چاپ این برگه

حمایت ویژه شهرداری یاسوج از طرح های پژوهشی در حوزه شهری

شهردار یاسوج گفت: حمایت از طرح‌های پژوهشی و انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه شهری از جمله سیاست‌های راهبردی این نهاد مردمی است.

به گزارش بویرنیوز، محمد‌علی جاوید صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: حمایت از طرح‌های پژوهشی و انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه شهری از جمله سیاست‌های راهبردی این نهاد مردمی است.

شهرداری یاسوج افزود: بر این اساس شهرداری یاسوج از طرح‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در حوزه مدیریت شهری حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی اظهار داشت: مرکز جامع علمی کاربردی شهرداری یاسوج به عنوان متولی فراهم‌سازی زیرساخت‌های پژوهش و مطالعات نسبت به تدوین طرح‌های پژوهشی و هماهنگی امور آماده همکاری است.

شهردار یاسوج گفت: پژوهش امروز در همه امورات زندگی شهری نقش بی‌بدیلی داشته و در حوزه مدیریت شهری از ساختارهای فیزیکی تا مالی، مالی و عمرانی و غیره از ضروریات است.

وی تصریح کرد: در همین راستا برای پاسخگویی به نیاز شهری در حوزه فضای سبز، عمرانی، مالی، آموزش و سایر حوزه‌های دیگر مرکز آموزش و پژوهش در شهرداری یاسوج راه‌اندازی شده است.

جاوید افزود: محور فعالیت‌های مرکز آموزش و پژوهش برگزاری کلاس‌های علمی کاربردی برای پرسنل شهرداری، سایر شهرداری‌های و شهروندان است.

شهردار یاسوج گفت: مرکز علمی کاربردی شهرداری یاسوج در فضایی بسیار مناسب و دارا بودن سالن‌های آموزشی و تجهیزات مناسب راه‌اندازی شده است.

وی از امضاء تفاهم‌نامه همکاری با دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه مرکز علمی کاربردی شهرداری یاسوج مجری برگزاری دوره‌های آموزشی شهرداری‌های استان انتخاب و معرفی شده است.

شهردار یاسوج گفت: امروز شهرها در بستر فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نقش موثری در حیات شهروندان خود ایفا می‌کنند و رویکرد‌های دانش محور و پژوهش محور در کلیه زمینه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اهمیت رویکردهای پژوهش محور و دانش‌بنیان در حوزه شهری به حدی است که منجر به توسعه مفاهیمی مانند شهرهای دانش معیار شده افزود: اکنون با توسعه این رویکرد مرکز پژوهش شهرداری یاسوج به مکانی برای آموزش و تبادل دانش در حوزه شهری تبدیل شده است.

به گفته وی برای اجرای طرح‌های پژوهشی، شهرداری یاسوج با محدودیت مالی رو به رو نیست.