سه شنبه 18 آبان 1395 - 7:01

راه‌اندازی مرکز توانبخشی اوتیسم در گچساران

رئیس بهزیستی گچساران از راه‌اندازی مرکز توانبخشی اوتیسم در این شهرستان خبر داد و گفت: هزینه درمان بیماران اوتیسمی در مرکز درمانی و آموزشی رایگان است.

رئیس بهزیستی گچساران از راه‌اندازی مرکز توانبخشی اوتیسم در این شهرستان خبر داد و گفت: هزینه درمان بیماران اوتیسمی در مرکز درمانی و آموزشی رایگان است.

به گزارش بويرنيوز،‌ سید مهران کشاورز  اظهار داشت: بیماری اوتیسم یا خود درماندگی یک اختلال رشدی است که عمد تا بعد از دو سالگی در کودکان نمایان و بروز می‌کند.

رئیس بهزیستی گچساران در ادامه افزود: اوتیسم را می‌توان نوعی بیماری ارثی و ژنتیکی نامید که علت اصلی بروز آن تا به‌حال ناشناخته مانده است.

وی بیان کرد: اوتیسم یک بیماری است که تبدیل به ایجاد آسیب‌ها در فرد می‌شود که بر روی توانایی، یادگیری و هیجانات فرد تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: هر چند علائم و شدت این بیماری در افراد مختلف، متفاوت است اما، همه انواع اوتیسم بر توانایی برقراری ارتباط با دیگران توسط کودک تاثیر می‌گذارد.

کشاورز تصریح کرد: با توجه به وجود چنین اختلالی در کودکان شهرستان گچساران تعداد زیادی از این کودکان را درگیر خود کرده است و با رایزنی‌هایی که انجام شده، توانستیم یک مجوز در تیرماه امسال مصادف با هفته بهزیستی مرکز اوتیسم را در شهرستان گچساران راه‌اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: در حال‌ حاضر تعداد 15 کودک بین سنین 3 تا 18 سال در این مرکز در حال درمان و آموزش هستند.

کشاورز خاطرنشان کرد: در بیماری اوتیسم تعداد کودکان پسر نسبت به دختران دو برابر است.

وی ادامه داد: در حال‌ حاضر تعداد 15 بیمار به این مرکز مراجعه و تحت درمان هستند و این در حالی است که تعداد مبتلایان به بیماری اوتیسم بیش از 20 نفر در این شهرستان است.

کشاورز خاطرنشان کرد: بیماری اوتیسم عمدتا یک اختلال ژنتیکی است و هنوز علت خاصی برای این بیماری مورد شناسایی قرار نگرفته است.

رئیس بهزیستی شهرستان گچساران با بیان اینکه بهزیستی خدماتی در این زمینه ارائه کرده است، گفت: هزینه درمان بیماران اوتیسمی در مرکز درمانی و آموزشی رایگان است.

کشاورز به خدمات این مرکز اشاره کرد و افزود: در این مرکز کادر درمانی و‌ روانشناسی، گفتار درمانی و… در حال ارائه خدمت به بیماران اوتیسمی هستند.فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=206744
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما