پنجشنبه 22 مهر 1395 - 21:51

طرح توسعه باند فرودگاه یاسوج 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: طرح توسعه باند این فرودگاه بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم اینک روند اجرایی آن نیز در مرحله روکش آسفالت قرار گرفته است.

به گزارش بویرنیوز؛ علی محسنیان میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره این طرح را نیز افزون بر 230 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی بیان کرد: تأمین 50 درصد این میزان اعتبار سهم شرکت هواپیمایی و ناوبری هوایی جمهوری اسلامی ایران و 50 درصد دیگر نیز سهم استانداری کهگیلویه وبویراحمد است.
محسنیان تصریح کرد: تاکنون نیز افزون بر 100 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.
مدیر فرودگاه یاسوج حجم عملیات این طرح را شامل یک میلیون و 300 هزار متر خاکریزی، 40 هزار متر مکعب خاک برداری و احداث کانال به طول 400 متر برای عبور آب های سطحی اعلام کرد.
وی عنوان کرد: با افزایش طول باند علاوه بر فراهم کردن مسیرهای پروازی جدید زمینه حضور هواپیما با قابلیت حمل مسافر با ظرفیت بیشتر نیز فراهم خواهد شد.
محسنیان یادآور شد: اکنون باند فعلی فرودگاه تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320 نیز فراهم می شود.
محسنیان با بیان اینکه با بهره برداری طرح توسعه ای، سطح خدمات نیز 60 درصد افزایش خواهد یافت، افزود: ظرفیت هر پرواز در روز از 60 مسافر به 100 مسافر افزایش می یابد.
وی ادامه داد: طول باند فعلی فرودگاه یاسوج هم اینک حدود 2 هزار و 600 متر است که طی عملیات توسعه سطوح پروازی مقرر شده 600 متر به آن اضافه شود.
محسنیان با اشاره به موانع پروازی فرودگاه یاسوج نیز گفت: یکی از این موانع که دکل های روشنایی ورزشگاه تازه تأسیس 15 هزار نفری یاسوج بود با اطلاع رسانی و شفاف سازی رسانه ها و همکاری مسئولان اجرایی استان مرتفع شد.
وی بیان کرد: ورزشگاه 15 هزار نفری آزادی یاسوج در فاصله 2 هزار و 400 متری از آستانه باند 13 فرودگاه این شهر قرار گرفته است.
محسنیان اظهار کرد: دکل های روشنایی این ورزشگاه 15 هزار نفری نیز حدود 58 متر ارتفاع داشت که بیش از 22 متر از این میزان ارتفاع غیرمجاز بوده و در حریم هوایی فرودگاه نفوذ کرده بود.
وی تصریح کرد: این نفوذ سبب شده بود بیش از یک هزار و 100 متر از آستانه باند 13 فرودگاه یاسوج جا به جا و این باند برای نشست و برخاست هواپیماها بدون استفاده شود.
محسنیان ابراز داشت: پس از پیگیری های مستمر و مکاتبه های مکرر، استفاده از ظرفیت های ممکن در ستاد شرکت فرودگاه های کشور و کهگیلویه و بویراحمد و بهره گیری از قابلیت های اطلاع رسانی رسانه های جمعی محلی و ملی سرانجام شرکت توسعه و نگهداری مکان های ورزشی کشور به عنوان کارفرمای پروژه ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری آزادی یاسوج اقدام به کاهش ارتفاع دکل های روشنایی این ورزشگاه تا سقف استانداردهای بین المللی کرد.
وی افزود: یکی دیگر از موانع پروازی فرودگاه یاسوج نیز زندان مرکزی است که با پیگیری ها و قول مساعد مسئولان اجرایی در سطح ملی و استان قرار شد این مانع نیز در آینده ای نزدیک مرتفع شود.
فرودگاه یاسوج یکی از دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به استان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.
تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج تا قبل از شروع دولت یازدهم تنها 2 روز در هفته بود، که با تلاش و پیگیری مسئولان امر اکنون شمار پروازهای این فرودگاه هفتگی شده است.ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=204486
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما