یکشنبه 18 مهر 1395 - 9:50

اتمام پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج تا 45 روز آینده

به گزارش بویرنیوز؛ علی محسنیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امکانات لازم برای عملیات اجرایی روکش باند فرودگاه یاسوج هموار و میسر شده و خوشبختانه کار مهمترین بخش پروژه بزرگ طرح توسعه این فرودگاه شروع شد.

مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اهمیت این بخش از پروژه بهسازی در فرودگاه یاسوج تصریح کرد: به دلیل اهمیت این مرحله و همچنین اهمیت استمرار پروازهای برنامه‌ای فرودگاه برای این شهر و کل استان کهگیلویه و بویراحمد، این اقدام انجام شد.

محسنیان بیان کرد: بر همین اساس جلسات هماهنگی بسیاری با دست‌اندرکاران طرح توسعه فرودگاه یاسوج تشکیل شد.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر تنها پروژه فعال در سطح فرودگاه‌ها و همچنین این استان است که به صورت شبانه‌روزی عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

مدیر فرودگاه یاسوج با تأکید بر اینکه پروازها همزمان با اجرای کار در فرودگاه شهر یاسوج برقرار است، افزود: به رغم وجود عملیات بهسازی و اجرای روکش آسفالت و با رعایت اصول ایمنی و استفاده از دستورالعمل‌ها و با رویه مشترک تیمی میان عوامل فرودگاه، مشاور و پیمانکار پروژه، این کار در حال انجام است.

محسنیان با تأکید بر این که تلاش بر این است که اقدامات بر روی باند را تا پیش از شروع بارش‌ها به اتمام برسانیم، تصریح کرد: اگر در حین اجرای عملیات مشکلی ایجاد نشود و کارخانجات طرف قرارداد مصالح را به موقع تحویل دهند و مهم‌تر این که منابع مالی تأمین شود باند فرودگاه در مدت 45 روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر فرودگاه یاسوج طول باند کنونی این فرودگاه را دو هزار و 600 متر ذکر کرد و گفت: با عملیات توسعه سطوح پروازی 600 متر به طول باند اضافه می‌شود.

محسنیان با بیان اینکه ضخامت روکشی تمام طول باند 5 تا 7 سانتی‌متر خواهد بود، اظهار کرد: برای افزایش مقاومت باند این کار انجام می‌شود.

وی با بیان این که در حال حاضر باند فرودگاه یاسوج فقط پذیرای هواپیمای ATR 72 است، خاطرنشان کرد: با عملیات بهسازی کنونی پذیرش هواپیماهای بدنه متوسط همانند فوکر 100 و ایرباس 320 را نیز خواهیم داشت.

 محسنیان با بیان اینکه پیشرفت پروژه بیش از 60 درصد بوده و اعتبار مورد نیاز هم 23 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: 50 درصد هزینه را شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تقبل کرده و مقرر شده که مابقی را استان پرداخت کند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=204259
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمیدی گفت:

    دست حاج زارعی عزیز درد نکنه که این پروزه رو در موعد مقرر به بهره برداری رساند

  2. محمدی گفت:

    یکی از ارکان زیر ساخت توسعه در کنار راه و جلب سرمایه گذار فرودگاه می تونه باشه درود بر حاج زارعی عزیز

  3. بشارتی گفت:

    حاج زارعی از جان ودل برای این مردم مایه میزاره از همت شما متشکریم و برات از درگاه خداوند توفیق روز افزون داریم

  4. رحیمی گفت:

    گاه های بزرگی در استان برای برون رفت از موانع و مشکلات در حال شکل گیری است مرهون تلاش های بزرگ مرد تاریخ ساز بویراحمد ودنا

  5. هوشیار گفت:

    توسعه را در گام های استوارت می بینم ای سرزمین شیران من

دیدگاه شما