مبنای قانونی دارد اما انتظار ما از دولت که متولی این کار است و نظام به جهت جایگاهی که دارد این است که با جدیت به این موضوع رسیدگی کند و شیوه‌ای برای پرداخت حقوق تنظیم کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه حساسیت‌های جریانی و حزبی هیچ نقشی در توسعه و پیشرفت این کشور نخواهد داشت بیان کرد: هر کدام از ائمه جمعه و جماعت و هر کسی در هر نقطه از استان نقطه نظری داشته باشند انتقال می‌دهیم و حق مردم است بدانند این حقوق‌ها به چه میزان و متعلق به چه کسانی بوده است.

معاون استاندار در خصوص توهین به دختر دانشجو در روز 16 آذر گفت: این موضوع را به جد پیگیری کردیم و کار بسیار بدی است که چادر و حجاب کسی خدشه‌دار شود و باید از دانشگاه بخواهیم که چرا این اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه نباید این موضوع به گونه‌ای طرح شود که عده‌ای طرفدار دین و عده‌ای ضد دین هستند، افزود: همه ما حاضریم جان خود را فدای انقلاب، رهبری، نظام و کشور کنیم و اگر جایی مشکلی است با وحدت و انسجام رفع شود و روحانیت باید هر جایی نیاز به اصلاح بود و مشکلی وجود داشت تذکر دهند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبارزه با استکبار را یک اصل تمام نشدنی دانست و گفت: هیچ وقت مظلوم و ظالم نمی‌توانند در کنار همدیگر باشند چراکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی، مردمی و مبارزه با استکبار است و آمریکا در هیچ شرایطی قابل اعتماد نیست.

وی نجات جامعه نه در بخش اقتصاد بلکه در همه زمینه‌ها را اتکا به نیروی داخلی دانست و عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی به جد در استان در حال پیگیری است و گزارش عملکرد استانی در این زمینه باید به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به استخدام‌های بی‌ضابطه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازرسی استانداری به این موضوع ورود کرده ما استخدام نداریم جر دو سه مورد اما تعدادی از دستگاه‌ها نیروهایی در قالب شرکتی به کار گرفتند اما باورم این است که در شهرداری که یک موسسه خصوصی غیر دولتی است اگر یک رفتگر می‌خواهد جذب کنند باید آگاهی بزنند و براساس ضوابط نیرو به کار بگیرند.

محمدی افزود: در برخی از دستگاه‌ها نیروهایی به کار گرفته شدند در قالب شرکتی، پیمانی و ساعتی که این موضوع در جلسه شورای معاونین با حضور استاندار مطرح شود برخی‌ها را خودمان رصد کردیم و قرار شد حوزه اقتصادی ما که متولی ایجاد اشتغال و جذب است، آخرین وضعیت استخدام‌ها در سه سال اخیر را از همه دستگاه‌ها بگیرند و در اختیار استاندار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نگرانی مردم به‌جا است و مجموعه استان پیگیر این وضعیت است، گفت: حتی استاندار مدت زمان زیادی یک مدیری را در این خصوص بازخواست کرد.

معاون استاندار بیان کرد: تمام تلاش ما این است که میزان علاقه‌مندی مردم به نظام و رهبری زیاد و زیادتر شود و اگر کسی غیر از این عمل کند به خون شهدا خیانت کرده و قابل بخشش نیست.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209957
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جهاد گفت:

    اول از همه باید ج… استان را پیگیری کنید. که تو بحث استخدامی قومی و دوستی طایفه ای سنگ تمام گذاشتند 

  2. جهادکشاورزی گفت:

    جناب مهندس محمدی معاون محترم استاندار استان از پیگیری های شما در مورد استخدامی ها بسیار ممنونیم. جهاد کشاورزی استان را پیگیری کنید

دیدگاه شما