چهارشنبه 14 مهر 1395 - 14:30

جوابیه دانشگاه یاسوج به انتقادات شهردار یاسوج + توضیحات بویرنیوز

گروه سیاسی – چندی پیش بویرنیوز خبری پیرامون دانشگاه یاسوج با عنوان (اقدام سؤال برانگیز دانشگاه یاسوج) را منتشر کرد. (اینجا بخوانید)

به گزارش بویرنیوز، دانشگاه یاسوج متعاقبا جوابیه ای به خبر بویرنیوز ارسال نموده که عینا منتشر می شود.

مدیر مسئول محترم سایت بویرنیوز

 

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سالار و سرور شهیدان عالم حضرت سید الشهداء (ع)

 

احتراماً، در پاسخ به مطلب منتشر شده در آن رسانه تحت عنوان (اقدام سؤال برانگیز دانشگاه یاسوج» در تاریخ 11 مهر 1395با کد 203803 توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی به حضورتان ارسال می‌گردد، خواهشمند است دستور فرمائید طبق قانون مطبوعات در صفحه اول آن سایت منتشر گردد.

به نظر می رسد سایت محترم بویرنیوز در حین نگارش این خبر که عجولانه تنظیم شده دقت کافی ننموده و به مغایرتهای زیر توجه نداشته است.

  • اشکالات متعدد نگارشی درمتن مشاهده می شود.

2- تصاویری که در خبر به عنوان قبل از عملیات دانشگاه معرفی شده­اند آثار و نشانه­هایی از شرایط کنونی را به همراه دارد که عدم صداقت خبر را می­رساند.

3- تصاویر مربوط به محل آتش سوزی از نمای باز و به اصطلاح واید گرفته شده در صورتیکه سایر تصاویر از نمای بسته و نامفهوم تهیه شده و واقعیت­ها را به خوبی منعکس ننموده است و محل مورد اشاره در عکس­های قبل و بعد از اقدام دانشگاه متفاوت می باشند.

4- در متن خبر نارضایتی مردم روستای زیرتل بیان شده که دقیقاً در ضلع جنوبی دانشگاه قراردارند در حالی که این آتش سوزی مشرف به شهر و در ضلع شمالی دانشگاه بوده است.

5- لازم به ذکر است که دانشگاه فضای آموزشی است و محوطه سازی درون فضای آموزشی نیاز به اخذ مجوز از شهرداری ندارد و نیروهای اجرایی شهرداری در این خصوص اجازه ورود به دانشگاه یا توقف عملیات را ندارند و آنچه نیاز به مجوز دارد اقدامات عمرانی و عملیات ساختمانی است.

6- آتش سوزی رخ داده در تپه دانشگاه قریب به 2 ماه پیش بوده که بلافاصله با حضور حراست و سازمان آتش نشانی و کمک مردمی حریق خاموش شد. نقطه شروع آتش سوزی در کنار زمین نوار شمالی دانشگاه قرار دارد که به عنوان فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گرفته است و در زمان وقوع آتش سوزی (میانه روز) فقط ماشین­آلات و کارگران شهرداری حاضر و مشغول کار بوده­اند و موضوع توسط ریاست محترم دانشگاه به شهردار محترم اطلاع و خواستار بررسی علت آتش سوزی گردیدند. چرا که احتمال می رود سهل انگاری کارگران شهرداری عامل اصلی آتش سوزی بوده است. متأسفانه شهردار یاسوج حتماً بازدید میدانی از این حادثه نداشته و کاملاً بی اطلاع است. ایشان نمی دانند که چگونه این تپه که کاملاً مستعد آتش سوزی باشد. شهردار محترم قطعاً از همت جمعی کارکنان دانشگاه که عامل اصلی مهار آتش سوزی بوده بی­اطلاع هستند بدون شک از مشکلات ماشین­آلات  نشانی در همان روز هم خبری ندارند.

7- قابل ذکر است همانگونه که در متن خبر آمده است شهردار یاسوج به عنوان مقام رسمی اداری بدون توجه به واقعیت و اختیارات قانونی دانشگاه در اقدامی تأسف برانگیز اقدام به بیان مطالبی نموده که باعث جوسازی علیه دانشگاه گردیده است. این در حالی است که ایشان به خوبی می دانند که محوطه دانشگاه در تصرف و تملک دانشگاه است و کاربری آموزشی دارد و دانشگاه در حال محوطه سازی جهت رفاه دانشجویان ساکن در خوابگاه می باشد.

در انتها به شهردار محترم توصیه می شود به منظور افزایش معلومات خصوصی و تخصصی مرتبط با تنظیم خبر و بیانات، با مشاورین خبره و کارآمد مشورت نمایند، در هر حال ایشان در جایگاه شهردار مرکز استان قرار دارند.

photo_2016-10-05_14-26-44

photo_2016-10-05_14-26-47

روابط عمومی دانشگاه یاسوج

توضیحات بویرنیوز:

بویرنیوز به عنوان یک رسانه صرفا سخنان شهردار محترم یاسوج را منتشر کرده و مستندات تصویری آن را هم در خبر آورده است.

تنظیم کننده جوابیه بدون پاسخ به پرسش مطرح شده در این خبر و تنویر افکار عمومی به بویرنیوز و شهردار ایراد نگارشی گرفته که نگاهی به بند 6 این جوابیه خود بیانگر اشکالات متعدد نگارشی نگارنده محترم است که دانشگاه بودن صادر کننده جوابیه را زیر سوال می برد.

طبق قانون هر نوع ساخت و ساز در محدوده شهری باید با مجوز شهرداری باشد و هیچ دستگاهی در این زمینه استثنا نیست و در حالی که این دانشگاه می تواند از زمین های اطراف دانشگاه استفاده کند یکی از مناطق زیبا و بکر شهر یاسوج را تخریب و اقدام به ساخت و ساز نموده و دلیل نشر این مطلب نیز از دو جهت بوده یکی بعد شهرسازی و بعد دوم تخریب محیط زیست و فضای گردشگری شهر یاسوج بوده است.

جالب توجه است که دانشگاه یاسوج کارگران شهرداری را بی دلیل و بدون ارائه سند و مدرکی متهم اصلی آتش سوزی فوق عنوان نموده که این موضوع نیز قابل توجه است.

مردم همچنان منتظر هستند ببینند که طبق چه قانونی دانشگاه اقدام به تخریب کرده است.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=204002
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. غلو گفت:

    آقا این زمینها و منابع طبیعی موجود در اون مال باباتون نیست که اگه خواستین آتیش بزنید اگه خواستید به یکی دیگه ببخشید،
    من تعجب میکنم از اون اساتید گروههای منابع طبیعی که ابروشون و نونشون از این منابع طبیعی هست اونوقت راحت میزارن همچنین منطقه ای که حتی گونه های وحشی درختی هم توش هست رو راحت تخریب و به آتیش بکشونند.

    بعنوان یک شهروند خواهشمندم مسئولین استان اجازه ندن مدیران یک دستگاه اینطور خودخواهانه منابع ملی رو نابود کنن.

  2. شهروند گفت:

    حكايت دانشگاه حكايت شخصيست كه درون كشتي  نشسته بود ومي گفت مي خواهم زيرپاي خودم را سوراخ كنم واقعا جاي تاسف است كه دانشگاه مادر دراين حد مختصرهم اطلاعات ندارد مگربقيه مردم درملك خودشان ساخت وساز نمي كنند كه براي رعايت اصول شهرسازي ملزم به وصول مجوز ازشهرداري هستند

  3. مهسا گفت:

    دمت گرم بویرنیوز
    اصلا این شیوه جوابیه دادن نیست طرف انگار عقده باز کرده خخخخخخخخخخخخ تازه من بجای شهرداری بودم شکایتشو هم میکردم چون بدون هیچ مدرکی متهمشون کرده به اتش زدن منطقه

  4. امین گفت:

    همه چی نشون میده مسئولین دو تا ارگان در دو تا سیاره ی مجزا زندگی می کنن و این فاصله نشستن و صحبت منطقی و با استدلال رو براشون سخت کرده.

  5. مهلا گفت:

    دانشگاه خود مختار شده، جوابیه اصل اخلاق رعایت نشده،بدون سند اتهام زدن به یه سازمان دیگه که به خوبی پیگیری قضایی میشه، کار شما بر طبیعت و زیبایی شهر اثر داره چطور به خودتون اجازه میدین اینطور طلبکارانه حرف بزنین

  6. اصلاحات گفت:

    درود بر اصلاحات و درود بر دانشگاه یاسوج. 

  7. آگاه گفت:

    رئیس محترم دانشگاه الان پشت گرمی شما وزارت علومه؟؟ مطمئن باش یه روزی وزارت پشتت رو خالی میکنه چون اونا هم نمیخوان صندلیاشون رو از دست بدن! تا دیر نشده در تصمیم گیریهات تجدید نظر کن، بذار چند سال بعد یه نام نیکو ازت باقی بمونه، و نذار لعن و نفرینت کنند

  8. مهرزاد گفت:

    همش نظرات مخالف دانشگاه گذاشته میشه

  9. یوسف گرجی گفت:

    به حال این دانشگاه باید گریست که مدیرش حاضر است هرکاری بکند نکنه فکر کرده چها رسال دیگه هست نه بابا چند روزدیگه که وزیرت استیضاح بشه معلوم نیست کجا باشی درود بر دکتر جاوید و بویرنیوز

  10. عبد ا.. گفت:

    دانشگاه ساخت و ساز نکرده که از شهرداری مجوز بگیره فقط یه جاده دسترسی برای دختران دانشجو زده که مجوز شهرداری را نیاز نداره، غوغای شهرداری بی خود بود.

  11. یوسف یاری اصل / دکترای شهرسازی گفت:

    سلام خدا قوت بردوستان
    اولا تعجبم از این یادداشت که بیشترعنصرخشم درآن نمایان است تا جوابیه پیشنهاد می کنم دکتر رحیمی حتما تجدید نظرکند درروابط عمومی اش که بی پروامطلبی نوشته که جنس جوابیه نیست اما مطلبی که خیلی مهم است من خودم چند پروژه درتهران مشهد و کاشان وبیرجند داشتم درداخل دانشگاه بیرجند فردوسی مشهد کاشان و امیرکبیر برادرخوبم جناب دکتر رحیمی خود می داند که برای هرکاری درداخل دانشگاه که تغییر کاربری خواستید بدهید باید مجوز شهرداری اخذ شود چطور اطلاع ندارد پیشنهاد می کنم زنگی به دکتر کافی بزند که زمانی قرارهست دردانشگاه فردوسی مشهد ساخت وسازی انجام گیرد ازشهرداری منطقه نه مشهد مجوز می گیرد به چه قانونی شما منکر قضیه می شوید والا بعیده پیشنهادم اینه مسوول عمران دانشگاه حتما بخواند قانون ساخت وساز رو البته شهرداری خودش پیگیراست و دادستان محترم هم درحال دستوره ازمن نظر خواستن من هم اعلام کردم که حق با شهرداری است / حال خود دانشگاه باید پاسخگوی تخلفاتش باشد .. درعجبم از شهر علم دانشگاه یاسوج // برادرکوچک شما

  12. کریم زاده دانشی گفت:

    به نام قادرتوانا طبق بند20 ماده 100 قانون شهرداریها هرگونه ساخت و ساز، تغییر کاربری ، جاده کشی ، دیوارکشی ، احداث دستشویی و…. که باید کارگز واستاد کارآورده شود و ماشین آلات آورده شود حتما و قظعا باید با مجوز شهرداری و ناظر شهرسازی باشد. و گرنه داداستانی به عنوان مدعی العموم ورود پیدا خواهد کرد این قانون خود گویاست کهه فرمودن جاده کشی تازه جالبه احداث خوابگاه دختران /// اگر دراحداث خوابگاه نکته شهرسازی رعایت نشد// و پایه و غیره مشکل داشت و برای دختران مشکل ایجاد شد چه کسی پاسخگوست //

  13. مم گفت:

    هیچ نیازی به مجوز شهرداری جهت محوطه سازی احداث خیابان احداث باغ در محدوده دانشگاه نیست

  14. بی طرف گفت:

    از اینکه همه نظر  ات مخالف رو مینویسید ممنونم  و ممنونند

  15. من هم همونجا بودم گفت:

    لطفآ موضوعات شهري و شهرسازي و ضوابط را از اداره كل مسكن و شهرسازي جويا شويد.

  16. مرادیان گفت:

    منتظر پاسخ قاطعانه شهردار در برابر این توهین می مانیم.

  17. رضا گفت:

    درود بر رییس نترس و خواهان ارامش و رفاه عموم دانشجویان درود بر دکتر رحیمی که با امدنش دانشگاه رنگ و بویی تازه گرفت 

  18. جانی پور رضا گفت:

    قضیه از این قرار است که مقدار زیادی از زمین های مردم زیرتل که خارج از محدوده ی دانشگاه و در ضلع جنوبی آن است قریب به 30 سال است که به عنوان فضای آموزشی اعلام گردیده و مسئولین وقت دانشگاه همچنان اصرار بر بلاتکلیف گذاشتن مردم زیرتل دارند
    حرفشون هم این است که زمینهاتون رو میخواهیم ولی حداقل مقدار زمینی که نیاز دارند رو هم تعیین نمیکنند تا بقیه ی زمینها از بلاتکلیفی خارج شود بخشی از صحبت شهردار محترم در این ارتباط بود که دانشگاه به جای تخریب تپه ها و درختان جهت ساخت و ساز برای پارک علم و فن آوری و سایر تاسیسات مربوط به دانشگاه، از زمینهای زیرتل که فضای آموززشی هستند و نیازی به خاکبرداری و تخریب تپه ها و درختان ندارند استفاده کنند و هرچه سریعتر تکلیف زمینهای زیرتل را مشخص کنند. به نظر میرسد که شهردار محترم و مردم زیرتل حرف حساب رو میزنند و مسئولین دانشگاه که گویا ادامه ی بلاتکلیفی مردم زیرتل اصلا براشون مهم نیست همچنان با کلمات بازی میکنند.
    داستان صدها میلیون تومان خاکبرداری و تخریب ساختمانها و تپه ها و درختان توسط جناب آقای نیکزاد که یادتون هست…

  19. رضا گفت:

    هر گونه تغییر در کاربری و یا هر نوع تغییر باید با هماهنگی شهرداری باشه ؟حتی محوطه سازی و ….برید قانون رو بخونید و بعد حرف بزنید

  20. محمد گفت:

    عرض سلام دارم خدمت خوانندگان محترم .جناب دکتر رحیمی متاسفانه حضرتعالی بدون آگاهی از حدود و اختیارات قانونی محوله صرفا با اتکا به سلیقه شخصی و مشاورین نااگاهتان در این دانشگاه اقدام به اعمالی میکنید که عاملی برای مخدوش کردن جایگاه ویژه این دستگاه علمی و فرهنگی در اذهان عمومی می باشد . اولا مطابق ایین نامه مصوب شورای عالی شهرسازی هر گونه ساخت و ساز در فضاهای دولتی و آموزشی نیازمند اخذ مجوز از شهرداری می باشد . ثانیا جهت اطلاع نویسنده بیسواد جوابیه زیرتل از سال 1370 شهر شده و محله می باشد نه روستا . ضمنا نارضایتی مردم این محله از کاربری سی ساله آموزشی زمینهای زراعی اهالی این محله میباشد که الی رغم قانون تعيين وضعيت املاك واقع در طرحهاي دولتي و شهرداريها به شرح ذیل همچنان بلا تکلیف مانده و این از بی کفایتی مسولین و عاملی بر ترغیب مردم به حاشیه نشینی در روستاهای اطراف شهر همچون نجف آباد و خلف آباد و سروک شده است و خود به خود عامل افزایش قیمت کاذب زمین در این مناطق و همچنین دلیل موجهی برای زمینخواری مالکین این روستاها و عدم تبعیت از طرحهای هادی این روستاها و
    اقدام به تفکیک و واگذاری انها به مهاجرین بی اطلاع از قوانین شهرسازی که در دام فرصت طلبان اسیر میشوند . و این خود عاملی برای بینظمی در توسعه نامنظم این شهر و ترسیم اینده ای گنگ و مبهم برای این شهر در تامین شبکه معابر و همچنین تامین کاربریهای مورد نیاز این محلات در حال توسعه خواهد شد .

    ‌ ماده واحده – كليه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمانها، نهادها، شركت‌هاي دولتي يا وابسته به دولت و شهرداريها و مؤسساتي كه شمول قانون بر آنها‌مستلزم ذكر نام باشد، مكلف مي‌باشند در طرح‌هاي عمومي يا عمراني كه ضرورت اجراء آنها توسط وزير يا
    بالاترين مقام دستگاه اجرايي با رعايت‌ ضوابط مربوطه تصويب و اعلان شده باشد و در اراضي و املاك شرعي و قانوني اشخاص اعم از (‌حقيقي و حقوق) قرار داشته و در داخل محدوده‌شهرها و شهركها و حريم استحفاظي آنها باشد، پس از اعلام رسمي وجود طرح، حداكثر ظرف مدت هجده ماه نسبت به انجام معامله قطعي و انتقال‌اسناد رسمي و پرداخت بهاء يا عوض آن طبق قوانين مربوطه اقدام نمايند.
    ‌تبصره 1 – در صورتي كه اجراي طرح و تملك املاك واقع در آن به موجب برنامه زمان بندي مصوب به حداقل 10 سال بعد موكول شده باشد،‌مالكين املاك واقع در طرح از كليه حقوق مالكانه مانند احداث يا تجديد بنا يا افزايش بنا و تعمير و فروش و اجاره و رهن و غيره برخوردارند

  21. واقع بین گفت:

    سلام،

    باکمال تاسف تپه ای که دارای پتانسیل خیلی خوبی برای تبدیل به یکی ازبهترین محیطهای تفریحی شهری وگردشگری داشت،دانشگاهب ابی توجهی کامل وبخشی نگری ازابتداء بازور و نه بامنطق وبدون توجه به دیدگاههای علمی وتخصصی وعامه نگرومنافع عمومی شهرمرکز استان اقدام به تصرف خارج ازمحدوده موردتملک خودنمودواقدام به ساخت وسازهای بی رویه دراین مکان ارزشمندکه قابل تبدیل به بهترین مکان تفریحی بود، نمودوهمچنان باهمان شیوه های غیرمنطقی سابق درحال ادامه دادن است، درحالیکه فضاههای موردنیازدانشگاه درحوالی شهریاسوج خیلی زیادندونه تنها دانشگاه بلکه بعضی ازسازمانها وادارات دیگرنیزچنین کردند!!! بهترین مکان تفریحی رااشغال وتصرف واین مردم محروم راازداشتن یک پارک باعظمت وتفریحی باتوجه به موقعیت آن محروم کردندواین ظلم وخیانتی است که درتاریخ خواهدماند. ضمنا” کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی قبل ازهراقدام عمرانی درمحدوده وحریم شهر بایست باعنایت به مسائل شهرسازی وطرحههای پیش بینی شده شهری ازجمله طرح تفصیلی ازشهرداری مجوزوپروانه ساخت اخذنمایندودانشگاه نیز مستثنی نیست.

دیدگاه شما