یکشنبه 21 آذر 1395 - 22:00

توجیهات تاسف برانگیز یک مدیر کهگیلویه و بویراحمدی درباره استخدام همشهریانش!

در آخر باید بسی متاسف و متاثر بود که شخصی که خود را از جامعه دانشگاهی می داند اما در سخن گفتن و عملکردش تبعیض و منطقه گرایی، تملق، عقده گشایی، توهم توطئه و تعصب اینچنین موج می زند.

گروه دانشگاه – اخیرا محمد سبحانی رئیس جهاد دانشگاهی یاسوج در گفتگو با یک سایت خبری فاش کرده است؛ جهاد دانشگاهی در دو سال گذشته طبق نیاز و بدون هیچ آزمون استخدامی اقدام به جذب نیروی کار این واحد کرده است و گفته است: در جهاد دانشگاهی هیچ آزمون و یا شرایط خاصی ندارد و هرگاه مدیران احساس نیاز در بخش مورد نظرشان داشتند اقدام به جذب افراد می نمودند که بدون برگزاری آزمون یا آگهی استخدام بود.

به گزارش «بویر نیوز»، این سخنان با واکنش شمس اله رشیدی مدیر سابق جهاد دانشگاهی استان روبرو شده است و وی در توجیه استخدام های های خود مطالبی عجیبی مطرح کرده است که گزیده ای از ان در ادامه می آید:

– از سال ۸۰ تا سال ۹۳ که بنده بعنوان سرپرست واحد انتخاب شدم، دو مدیر از مرکز استان بودند که از جمع حدود ۳۰ نفر اعضای واحد تنها بنده از شهرستان های گچساران و باشت بودم و بیست و نه نفر دیگر را حدود ۸۵ درصدش را از مرکز استان جذب کرده بودند چون بنده احساس میکردم در حق گچساران و باشت از این نظر ظلم شده تنها توانستم این عدالت را تا حدودی ایجاد نمایم و سهم این اعضا را به حدود ۱۲٫۵ درصد برسانم، این در صورتی است که نیروهای شهرستان بویراحمد ۶۵ درصد، شهرستان کهگیلویه هم ۱۲٫۵ درصد و غیربومی ها هم حدود ۱۰ درصد اعضای حاضر در جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد را شامل می شود.

img-20161211-wa0007

– بعضی ها احساس می کنند چون در مرکز استان زندگی می کنند دیگه شهر مال خودشونه و بقیه شهروندان استان حقی از فرصت های شغلی ادارات کل استانی ندارند.

– / چرا دوره سرپرستی شما ۱۷ ماه طول کشید و به ریاست تبدیل نشد؟/ بخشی از آن هم به توطئه های هدف داری که درست از یک هفته بعد از انتصاب بنده بعنوان سرپرست واحد در واحد توسط کسانی که صندلی خودشان را از دست داده بودند، وجود داشت، برمی گردد. بنده از همان ماه اول این مسائل را متوجه بودم و طی چندین مکاتبه مکتوب با رئیس جهاد دانشگاهی کشور این مسئله را درمیان گذاشتم اما متأسفانه نه ایشان اقدامی برای حذف کانون توطئه و بحران در واحد داشتند و نه این اجازه را به بنده می دادند که برخورد لازم را داشته باشم.

– در جهاد دانشگاهی کشور ما هیچ مسئولی از کهگیلویه و بویراحمد نداریم، شاید بهترین پاسخ برای سوال شما در درجه اول بی صاحبی کهگیلویه و بویراحمد در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی کشور باشد.

– در درجه بعد نامهربانی مرکز استان نشینانی بود که فقط نمی خواستند یک نفر از باشت و گچساران بعنوان مدیر بالای سر آنان باشد و هر روز با ایجاد حاشیه و ایجاد بحران و تماس یا ارسال پیام برای مسئولین دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، فقط می خواستند کاری کنند که حکم بنده به ریاست تبدیل نشود.

– بر اساس یکی از مفاد تفاهمنامه فیمابین رئیس جهاد دانشگاهی کشور جناب آقای دکتر طیبی در سفر به استان و جناب آقای دکتر خادمی استاندار، بنده می خواستم ساختمانی را در شهرستان گچساران برای جهاد دانشگاهی خریداری کنم که طبق این تفاهمنامه مقرر شده بود ۵۰ درصد قیمت خرید این ساختمان را استانداری (برنامه بودجه استان) بپردازد و ۵۰ درصد مابقی را هم دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی کشور پرداخت نماید. چون ما هیچگونه دفتری در شهرستان گچساران نداریم این برنامه یکی از اولویت های بنده بود که این کار را هم کردم ساختمان مذکور خریداری شد و مبایعنامه و اسناد ملک هم اخذ شد و از صاحب ملک هم شش ماه برای پرداخت وجه ساختمان فرصت گرفته شد. در مدت این شش ماه خیلی دوندگی کردم از استاندار، معاون ایشان، رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نمایندگان محترم در استان و همچنین در دفتر مرکزی که متأسفانه هیچگونه کمکی نشد، لذا احساس کردم که این استان فضای کار نیست.

– در رابطه با درخواست انتقالی خودم و عدم مشورت با مسئولین استان در این خصوص، خب بنده تنها با نیت کار سعی کردم مسئولیت بپذیرم و تا زمانی که احساس کردم می توانم مفید باشم، ماندم. در رابطه با هماهنگی با مسئولین استان و نمایندگان هم خود دوستان دفتر مرکزی برنامه هایی برای واحد داشتند که از من خواسته بودند این موضوع سکرت باقی بماند.

به گزارش «بویر نیوز»، پیرامون این سخنان رشیدی قضاوت را باید به افکار عمومی سپرد اما ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:

1 – بیش از هر چیزی حس منطقه گرایی در سخنان رشیدی موج می زند و گویی وی با باری عقده و حسرت در این جایگاه قرار گرفته بود که برای رفع این عقده ها به در و دیوار زده بود اما با این وجود ناکام ماند و حتی نتوانست حکم ریاست خود را بگیرد.

2 – واقعا چرا برخی توهم توطئه دارند و ناکامی خود را در پرونده سازی دیگران و با تعمیم دادن به افراد منطقه ای دیگر جستجو می کنند و اگر هم چنین باشد باید ریشه این دشمنی و اختلاف را جستجو کرد که قطعا حرکات و رفتار خود شخص زمینه ساز این تحرکات بوده است.(به تعبیری کرم درخت از خود درخت است)

3 – رشیدی که در مراسم تودیع اش، خود را سرباز یکی از نمایندگان معرفی کرده بود و پس از ناکامی در رسیدن به مقاصد خود از این روش متملقانه، علیه این نماینده سخن و عدم همکاری وی سخن می گوید!

در آخر باید بسی متاسف و متاثر بود که شخصی که خود را از جامعه دانشگاهی می داند اما در سخن گفتن و عملکردش تبعیض و منطقه گرایی، تملق، عقده گشایی، توهم توطئه و تعصب اینچنین موج می زند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209797
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دنا گفت:

    دلیل پیشرفت مملکت و البته استان توسعه یافته ی ما وجود امثال آقای رشیدی هست.
    تاسف. تاسف.

  2. بویراحمد رو به زوال گفت:

    بخاطر افرادی مثل این اقا اسم بویراحمد روبه زوال رو انتخاب کردم.هرچند همین افرادی که در جهاد دانشگاهی الان مشغول بکار هستن قطعا ۵ درصدشون حقشون نیست که اونجا مشغول بکار باشن و صرفابا پارتی و شایدم ازمون سوری استخدام شدن ولی این اقا مشخصه خیلی عقده توی دلش داشته و خداروشکر که تونست اینجا یه مقدار خودشو خالی کنه وگرنه معلوم نبود این عقده چه عواقب سو و وحشتناکی براش بهمراه داشته باشه. خدا شفات بده جناب رییس بی حکم

  3. مجید گفت:

    اخ سی مملکتی که تو مدیرش بی یی –

  4. ناشناس گفت:

    مملکتی که قانون ندارد اینه دیگه

  5. ناشناس گفت:

    واقعاً شرم اوره !!!!!!! این گونه صحبت کردن را با هیچی نمیشه توجیهش کرد !!!!! نهاد عمومی غیردولتی در قانون تعریف داره ! ماده 5 قانون محاسبات عمومی میگه نهادعمومی غیردولتی از نظر این قانون واحد سازمانی مشخصی است که با اجازه قانون و به منظور انجام وظایف و خدماتی که جنبه عمومی دارد تشکیل شده و یا می شود . بنابراین هرگونه استخدام و باید از مسیر قانونی طی شود و نه بر اساس رابطه و قومیت و منطقه ! پس سهم بهمئی و لیکک و دنا و چرام و چاروسا را کی باید بگیره ؟

  6. ناشناس گفت:

    لذا احساس کردم که این استان فضای کار نیست !!!!!!!!!خیلی حیف شده که رفتی آقای نخبه !!!!!

  7. گچساران گفت:

    مدیر عقده ای و ضعیف شایسته این منطقه نبود ان شاالله تکرار نشود

  8. استاد جهاد دانشگاهي گفت:

    واقعا متاسفم با اين رويكرد و نگاهت

  9. ناشناس گفت:

    با سلام خدمت بوير نيوز .اين وضعيت نگران كننده است استخدامهاي فاميلي ، استخدام طايفه اي فساد ، 74ضربه شلاق مديران هرروز موضوعي تازه

  10. ناشناس گفت:

    با سلام.همین که شهامت داشته و صادقانه و شفاف واقعیات را گفته قابل تحسین است…

  11. محمد گفت:

    برو جمعش كن  نخبه 

  12. عضو قديمي جهاد دانشگاهي گفت:

    با سلام. واقعا جاي بسي تاسف داره،ديدگاه هاي آقاي رشيدي به عنوان يك تحصيلكرده دانشگاهي و كسي كه دوراني را در اين استان مديريت كرده .

    ولي لازم مي دانم نكاتي چند را به اطلاع هم مردم شريف برسانم.

    اولا -آقاي رشيدي صرفا بعد از توافق دوستان و اعضاي جهاد دانشگاهي كه از هر مناطق مختلف استان بودند به عنوان رياست جهاددانشگاهي انتخاب شدند. وايشان خوب مي دانند كه در جلسه اي كه در پارك ساحلي ياسوج برگزار گرديد با شفافيت هر چه تمام تر فرزندان بويراحمد بدون هيچگونه تقسيم بندي جغرافيايي از انتخاب ايشان حمايت كردندكه منجر به انتصاب ايشان گرديد. 2- در طول دوران قبلا از انتصاب هرگز اين روحيه و فكر را كه من بايد جهاددانشگاهي را از مركز استان انتقال بدم و يا سرباز فلان فرد سياسي هستم و …… ايشان ابراز نكردند .صرفا بر يك نكته اشاره و تاكيد داشتند كه مورد توافق كلي جمع هم قرار گرفت كمك و همكاري جهت توسعه روزافزون جهاد دانشگاهي 3-بعد از انتصاب متاسفانه ايشان در يك اقدام كاملا بچگانه و به دور از اخلاق فضاي جهاد دانشگاهي استان را به سمت فضاي دو قطبي و سردسيري-گرمسيري سوق دادند و به نحوي عمل كردند كه اوج تنفر و ناراحتي ايشان از شهرستان بويراحمد و فرزندان آن كاملا مشهود بود.
    4- بدون شك با بروز چنين رويه از سوي ايشان به معناي پايان دادن به همه توافقات جلسات قبل از انتصاب ايشان در پارك مهروزي و خيابان امامت 8 منزل (ا-ب) بود و بالتبع ادامه مديريت ايشان غير ممكن و غير قابل دفاع بود و به نظر مي رسيد ايشان مي بايست همون سرباز بمانند .

  13. ممدو گفت:

    اول برای خودم متاسم که تاجگردون را این چند دور حمایت کردم وبرای تاجگردون متاسفم که چنین افرادی را حمایت میکند ومتاسفم برای رشیدی که خود را یه دانشگاهی میداند واین طرز تفکر را دارد بسیار متاسفم

  14. واویلااااااا گفت:

    برادر یکی از آقایان رسانه که این روزها مدعی مبارزه با استخدام ها است توسط همین مهندس رشیدی بکار گرفته شده است

  15. اسماعيل گفت:

    با سلام. به عنوان يكي از كساني كه تمام تلاش خود را كردم كه آقاي رشيدي به عنوان رئيس جهاد دانشگاهي انتخاب نشوند،خيلي خيلي خوشحالم كه درست عمل كرده ام. خوشحالم كه در مسير حذف فردي با چنين ديدگاه قوميتي گام برداشته ام. فقط يك جمله خواهم گفت من هم از كساني بودم كه در جلسات انتخاب آقاي رشيدي حضور داشتم،صرفا به آقاي رشيدي مي گويم كه آقاي رشيدي آيا از امروز كه مهندس صيدالي به عنوان يك مدير بويراحمد براي شركت نفت و گاز گچساران انتخاب شده اند همان رويه شما را ادامه بدهند. چون تعداد بيشتري از گچساراني ها كارمند شركت نفت هستند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

دیدگاه شما