چهارشنبه 12 آبان 1395 - 16:26

دستاورد سفر روحانی برای کهگیلویه و بویراحمد چه بود/ آیا بانک ها به وظیفه خود در تحقق وعده ها عمل می کنند؟

به گزارش بویرنیوز، بیست و سومین نشست دولت و بخش خصوصی در حالی برگزار شد که بیش از آنکه امیدوار کننده باشد به کمبودها و عدم ها اشاره شد.

گروه اقتصادی- روحانی در حالی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد که چشم انتظار مردم، مسئولان و بخش خصوصی به عواید احتمالی این سفر بود.

به گزارش بویرنیوز، بیست و سومین نشست دولت و بخش خصوصی در حالی برگزار شد که بیش از آنکه امیدوار کننده باشد به کمبودها و عدم ها اشاره شد.

در این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مراجعات برای پیگیری وعده های سفر به این سازمان زیاد است و از سوی دیگر همکاری آنچنانی از سوی بانک ها مشاهده نمی شود و هنوز ریالی در بخش کشاورزی تخصیص نشده است.

جعفر گوهرگانی بیان کرد: پیگیری مسئولان استان روی یک غلطک و روال طبیعی قرار ندارد و اگر مصوبات از طریق وزارت‎خانه‎ها پیگیری نشود، استان ضرر می‎کند.

از سوی دیگر رئیس میراث فرهنگی استان نیز به معرفی طرح های شاخصی برای بخش گردشگری خبر داد که تا حدودی امیدوار کننده بود اما هنوز همکاری بخش های مالی و بانک ها مساله ای بود که دچار تردید بود.

159053_693

مدیرکل کار نیز از ثبت مشخصات داوطلبین توانمد برای کار و عدم استقبال بخش خصوصی برای بکارگیری آنها گفت.

در این نشست رئیس اتاق بازرگانی نیز بر ضرورت پاسخگویی مسئولان و بخش های خصوصی در نتایج و دستاوردهی سفر تاکید کرد.

جبار کیانی پور اظهار داشت: متاسفانه بانک های استان آنطور که انتظار می رود همراه چرخه تولید و اشتغال نیستند و هرچند رئیس کل بانک مرکزی بانک های استان را ملزم به همکاری با واحدهای تولیدی کرده اما از سوی این مراکز عزمی برای همکاری دیده نمیشود.

به گزارش بویرنیوز، بدون شک یکی از الزامات دست یابی به نتایج ایده آل از سفر پیگری مدیران در تهران و حضور مستمر در وزارت خوانه های متبوعه برای دریافت حق و حقوق این مردم است و همانطور که بزرگان هم گفته اند”حق گرفتنی است، نه دادنی” از همین رو مدیران خود در وهله اول باید چندین برابر بر پیگیری و مطالبه گری از وزارت خوانه هایشان بیفزایند.

از سوی دیگر به نظر می رسد باید کمیته سفر به خوبی در استان فعال شده و هم در تهران و هم کهگیلویه و بویراحمد با رصد نیازها و وعده های دولت به مردم پیگیر عملیاتی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور باشند و به صورت مستمر نیز به مردم گزارش دهند.

از سوی دیگر همراه کردن بانک ها امر مهمی است که نتایج سفر تا حد قابل توجهی به این مراکز بسته است چرا که خیلی از وعده های دولت اعتباری بوده و نیازمند همراهی بانک هاست و می توان گفت اقدام استاندار کهگیلویه و بویراحمد و خط و نشان های وی برای بانک ها نشان از اهمیت این موضوع باشد.

گفتنی است با وجود گذشت چند ماه از سفر مردم و بخش های خصوصی هنوز نتیجه ملموسی ندیده اند و خادمان مردم در سازمان ها باید ضمن پیگیری های مستمر به صورت دوره ای به مردم گزارش دهند تا زمینه بی اعتمادی مردم از دولت و نظام فراهم نشود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=206321
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما