چاپ این برگه

پشت پرده برهم زنندگان جلسات دانشگاهها مشخص شد (+اسامی)

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری با انتقاد از برهم زنندگان مراسم های روز 16 آذر روز دانشجو، اظهارداشت: براساس آخرین برآوردهایی که صورت گرفته برهم زنندگان اغلب جلسات دانشگاهی در دانشگاههای کشور از جنبشی موسوم به جنبش عدالتخواهی است.
به گزارش بویرنیوز، رضا جلالی در گفت و گو تلفنی با فرازخبر از یاسوج گفت: متاسفانه هم اکنون برخی از جریان ها و جنبش های دانشجویی برخلاف اساسنامه و مشی ابتدایی تشکیل جریان ها و جنبش ها، گام برمی دارند.

وی با تشریح فعالیت برخی از جنبش های دانشجویی در دانشگاههای کشور از عملکرد جنبش دانشجویی موسوم به ” عدالتخواه ” انتقاد و تاکید کرد که این جنبش بدنبال تک صدایی نمودن فضای دانشگاهی است.

سردبیر روزنامه های مردمسالاری، ابتکار و رویش افزود: جنبش دانشجویی ” عدالتخواه ” حدود 15 سال پیش فعالیت رسمی خود را در دانشگاههای علم و صنعت، امیرکبیر و علامه طباطبایی تهران آغاز و اکنون برخلاف مشی اولیه خود گام برمی دارد.

جلالی با بیان اینکه مبارزه با استبداد داخلی و استکبار خارجی دو هدف اصلی جنبش های دانشجویی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که جنبشی با نام ” عدالتخواه ” طوری که شعار می دهد عمل نمی کند و ما می گوئیم یا ” زنگی زنگ باشید یا رومی روم.”

وی گفت: ما معتقدیم جنبش دانشجویی عدالتخواه برخلاف فرمایشات رهبری انقلاب که فرمودند: دانشجو باید سیاسی باشد، گام برمی دارند و در حق رهبری انقلاب هم ظلم می کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با ابراز نگرانی خود از سیاست های کنونی جنبش دانشجویی عدالتخواه، تصریح کرد: ترس ما از روزی است که بخاطر سیاست های نادرست چنین جنبش هایی، شاهد زیرزمینی شدن فعالیت دانشجویی در دانشگاهها باشیم.

جلالی افزود: ما خطر زیرزمینی شدن فعالیت های دانشجویی در دانشگاهها را بدلیل عملکرد نادرست جنبش هایی چون جنبش دانشجویی عدالتخواه احساس می کنیم و یقین داریم که این جنبش از مسیر خود عدول نموده و استحاله شده است.

وی با انتقاد از عملکرد جنبش دانشجویی عدالتخواه در چندساله اخیر، یادآورشد: عملکرد این جنبش افراطی گرایانه شده و این عملکرد سبب گوشه نشینی و انزواطلبی دانشجویان شده است.

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری در پاسخ به این سوال که آیا این جنبش دارای منابع مالی بوده و یا منابع مالی برای آنها تزریق می شود یا خیر؟ هم اظهارداشت: بطور حتم جنبش دانشجویی عدالتخواه پشتیبانی مالی شده و حقوق های خوبی هم دریاقت می کنند.

جلالی با بیان اینکه از تامین کنندگان مالی جنبش دانشجویی عدالتخواه اطلاعاتی داریم، خاطرنشان کرد: خودخواهی این جنبش و ایجاد فضاهای تنش در دانشگاهها توسط آنان سبب انزوای سایر تشکل های سیاسی دانشجویی شده است.

وی گفت: جنبش دانشجویی عدالتخواه بدنبال ایجاد فضای تک صدایی در دانشگاهها است و احترامی برای سایر تشکل های دانشجویی هم برخود فرض نمی کنند.

این استاد دانشگاه با انتقاد از برهم زنندگان نشست های دانشجویی در روز 16 آذر امسال، بیان داشت: اینان در دانشگاه های دولتی برعلیه دولتی که مشروعیت دارد صحبت می کنند و انتظار دارند پاسخی هم به آنان داده نشود.

جلالی در پاسخ به این سوال که آیا تشکیلات سیاسی خاصی از جریان برهم زنندگان دانشگاهها و یا جنبش عدالتخواهی در بیرون از دانشگاه حمایت می کند یا خیر؟ هم ادامه داد: تشکیلات جبهه پایداری که در راس آنها آیت الله مصباح قرار دارد از این جریان حمایت می کند.

وی گفت: جنبش عدالتخواهی دانشجویی تبدیل به پیاده نظام راست سنتی که در بیرون از دانشگاه قرار دارند شده است و متاسفانه از بیرون از دانشگاه خط دهی می شوند.