جمعه 14 آبان 1395 - 14:47

انتقاد ائمه جمعه از اجلاسیه نماز در کهگیلویه و بویراحمد/نشست‌های بی‎حاصل در حوزه فرهنگی/چه کرده‌ایم،که برایش اجلاسیه‌ بگیریم؟

برای فریضه نماز و نماز جماعت در مداس و دانشگاه‌ها چه کرده‌ایم که برایش اجلاسیه‌ بگیریم؟

به گزارش بویرنیوز؛ برخی ائمه جمعه امروز در خطبه های خود به برگزاری اجلاسیه نماز در استان اشاره و انتقاداتی نسبت به آن بیان کردند.

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با بیان برخی از مناسبت‌های هفته اظهار کرد: برخی مسایل فرهنگی در استان و کشور وجود دارد که دشمنان برای از بین بردن باورهای مردم بسیج شده‌اند.

وی به برگزاری جلسات فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در صحنه عمل کمتر خروجی از مسائل فرهنگی دیده می‌شود و جلسات بی‌خود و بی‌جهت روی هم جمع می‌شوند.

موسوی‌اعظم با تاکید بر این که دو صد گفته چون نیم کردار نیست افزود: باید برنامه‌های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در عمل اجرایی شوند.

همچنین امام جمعه موقت باشت با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز در استان توسط استانداری و ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: مساجد ما بدون امام جماعت و نمازگزا است، اجلاسیه نماز به چه معنی است؟ مدارس ما خالی از امام جماعت هستند، اگر جمعیت را جمع کنیم به تناسب جمعیت نه نمازی، نه نماز جماعتی و نه امام جماعتی حالا اجلاسیه دیگر برای چیست؟

وی با بیان اینکه در ادارات ما چند نماز جماعت داریم؟ مساجد ما خالی از امام جماعت و نمازگزار است،افزود: برای فریضه نماز و نماز جماعت در مداس و دانشگاه‌ها چه کرده‌ایم که برایش اجلاسیه‌ بگیریم؟

این خطیب جمعه در رابطه با خروجی این اجلاسیه یعنی برای مهدهای کودکی‌ها باید اقامه نماز شود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند برای تربیت فرزندان چه پسر یا دختر در سن 4 یا 5 سالگی که همان سن کودکی است فقط به آن‌ها بگویید دست راست یا چپتان کدام و در سن 7 یا 8 سالگی وضو گرفتن را یادشان دهید.

بلادی خطاب به مسؤولان بیان داشت: بچه‌های بزرگتر ما نماز خواندن بلد نیستند، 4 یا 5 ساله‌ها باید یاد بگیرند؟ در دانشگاه‌های ما نماز برگزار نمی‌شود، در مهد کودک‌هایمان نماز برگزار کنیم؟

به گزارش بویرنیوز دومین اجلاس استانی نماز در آبان ماه 95 برگزاار و مقام برتر این مراسم به اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در امر توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز رسید.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=206439
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما