سه شنبه 9 آذر 1395 - 8:09

سخنرانی تاجگردون در یاسوج، از خیلی ها که ادعایشان می شود بویراحمدی ترم!(+حواشی و تصاویر)

گفتم نام استان را نگذارید دنا که فردا سمیرم و فارس ادعایی داشته باشند و نگذارید زاگرسکه فردا گفتند از کجا آمده اید بگوییم “کهگیلویه و بویراحمد” سابق!

گروه سیاسی- محورهای اصلی سخنرانی امروز غلامرضا تاجگردون در یاسوج در همایش وقف به شرح زیر است:

به گزارش بویرنیوز تاج گردون در یاسوج گفت: برخی در مرکز استان از یادداشتم درباره اعتبارات ناراحت شدند/ پول هست، نگران نیستم/ نگران این هستم که آب سد کوثر از استان خارج می شود/ نگران هستم هرگاه وحدت و همدلی خدشه ببیند باعث افزایش. آسیب های اجتماعی می شود.

-با وقف دارایی کم که نمیشود هیچ بیشتر و ماندگارتر هم خواهد شد

dscf8932

– 8 تا 10 درصد کل دارایی های ایران وقف و از سوی مردم است اما بازدهی اموال وقفی تنها 4 تا 5 درصد است که البته این بازهدی در بخش دولتی هم بهتر از این نیست و به همین خاطر است که باید سراغ بخش خصوصی برویم.

-تاج گردون: به عنوان یک کهگیلویه و بویراحمدی می گویم؛ کیست که خاک و وطن و تاریخش رو دوست نداشته باشد.

-من بابت توسعه و رشد استان نگرانی ندارم چرا که در ریل توسعه هستیم و نگرانی ما از نبود اتحاد و همدلی در استان است.

همیشه سهم اعتبار ما کم و جزو دو استان اخری بودیم اما اکنون به نسبت وسعت و جمعیت اعتبار ما حدود 3 درصد کشوری است.

dsc_7707

-در جامعه ای که اتحاد و همدلی نباشد آسیب های اجتماعی خود را نشان میدهند، به زمان جنگ نگاه کنید چرا آن موقع آسیب های امروز نبود یا بسیار کم بود؟ این به دلیل اتحاد و همگرایی بود.

-استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های بسیاری دارد که بهره وری و استفاده حداکثری از آنها بسته به اجتماع و نیروی انسانی و هماهنگی و همدلی این قدرت انسانی است.

-در جامعه اگر اصل وحدت و همدلی زیر سوال برود و حرف های منجر به نارضایتی یک فرد، منطقه و یا…شود آسیب های اجتماعی افزایش پیدا می کند.

-به هر دلیلی اسم استان شد کهگیلویه و بویراحمد، من مدافع اصلی نام استان هستم و از خیلی ها که بیشتر ادعاشون می شود، بویراحمدی تر هستم!

dscf8925

استدلال های تاج گردون درباره تغییر نام استان/

-وقتی می گوییم “کهگیلویه و بویراحمد” شامل همه نقاط استان از دنا گرفته با بهمئی و باباکلان می شود.

– چه روش هایی را برای اصل همگرایی انتخاب کردیم؟ وقتی یک نقطه چرکین در جایی ایجاد می شود باید آن را برطرف کرد، مساله ای پیش آمده و باید یک بار برای همیشه آن را حل کنیم و خلاص!

-کیست که اصالت، تاریخ و فرهنگش را دوست نداشته باشد؟ اگر میگوییم کورش این گفتن از کوروش ضددین نیست! اما سجده بر مقبره کوروش ضد دین است.

– اسم ما شاید کل تاریخمان را نشان ندهد.

-بعضی از دوستان ناخوانده به ما سیلی زدند

dsc_7723

-گفتم نام استان را نگذارید دنا که فردا سمیرم و فارس ادعایی داشته باشند و نگذارید زاگرس که فردا گفتند از کجا آمده اید بگوییم “کهگیلویه و بویراحمد” سابق!

-برخی از مدیران و مسئولان بویراحمدی هم مطالبش را علیه ام نوشتند که مستندات موجود است

-بپذیریم این یک موضوع است و از سال 76 هم مطرح بوده و باید برای یک بار تمام شود، الان قرن 21 هستیم و باید به جای برخی ابزارهای ناکارآمد بنشینیم و صحبت کنیم.

-در همین حین غلام محمد زارعی خطاب به وی گفت: لطف کنید بفرمائید که مبحث تغییرنام استان تمام شد.

-پای نام استان هم نباید سجده کنیم، کیست به اسم استان و مرکزیت شهر یاسوج بغض و کینه داشته باشد؟تعجبم بعضی نخوانده حرف میزنند.

-ملتی سرافراز است که به نام تاریخش را نمایش دهد.

-من هم دوست دارم هرجا رفتم بگویم “کهگیلویه و بویراحمدی” هستم و تاریخ را هم دوست داریم.

-ما گفتیم “واو” هستیم و به همان نیز افتخار میکنیم من هم خودم را نماینده استان و شهرستان های گچساران و باشت میدانم.

dsc_7692

-ما دوست داریم  همین حرف ربط “واو” هستیم و اجازه ندادیم کوچکترین تعرضی به این نام بشود

-آهای “کهگیلویه” آهای “بویراحمد” احترام این واو را بگذارید.

-خار همدیگر را به خاطر اینکه محیطمان گرمتر باشد تحمل کنیم.

-به ما ربطی ندارد! بنشینید خودتان در مراکز علمی و دانشگاهی صحبت کنید.

حواشی:

-تاجگردون نیز به شوخی به مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد که گفته بود، مریضی قند خون و چربی خون دارم، گفت: این مریضی‌های که حضرتعالی نام بردید، مریضی‌های است که بر اساس خوش‌گذرانی بوجود می‌آید[ خنده حضار]

-وی ادامه داد: اگر مثل ماها دیسک کمر داشتید، یه بحث دیگری دارد.

-تاجگردون همچنین با شوخی به این مدیرکل گفت: خدا را شکر از وقتی مدیرکل شده رنگ و روی‌تان نیز باز شده است.

-غلام‌محمد زارعی همچنین در این همایش با طعنه به مدیرکل اوقاف نیز گفت: حاج آقا سیاسی هم هستند.

dsc_7720

-غلام محمد زارعی در بخشی از سخنان تاجگردون در خصوص نام استان به وی گفت: بگویید که دیگر بحث تغییر نام استان تمام شد!

*پیرمردی در این همایش نیز از وضعیت استخدام‌های فله‌ای و فامیلی در این جلسه انتقاد کرد.

-حضور مدیران کل اکثر دستگاه ها که عمدتا در این جلسات شرکت نمیکردند نیز در نوع خود جالب بود و بیشتر از یک جلسه در خصوص “وقف” به کارناول سیاسی شبیه بود!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=208607
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    فقط این رو باید گفت
    سنگ پای قزوین

  2. سلطان گفت:

    ایشون راست میگن  اصالتن بویراحمدی هستن   نمیدونم   کسانیکه به تغییر اسم حساسیت دارند چرا به مشکلات متعدد مردم حساسیت نشون نمیدن  و جلسات  زیاد نمیگیرن و….

  3. هم استانی گفت:

    یکی به این تاجگردون بگه بس کنه دیگه هی مردم رو دور انگشت نچرخون اصلا به ما چه که کجایی هستی همین نظریه تغییر نام استان رو که ارایه کردی برامون‌ تموم شدی کاری کردی مشکلات استان رو ول کنن همه بچسبن به این نظریه بی محتوا و خالی از تفکر 

  4. تاته دشتروم گفت:

    تاج گردون دیگه سرپوزی رو خورده ، همین بس که افتاده به التماس کافی است، این آدم اینقد پوست کلفت شده که سنگ پای قزوین هم پیش ایشان لنگ میندازد ، تن آدمی شریف است به جان آدمیت ، نه همین لباس باشد نشان آدمیت، همین که مردم استان از تفکرات خطرناک  و نژادپرستانه تاج گردون  باخبر شدن برا همه کافیه ، چوب خدا صدا نداره همین که آبروت رفت و زبان زده عام و خاص شدی کافیه، ضرب المثل؛ موری که بال درآورد نشونه زوالشه ، ا

  5. ن گفت:

    جواب آهای اوهویه …

  6. بویراحمدی مقیم ممسنی گفت:

    تاته دشتروم 
    اینجوری حرف زدن راجع به سیاستمداران هم استانی اصلاکاردرستی نیست ودرشان بویراحمدهم نیست آقای تاجگردون ازافتخارات این استانن مابه چهره های شاخصمون احترام میگذاریم نقدشون میکنیم ولی بی احترامی اکیدا ممنوع.

  7. علی گفت:

    آقای دشتروم الکی به اختلاف و دشمنی دامن نزنید تاجگردون آدم محترمیه باید حرمتش حفظ بشه. ایشون هم اعلام کرد که نمیخواهد اسم استان عوض شود دیگه این حرفها چا معنی داره؟

  8. بویر گفت:

    کاش وقتی ایشان رفتن برا سخنرانی مردم جلسه را ترک میردن واقعا ایشان هزار چهره اس نه به اون حرفش که میگفت نترسید اسم استان راتغییر دهید نه به الان که زده به حاشا (کی بود کی بود من نبودم) ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خودمیبری و زحمت ما میداری

  9. حقیقت گفت:

    من اهل یکی ازروستاهای اطراف گچسارانم درجریان انتخابات کل مردم روستا یک دست شدن وحتی برای اثبات صداقتشون اصولگراها ی دیل که بستگان انهانیزبودرادورزدنداینجانب باتوجه به شناختی که ازشخصیت ایشان داشتم مخالف بودم خداراشکربه ایشان رای هم ندادم البته سو تفاهم نشودمنظورازشخصیت خصلتها ومرام دربه اصطلاح بایکی یه یاعلی گفتن وتاپای جان ایستادنه متاسفانه ثبات شخصیت راایشان بایددرخودتقویت کندهرروزازیک شاخه به شاخه پریدن زیبنده ایشان نیست میگه باعلی مطهری دوستم ازایشان یادبگیره این خصلتهارانترسه ازهیچ چیزنهایت مقاومت دربرابرعقیده مرگه که به خداقسم برای اولادادم ازذلت زیبنده تراست مگرچقدردیگرازعمرمن وایشان باقی مانده کلابیست تاسی سال دیگراگرانشالله هیچ تصادف یابیماری نگیرندودرصحت وسلامت باشندمیتونه درعالم سیاست باشه بقیه عمرمون بالای هشتادعذاب است ومسخره شدن توسط نسلی که تربیتشون کردیم که حاصل عملکرداینگونه خودمونه اگرموافق تغییراسمی ازکی میترسی منم میگم اسم استان اگه زیباتربشه بهتره بذارهمه ناراحت بشن به کسی اهانت نکرده بودی که اینجوردریاسوج ذلیلانه صحبت کنی به خداگچسارانیهادریاسوج انگاربیگانه اندبرخوردبامادرادارات یاسوج برادرانه تربایدبشه تازه اسم استان باوجودیکه بیشترین نفع ازگچساران به استان میرسه محلی نداره کلاحیف که نماینده مادریاسوج یاسوجیه درباشت باوی اصیله درترکهاترکه دردیل دیلیه اصولگرا اصلاح طلب والله نفهمیدیم درمجلس بالاریجانیه چون خانواده همه فن حریفندعارف راهمینااوت کردندهرچندبهترازعلی لاریجانی بود نصیحتش کنندبزرگان اطرافش که نترس باش حتی اگربه خاطرعقیده تیربارانت کنندالبته ماانسانهاانقدردنیایمان راابادکرده ایم که دل کندن ازان غیرممکن است ونفس انسان مخالف است ازجای ابادبه جایی که خرابش نموده ایم بروداگرشهامت ایستادن برموصعت نداری خنثی شوودرمسایلی که مشکل سازندورودنکن به خداقسم دشمنت نیستم هرچنددوست هم نیستیم ولی هردوایرانی هستیم

  10. آقایی بویر احمد گفت:

    آقای تاجگردون نماینده همه مردم هستند نه فقط برای یک گروه یا جناح یا طیف یا قبیله یا ایل  خاص و ایشان یک سیاست مدار و اقتصاد دان و یک شخصیت مملکتی هستش و احترام ایشان واجب است و با توجه به اینکه ایشان در راس امور مملکت خدمت رسانی دارد و ما بجای اینکه از ایشان  خواهان کمک به استان را داشته باشیم  داریم خط و نشون بی فایده میکشیم  و اگر واقعاجای از ایشان  خطایی یا کوتاهی دیده اید جهت کل استان بصورت واضح بیان کنید تا حداقل ایشان خود و کارش را اصلاح کند و این صحبت تغییر نام استان از ایشان به دور بوده 
    ما باید به داشتن همچون فرزندانی از  استان کهگیلویه و بویراحمد  افتخار میکنیم 

  11. باقریان جانمحمد گفت:

    از اینکه ما نباید نخبه کشی نماییم بنده هم موافق و از رشد و ترقی فرزندان استان از هر شهر و روستا در اقصی نقاط باید حمایت نمود ، اما ، تا که میگوییم نخبه این نخبه باید دارای یک سری ویژگی باشه که اگر آن ویژگیها را نداشت دیگر نخبه نخواهد بود بطور مثال : یک نخبه باید داری تحصیلات عالیه باشد، قدرت بیان آموخته ها را داشته باشد ، در مقام نمایندگی باید شجاعت داشته باشد ، در برابر مردم و موکلین خود باید صادق باشد ، حرف حقی را اگر ادا نمود باید پایبند به حرف خودش باشد و بر به کرسی نشاندنش اصرارورزد ، اگر در جایی به نتیجه رسید که دچار اشتباه گردیده باید ضمن عذرخواهی از مردمش به اشتباه خویش اعتراف نموده و یا در صدد توجیه خلاف نباشد ، در مقابل اشتباهاتی که دیگران مرتکب میشوند ایستادگی و پایمردی به خرج دهد ، و دهها پارامتر دیگر که از حوصله این مقال خارج ، حالا قضاوت با مردم فهیم استان آیا عنوان واو که برای دومین بار مطرح گردیده است غیر از ایجاد تنش و تعصب مردم حوزه انتخابیه ایشان است آیا تماس با استاندار و تاکید بر تغییر نام را ایسان بکلی منکر میشود ، آیا با بویراحمدی بودنش مشکلات استان حل خواهد شد ، آیا باید به هر قیمتی نسبت به تایین مدیران کل حتی داشتن جرایم مشهود باید حمایت کند ..
    در هر حال نخبگان جامعه باید در صدد اصلاح امور جامعه باشند نه در صدد تفرقه افکنی ایشان اگر بویراحمدی بی چون و چرا هم باشد باید مدافع حقوق مردم حوزه خود باشد اما نه به هر قیمتی این مثل آن است که بگوییم هدف وسیله را توجیه میکند ، امیدوارم که نخبگان هم استانی در صدد تامین نان مردم استان باشند و آنگاه اگر مصلحت را در تغییر نام استان دیدند هم عاقلانه عمل نمایند 

  12. بویراحمدی اصیل گفت:

    اقای تاجگردون اگه تو بویراحمدی هستی میشه بگی الان باوی و گچساران چیکار میکنی؟روشن کنید کی و چطوری اجدادتون ساکن باوی شدند؟
    اخباری هست که جد شما همراه دختر بویراحمدی که عروس باوی شده بوده رفتن باوی و ماندگار شدند!!!!!
    قدیما رسم بوده هر عروسی که  خونه شوهر اونم راه دور میرفته چند تا زن و مرد همراهش میرفتن.

  13. جهادی گفت:

    جلسه وقف که نبود جلسه جواب دو پهلوی تاجگردون به اظهارات بویراحمدی ها بود.
    آقای جنتی پور چرا خام شده بود!

  14. احمد گفت:

    تصورمن این است کسانیکه اظهارنظرنسنجیدهای درموری مفاخراستان منتشرمی کنندیا نا آگاهند یااینکه مریض 

  15. ترشى گفت:

    مرگ بر شاه. کور بشه چشم دشمنان اسلام. هايم هاى

  16. محمد گفت:

    عزيزان همديگرراتخريب نكنيدمن خودم بويراحمدى هستم ازطايفه قايدگيوى به فكرپيشرفت استان باشيدحالاتاجگردون ياهركدام ازبچه هاى استان درتهران سكان دارشودافتخاراست ولى ماهمه برادريم بچه شش ساله هم راحت اسم استان را تلفظ مى كنه هركه نميتونه مشكل تلفظى داره چطوراسمهاى خارجى كه هيج ماهيتى ندارندزوديادمى گيرند…..

  17. مجتبي گرامي گفت:

    درود بر دكتر تاجگردون 

  18. اقاپور سعادت گفت:

    با نام خدا
    دغدغه امروز شده نام استان ، اینها تنها بهانه هایی هست برای فراموشی.
    استان کهگیلویه و بویراحمد در فقر فکر و اندیشه مسئولان قرار گرفته شماها تدبیری نمیجوید و‌بیانات مردم را فقط گوش میدهید و‌نمی شنوید. استان ما در یادگیری فرهنگ فکر سالم و انتخاب مدیریتی کارآمد همیشه دچار مشکل بوده. ایا تغییر نام استان چه مشکلی را رفع میکند. آیا نام استان کهگیلویه و بویراحمد کدام زبان را به لکنت وا داشته، بجای این همه خود نگری و حرفاهای مضحک لطفا در رایزنی ها یکم هم دنبال رفع مشکلات استان باشید.
    چرا در جمع عموم مردم یک بار تریبون آزاد نمی گذاریم تا اگر مشکلات استان از یادتان دوری گرفته آنها را مروری بر ذهنهایتان کند

  19. همشهری گفت:

    عزیزانی که در خصوص تغییر نام جبهه گیری میکنند نیک میدانند که هویت با تغییر نام عوض نمیشود

    و از طرفی هم اگر نام استان تغییر کند ،نام شهرستان بویراحمد و شهرستان کهگیلویه که تغییر نمیکند و اگر هویت استان ،به ماندن بر این دو نام باشد که این دو نام کماکان در سجلدهایمان عرض اندام میکند. پس خوب است قدری تامل داشته باشیم و متعصبانه جبهه گیری نکنیم و اجازه بدهیم تا نامی خوش بیان و هم شآن این دیار انتخاب گردد.

  20. همشهری گفت:

    پس چرا دیدگاه را نشر نمیدهی بویر جان

دیدگاه شما