پنجشنبه 4 آذر 1395 - 5:17

راه كار رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كهگيلويه و بويراحمد براي تحقق اهداف بافت فرسوده گچساران(+تصاوير و جزئيات)

گروه اقتصادی- رئيس و برخي اعضاء هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان كهگيلويه و بويراحمد ضمن ديدار از بافت هاي فرسوده گچساران با مسئولان مسکن و انقلاب اسلامی و اداره بافت های فرسوده این شهرستان به گفت و گو پرداختند.

به گزارش بويرنيوز در ابتداي اين ديدار رئیس بافت فرسوده گچساران اظهار داشت: کمک به بافت های فرسوده گچساران در شهریور 94 تصویب و ابلاغ شد که بلافاصله در مهرماه مقدمات کار فراهم و نسبت به اطلاع رسانی و عملیاتی کردن این طرح اقدام شد.

عمادی بیان کرد: بنیاد مسکن متولی اصلی این پروژه است و در کنار ما سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شهرداری گچساران نیز همکاری دارند.

وی با بیان اینکه تخریب خانه ها بنیاد مسکن رایگان انجام میدهد، گفت: تسهیلات خوبی اختصاص یافته و با توجه به لحاظ محدودیت زمان در این طرح مقتضی است که مردم نسبت به حضور و شرکت در این طرح اقدام کنند.

SONY DSC

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كهگيلويه و بويراحمد

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كهگيلويه و بويراحمد در بازديد از طرح بازسازي بافت فرسوده گچساران اظهار داشت: اين طرح فرصتي كم نظير در راستاي جهش اقتصادي و ارتقاء سطح زندگي ساكنان اين مناطق است و بدون شك حداقل دستاورد آن افزايش ضريب امنيت و آسايش خاطر مردم این شهرستان خواهد بود.

احمد رضا خورشيدي با اشاره به خطرات پنهان بافت هاي فرسوده و كيفيت پايين زندگی مردم اين مناطق، تصريح كرد: اين پروژه به عنوان طرح مبنا،‌ جهت برون رفت مردم ساكن دراین قبیل بافت های فرسوده از بن بست توسعه شهري و رفاه اجتماعي با لحاظ حداقل توانايي قشر ساكن آن شهرستان پيگيري، ‌مصوب و اجرايي شده است كه يقيناً موفقيت اجراي طرح جز با تلاش و همكاري دستگاه های اجرايي و نظارتي امكان پذير نخواهد بود.

خورشيدي از مهم ترين عوامل موثر در افزايش تقاضا و استقبال عموميت ساكن در بافت هاي فرسوده را اطلاع رساني به موقع و افزايش سطح آگاهي مردم از مزايا و محاسن طرح مذكور دانست و ضمن قدرداني از زحمات متوليان امر، ‌تلاش مضاعف در اطلاع رساني عمومي را راه كاري براي افزايش انگيزه در پيگيري متقاضيان دانست.

SONY DSC

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به مفادي از ماده 33 قانون نظام مهندسي ساختمان، هدف طراح از طرح این پروژه را چيزي جز اولويت هاي مورد نظر اين ماده قانوني ندانسته و تاكيد كرد: نيل به اهداف مورد نظر اين طرح جز با تمكين به رعايت مفاد مقررات ملي ساختمان محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسي ساختمان كهگيلويه و بويراحمد فارغ از نگاه های مادی در روند اجرای این طرح،‌ آمادگي خود را جهت همكاري تخصصي خود در كنار ديگر متوليان اعلام داشته، خاطر نشان کرد: اين سازمان كماكان به عنوان جامعه اي متخصص و تاثير گذار بر تعهدات و سوگند اخلاقي خود در ارائه خدمات بهينه به شهروندان عزيز استوار خواهد بود.

این مسئول ضمن بازديد از ساختمان هاي در حال احداث در اين بافت ها بر لزوم رعايت ضوابط و اصول ايمني به خصوص در مراحل تخريب و اجراي سازه نگبهان به عنوان ضروري ترين و اولویت دار ترین اقدامات در راستاي تامين امنيت محيط فرسوده پيرامونی،‌ عنوان داشت: در راستاي افزايش كيفيت ساخت و سازها با همكاري اداره كل راه و شهرسازي استان، ‌بازديد كميته نظارت عاليه( موضوع ماده 35 قانون نظام مهندسي ساختمان) از بافت هاي فرسوده را به عنوان نظارت مضاعف در دستور كار قرار خواهد داد.

SONY DSC

در ادامه حميد اسكندر عضو هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان با اشاره به وظايف نظام مهندسي در بافت فرسوده كه تهيه نقشه هاي اجراي متناسب با بافت و همچنين نظارت بر اجراي صحيح آنهاست افزود: كنترل مجدد و تصادفي بعد از بررسي اوليه هفته هاي اجرا و همچنين تشكيل كارگروه هاي نظارت عاليه در بافت فرسوده مي تواند بعنوان راه كارهاي تكميلي بهبود خدمات نظام مهندسي در بافت فرسوده گچساران باشد.

دکترکهزادی نیز با اشاره به اهمیت این طرح برای ارائه ظرفیت ها و چهره توانمد فرزندان این دیار به سایر نقاط کشور بیان داشت: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت برای اجرایی شدن این طرح در گستره ایران اسلامی انتخاب شده و استفاده از این فرصت کم نظیر علاوه بر اقدامی ماندگار برای نسل های بعد، معرفی هدفمند استان را در پی خواهد داشت.

نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: برخی ها به دلایلی از قبیل احساس تعلق روانی به این بافت ها و یا اقدامات خلافکارانه، دوست دارند این مناطق فرسوده به همین شکل به حال خود رها شود و باید به دنبال تدارک طرح ها و الگوهایی باشیم که حس آرامش و تعلق خاطر را برایشان به وجود آوریم.

وی بیان کرد: باید ببینیم توسعه پایدار، پدافند غیر عامل، مسائل شهری و زیست محیطی و مناسب سازی راه های دسترسی و استفاده معلولان به چه نحوی تبیین شده است.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=208160
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما