سه شنبه 2 آذر 1395 - 12:47

همایش بزرگداشت روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی یاسوج(+تصاویر)

شناسایی بازارهای مختلف، استاندارد سازی محصول تولیدی، توسعه شناخت بازارهای صادراتی و حمل و نقل از جمله مهمترین راهکارهای لازم برای توسعه صادارت غیر نفتی در این استان است.

گروه اقتصادی-  زیرساخت‌های توسعه صادارت در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این مراسم  با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های توسعه صادرات در این استان فراهم نیست گفت: هزینه تولید در استان ۶ تا ۷ درصد گران‌تر از سایر استان‌ها است.

جبار کیانی‌پور اظهار داشت: توسعه صادرات غیر نفتی و حضور در بازارهای بین المللی بیانگر اقتدار ملی و عدم اتکا به اقتصاد تک محصولی است.

img_5916-768x512

وی ضمن بیان اینکه در دولت یازدهم تمام تلاش‌ها برای کاهش وابستگی به نفت انجام شده است عنوان کرد: راهی جز درمان این بیماری مزمن اقتصاد کشور جز تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی نیست.

کیانی‌پور با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری ” آرزو دارم روزی در چاه‌های نفت بسته شود و جایگزین آن صادارت غیر نفتی باشد” خاطرنشان کرد: دولت از هیچ تلاشی برای تحقق دغدغه حضرت آقا دریغ نکند و تنها راه ممکن نیز حمایت و هدایت بخش خصوصی و بویژه شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج  تصریح کرد: مجموعه مدیریت ارشد این استان در زمینه حمایت از بخش خصوصی در چند سال اخیر از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند و امیدوارم اتاق بازرگانی و تعاون به عنوان دو بال توسعه دولت را در استان برای رشد و توسعه اقتصادی یاری کنند.

کیانی‌پور خواستارایجاد، تقویت و حمایت از تشکل‌های صادراتی شد و افزود: مهمترین راه فرار از اقتصاد متکی به نفت حضور بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت است.

img_5923-768x512

وی بیان کرد: نبود صنایع تبدیلی، زیرساخت‌های لازم شامل تبلیغات، فروش و بازاریابی، عدم آشنایی تجار و بازرگانان با قوانین و مقررات، نبود سرمایه در گردش، بالا بودن سود تسهیلات، عدم رغبت برای اخذ تسهیلات ارزی و نبود فرهنگ صادراتی از جمله مهمترین دلایل ناچیز بودن صادرات غیر نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های بالقوه در بخش‌های مختلف است.

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: انتظار می‌رود صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به حمایت از بخش خصوصی دریغ نکند زیرا تنها راه درمان اقتصاد کشور حضور بخش خصوصی کاربلد و قدرتمند است.

کیانی‌پور خاطرنشان کرد: شناسایی بازارهای مختلف، استاندارد سازی محصول تولیدی، توسعه شناخت بازارهای صادراتی و حمل و نقل از جمله مهمترین راهکارهای لازم برای توسعه صادارت غیر نفتی در این استان است.

گفتنی است، در پایان این همایش از صادرات کنندگان برتر استان تجلیل شد.

img_5910-768x512

photo_2016-11-22_16-11-17

photo_2016-11-22_16-11-26

photo_2016-11-22_16-11-30

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=208067
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما